Tribe și Adagio reformulează conceptul de luxury accesibil. Dar Accor e preocupat și de Swisshotel. Transilvania investments se orientează spre un profit mai consistent iar Arsenalul… caută familii cu copii. In fine creatorii de branduri il cheamă, pentru sprijin și know how, pe expertul Robert Govers.
În 2024, vom avea o dublă premieră: TRIBE și ADAGIO
Accor, lider global în domeniul ospitalității, va ateriza la București, anul viitor cu hotelurile de brand Tribe și Adagio. Ele sunt integrate împreună într-o singură clădire, localizată în cadrul complexului de lifestyle Nest+ Basarab, lângă Podul Basarab, pe strada Miron Costin, aproape de Gara Basarab. Hotelurile Tribe și Adagio vor fi operate de Accor în cadrul unui contract de management.
„Tribe,cel mai nou brand de lifestyle al Accor, se dezvoltă rapid în toată Europa. El oferă o experiență hotelieră midscale de 4 stele, cu o importantă dimensiune artistică, care îl poziționează ca lider în sectorul luxului accesibil, unde designul este un element-cheie. Noul hotel cu 85 de camere, oferă spații publice generoase, un restaurant, un bar cu terasă, un perete dedicat produselor proaspete, un spațiu multifuncțional care poate fi împărțit în săli de întâlnire separate și o parcare subterană. Conceptul include, de asemenea, o piscină, o zonă de wellness și o sală de fitness, tehnologie de ultimă generație și servicii accesibile.
La rândul său noul aparthotel Adagio va oferi 115 camere și apartamente, un living care funcționează ca recepție și lobby, o zonă pentru micul dejun, spălătorie automată pentru oaspeți și propria parcare privată subterană. Adagio este conceput pentru cei care caută confortul unui apartament cu servicii hoteliere. Adagio este un brand puternic ce oferă un spațiu de locuit mai degrabă decât o cameră de hotel, astfel încât oaspeții să aibă spațiu pentru somn, masă, relaxare și lucru. Brandul Adagio este o soluție perfectă pentru sejururile pe termen mediu și lung: intimitate, autonomie și flexibilitate.
„Conceptul revoluționar al brandului de lifestyle Tribe și confortul și căldura aparthotelului Adagio vor genera un magnetism formidabil în jurul destinațieI. El se adresează unor segmente de piață care nu sunt acoperite de oferta existentă – hoteluri de design și stil de viață pentru nomazi contemporani și sejururi pe termen lung. Prin urmare, suntem încrezători că noile structuri se vor bucura succes.” – a declarat Frank Reul, Vicepreședinte pentru Dezvoltare pentru Europa de Nord, Accor., în cadrul unei conferințe de presă susținută la București.
Accor deține peste 5.100 de hoteluri și 10.000 de restaurante și baruri ce activează în 110 țări. Tribe a fost creat ca răspuns la un fapt simplu: astăzi, mai mult ca oricând, călătorii doresc experiențe hoteliere de înaltă calitate la prețuri accesibile. Brandul Adagio Aparthotels a rezultat dintr-un joint-venture între AccorHotels și Pierre & Vacances Center Parcs, în 2007, și include trei produse: Adagio, midscale, modern în principalele centre urbane; Adagio access, produsul economic, inteligent și modern situat în apropierea centrelor orașelor de vârf, și Adagio premium.
Nest + Basarab este un proiect premium de dezvoltare pentru uz mixt, în apropierea podului Basarab, pe străzile Petru Rareș, Ioan Bianu și Miron Costin. Proiectul este dezvoltat în 4 faze și, la finalizare, va aduce pe piață 235 de apartamente și loft-uri, zone de retail, un centru de wellness și spa, parcare subterană și cele două hoteluri noi, Tribe și Adagio. Investiția totală în proiect depășește 50 de milioane de euro.
Transilvania Investments a scos la vânzare 9 hoteluri
Transilvania Investments ( fostă SIF Transilvania) a aanunțat că se va repoziționa pe piața turistică pe baza unor principii de profitabilitate strategice, pe termen lung. Ca urmare într-o primă fază a scos la vânzare 9 hoteluri din Eforie Sud, Eforie Nord, Saturn, dar si alte active pe litoral. Alături de echipa de consultanți implicată, fondul de investiții a decis concentrarea resurselor pe o parte din portofoliul actual, alte active urmând a fi scoase la vânzare sau închiriate.Dintre acestea, hotelurile Diana, Venus, Minerva, Jupiter, Complexul Bran Brad Bega din Eforie Nord, Capitol și Măgura din Eforie Sud oferă posibililor investitori acces la investiții în zone strategice de pe litoral. Hotelurile însumează, în prezent, peste 1.000 de camere clasificate la 2,3 sau 4 stele.
„Ne dorim un proces transparent în tot ceea ce înseamnă transferul acestor active în proprietatea viitorilor investitori. În calitatea noastră de acționari majoritari, am propus partenerilor din THR Marea Neagră implementarea unor proceduri și termene clare, astfel încât toți cei interesați să aibă acces rapid la informațiile necesare în evaluarea unor decizii de achiziție”, spune Radu Roșca, președinte executiv Transilvania Investments.
