@ RĂȘINARIUL A LUAT CAIMACUL LA „BEST TOURISM VILLAGES”.
Marele câștigător al României în cadrul celei de-a doua ediții a competiției mondiale „Best Tourism Villages”, lansată de Organizația Mondială a Turismului (OMT). este satul Rășinari, din județul Sibiu. Așezarea a fost selectată din peste 130 de candidaturi, provenite din 57 de țări. Rășinari, a devenit, odată cu obținerea titlului de „Best Tourism Village”, membru al rețelei OMT, creată pentru a facilita schimbul de informații, experiențe și de bune practici între satele care dețin aceeași distincție. Totodată, Rășinari va putea fi oferit drept exemplu în documentele de politici elaborate de OMT, iar în cadrul evenimentelor internaționale va beneficia de promovare și recomandări.
La rândul lor satul Ciocănești, din județul Suceava, precum și Biertan, din județul Sibiu au ajuns în etapa mondială a concursului, împreună cu Rășinari, devenind veritabili ambasadori ai țării noastre.
„Rășinari a devenit unul dintre campionii satelor turistice din întreaga lume! Nu o spunem noi, ci specialiștii OMT, care i-au oferit această recunoaștere în cadrul competiției «Best Tourism Villages». Distincția ne onorează, ca țară. Doresc să felicit administrația locală a satului Rășinari, precum și pe locuitorii săi, pentru felul în care au ales să valorifice bogăția culturală și naturală a zonei”.- ministrul antreprenoriatului și turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
@ CUGIRUL SE PROMOVEAZĂ FASHION. Oficialitățile din Cugir s-au pus pe atragerea de evenimente care să crească în consistență oferta turistică a orașului. Unul dintre acestea – ce s-a desfășurat sub motto-ul ”Un show pe sufletul tău!” -, a reunit mari designeri români și internaționali într-un spectacol trăit “în pas cu moda” completat cu un program artistic de excepție. Sub denumirea SINGIDAVA FASHION DAYS manifestarea găzduită de Casa Cugireană a avut un scop caritabil – sprijinirea a 100 de copii care vor primi burse pe parcursul unui an. Un alt scop l-a reprezentat creșterea vizibilității turistice a zonei prin valorificarea îmbinării modei tradiționale cu elemente de creație modernă.
”Regia” a purtat semnătura Carminei Cotfas, Miss Universe România, în parteneriat cu Asociația ”Ține de Tine”, Asociația ”Pro-Europa, R.G. Chardonnet” și Composesoratul Grăniceresc Cugir iar echipa SINFD a fost formată din designer-ul Ioana Sămărghițan, renumită internațional pentru brand-ul „Straiu” care a dus tradiționalul românesc pe cele mai mari scene ale modei la nivel mondial, prof. Rodica Florea, prof. Alin Toderescu și Roxana Jiboteanu, Traian Bădulescu, Diana Drogoțel și Dorina Cotfas.
”Uniți pentru un singur scop” – împreună luptăm pentru dreptul la educație al tuturor copiilor! Sprijinim educația și creșterea într-un cadru optim al tinerilor proveniți din medii sociale defavorizate, inițiind astfel conceptul de ”modă umanitară” în țara noastră!”, subliniază Carmina Cotfas, Miss Universe Romania.
În eveniment au fost implicați 14 designeri și peste 60 de modele, cu echipe solide si de prima clasă pentru make up și hair style și cu Asociația Caritabilă „Ține de Tine”, înființată în 2015, care se ocupă cu strângerea fondurilor pentru diferite cazuri sociale.
@ 35, DAR VOR MAI FI! Să tot îți dorești să călătorești în România.Să tot îți dorești să te însănătoșești în România. Că avem la stațiuni de interes local și național că ajung la tot poporul. Bani să ai. Și răbdare să le descoperi. Conform Ministerului Antreprenoriatului și Turismului În românia existau la sfârșitul anului trecut 127 de stațiuni de interes local și 54 de interes național.
Pe 28 decembrie Guvernul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea atestării unor localități sau părți din localități ca stațiuni turistice de interes local. Și astfel zestrea României a crescut cu 35 de noi stațiuni turistice de interes local. Ministrul turismul era optimist când afirma că ”Începând de acum, acestea se vor putea bucura de noi oportunități de dezvoltare, printre care menționez atragerea de investitori și finanțări, în scopul maximizării potențialului zonelor și, foarte important, o creștere a numărului de vizitatori.” Printre ultimele localități sau zone intrate în ”hora turistică” figurează comuna Beliș, județul Cluj; orașul Bicaz, județul Neamț; comuna Barcani, județul Covasna; zona turistică a municipiului Caracal, județul Olt; comuna Ciocănești, județul Suceava; zona turistică a municipiului Făgăraș, județul Brașov; zona turistică a municipiului Fălticeni, județul Suceava; comuna Runcu, județul Gorj; zona turistică a comunei Vânători-Neamț, județul Neamț; comuna Vaideeni, județul Vâlcea; comuna Vidra, județul Alba etc
@ROMANIA S-A ÎNTÂLNIT CU LOCUITORII DIN SEVILLA.
Imagini spectaculoase, care surprind frumusețea Bucureștilor, precum și a Transăgărășanului, Deltei Dunării, satului Biertan, a Salinei Turda și Munților Apuseni au fost amplasate, la granița dintre ani, pe panourile stradale din zona centrală a orașului spaniol Sevilla. 12 afișe, dintre care 5 conținând fotografii reprezentative pentru București, au fost expuse în mai multe puncte cu mare trafic ale orașului: de la Plaza del Altozano (Mercado de Triana) și Avenida de la Constitución (Frente a Archivo de Indias) până la Plaza de la Concordia; Paseo de las Delicias (Salida Muelle de las Delicias . Terminal Portuaria) sau Plaza Padre Jerónimo de Córdoba.
În plus pe 5 panouri digitale, situate în Jardines De Murillo, (Av. Menéndez Pelayo, Frente A Los Juzgados), Altozano (Frente Al Mercado De Triana), Paseo Cristina (En Puerta Jerez, Junto A La Bajada De Metro), Encarnación (En Acceso Al Museo Antiquarium- Esq. C/Imagen- Laraña), Fibes II, Acceso Rampa. Av. Alcalde Luis Uruñuela S/N, au rulat și videoclipuri de prezentare a atracțiilor și obiectivelor turistice din țara noastră. Acțiunea își propune să crească notorietatea destinației România. Campania de promovare a fost derulată de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, la invitația Consulatului General al României la Sevilla, cu sprijinul oferit de Primăriile Municipiului București și din Sevilla.
@ SUCEAVA ARE OMD. „Orașul Cetății de Scaun”, este noua entitate dezvotată pe plan local care consolidează înființarea unei Organizații de Management a Destinației (OMD).
Beneficiarul este Suceava, iar președintele acesteia este Ion Lungu. Conform acestuia OMD „Suceava – Orașul Cetății de Scaun” a fost fondată din următorii membri: Consiliul Local al Municipiului Suceava, Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, Muzeul Național al Bucovinei, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Complex Zamca, Mandachi Hotel&Spa, agenția de turism EXIMTUR, Shopping City Suceava și Iulius Mall. Organizația își propune să crească atractivitatea orașului dar și a întregii zone, prin crearea unor programe turistice și a unui calendar cultural și spiritual cu evenimente care să acopere toate lunile anului.