Transilvania Investments deține în prezent, prin companiile de turism din portofoliu, peste 8.000 de camere de hotel în întreaga țară, sectorul ospitalității acoperind 25% din portofoliul fondului. Fondul de investiții s-a implicat activ, în ultimul an, pentru a sprijini companiile la care este acționar majoritar în a găsi resurse financiare și umane care să sprijine procesul de eficientizare a activității.
ACCOR vine și cu Swissotel
Compania Niro Investment a adus brandul hotelier de 5 stele Swissotel în România printr-un contract de management semnat cu Accor, care va opera hotelul a cărui inaugurare va fi făcută probabil în 2024. Unitatea este amplasată lângă complexul Romexpo, chiar pe Bulevardul Expoziției. Clădirea are 85 metri înălțime, va oferi 225 de camere, restaurante, o piscină, facilități spa & fitness și o zona dedicată pentru întâlniri de business și evenimente corporate. Investiția inițială a fost estimată la 60 milioane euro și va avea o suprafață totală construită de aproximativ 30.000 metri pătrați, 27 de nivele dintre care 3 subterane. Conform estimărilor amortizarea investiției se va realiza între 12 și 14 ani. Swissotel va avea cea mai mare facilitate pentru evenimente, un SPA pe un întreg etaj, cu o piscina de 25 metri lungime, cu vedere panoramică asupra Bucureștiului. Va fi și un restaurant pe terasa hotelului, cu acoperiș glisabil, a precizat Zsolt Nagy, CEO-ul Niro Investment Group.
ARSENAL schimbă ținta
Frații Marius și Emil Cristescu au schimbat macazul la Arsenal Park din Oraștie. Până înainte de pandemie complexul de cazare se adresa în principal segmentului corporate, aici fiind organizate numeroase evenimente, team building-urilor, manifestări profesionale. Ca urmare a reducerii bugetelor în acest sector proprietarii complexului au hotărât să-și recalibreze oferta. În viitor ținta de marketing vizează în principal, familiile cu copii.
Dacă inițial din numărul celor care vizitau Arsenal Park, companiile reprezentau 70% si familiile 30%, în ultimul ani procentul tinde să se inverseze in favoarea turismului de familie. Ca urmare s-a investit în dotări adecvate acestor orientări: s-a deschis un complex de piscine cu 8 tobogane pentru copii, o investiție ce a presupus 1 milion de euro. În același perimetru a mai fost construită și o tiroliană cu cinci tronsoane pentru copiii de peste 12 ani. Cu noua investiție în zona pentru copii capacitatea totală a aqua–parcului s-a extins de la 1.500 la 2.000 de persoane. Totodată, a fost mărită parcarea cu 200 de locuri.
LA BRAȘOV: O conferință… vizionară
Prima conferința de management și marketing regional ”Destinații Vizionare”, a reunit la Brașov peste 150 de specialiști și lideri de comunități din întreaga țară.
Organizat în ultima lună a anului trecut de către Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și Destinația Anului, evenimentul a avut ca scop creșterea competențelor de management și promovare de destinație în special în domeniul public și punerea bazelor unei comunităti de experți, practicieni și lideri care să construiască și să administreze branduri de destinații puternice. Această ediție a fost susținută de Primăria Municipiului Brașov, Ministerul Antreprenoriatului și al Turismului, de Alianța pentru Turism România și sponsori devotați.
Cei peste 30 de vorbitori din țară și din străinătate au prezentat sesiuni tehnice – masterclass de marketing de destinatie aplicat, creare de continut digital relevant pentru destinatie, dar și instrumente specifice de măsurare a progresului orașelor, dar și paneluri cu focus pe Organizațiile de Management de Destinație (OMD), structuri în curs de dezvoltare în mai multe zone din România. Invitatul special a fost Robert Govers, Președintele International Place Branding Association, autor al cunoscutei cărți ”Imaginative communities: admired cities, regions, countries”. El subliniat importanța dezvoltării întregului eco-sistem al unei destinatii și nu numai pe crearea unei campanii de logo și slogan de promovare.
O doză în plus de inspirație a venit din partea lui Charlie Ottley, cunoscutul editor și producător britanic, prezent pe scenă cu noua sa campanie de promovare a României pe postul de televiziune BBC. ”Avem mare nevoie să creștem o comunitate de specialiști și lideri care să construiască branduri solide pentru localitățile din România și cred că la această primă ediție a Destinații Vizionare, prin exemple de succes, inspirație și know-how concret, am reușit să dăm startul acestei comunități.”, a declarat Felix Tătaru, Președinte Institutul pentru Orașe Vizionare. Turismul românesc reprezintă sub 4% din PIB dar are un potențial mare de creștere, ceea ce ar trebui să aducă mai multă prosperitate în special în comunitățile-destinație – nu doar jucătorilor din industria turistică, ci și industrilor conexe – a fost una dintre ideile îmbrățișate de toți participanții.
ANGELA SIMION, ALEX BARBU & ION BADEA