”2022 a fost un an fantastic pentru noi. Am avut turiști români care au venit de mai multe ori la hotelul nostru. Este un semn îmbucurător că oferim servicii care-i mulțumesc și-i motivează să revină. Avem toate motivele să sperăm că 2023 va fi marcat de un sezon și mai bun” – declara entuziasmată în cadrul unei întâlniri cu presa română Angelica Chirica, reprezentanta pentru România a complexului hotelier Prestige, din stațiunea bulgară Nisipurile de Aur. Locul nu a fost întâmplător, deoarece acest hotel este în continuare pe locul 1 în topul vânzărilor touroperatorului român IRI Travel. Împreună cu cele aproape 1380 de agenții partenere, consultanții IRI Travel au vândut pachete turistice pe Bulgaria pentru circa 100 000 de turiști. După înscrierile de până acum s-ar putea ca 2023 să bată performanța anului trecut. Dar sezonul estival 2022 a marcat creșteri pentru toate destinațiile principale ale românilor (litoralul românesc, litoralul bulgăresc, Grecia și Turcia) față de 2021 și chiar și față de 2019.
”Și eu aș putea afirma că în cei 16 ani de când ne-am înființat 2022 a fost cel mai bun an din punct de vedere al vânzărilor. Rezervările au început în forță, iar secretul este la îndemâna oricui. S-a aflat că sistemul early booking, și-a îmbunătățit considerabil structura de plată.
Acum puteți să vă rezervați vacanțe plătind doar un avans de 10% iar restul va fi achitat cu 10 zile înainte de intrare (plecare). Suntem recunoscuți ca specialiști pentru litoralul bulgăresc, însă în ultimii ani ne-am concentrat mai mult și pe litoralul românesc, pe Grecia și pe Turcia, destinații foarte căutate de către români. Comparativ cu anii trecuți, am observat un interes mai mare față de prima parte a sezonului estival, datorită vremii foarte bune și a prețurilor mai mici, situație care inițial ne-a surprins și care reprezintă relativ o noutate privind comportamentul turistului român. Am încredere mare în potențialul litoralului românesc, iar litoralul bulgăresc va fi mereu o opțiune a turiștilor români, datorită proximității, a tarifelor atractive și a serviciilor all-inclusive. Pe de altă parte, românii au rezervat mult mai mult pentru Grecia și Turcia mai ales după ce au fost eliminate toate restricțiile”, subliniază Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
În sinteza oferită de specialiștii IRI Travel pe destinația Bulgaria s-a înregistrat o creștere de 40% față de 2021, Topul stațiunilor fiind dominat de Nisipurile de Aur, Sunny Beach respectiv Albena. O apariție interesantă este Constantin și Elena – cu o creștere de peste 200%. datorată deschiderii unor noi hoteluri de clasă superioară. Pe România creșterea a fost de 65% față de 2021 iar în Topul vânzărilor se află Mamaia (inclusiv Mamaia Nord/Năvodari), Saturn – care a oferit numeroase hoteluri cu all inclusive respectiv Eforie Nord. Grecia, cu toate restricțiile temporare a defilat în continuare cu statiuni arhi-frecventate cum sunt Halkidiki, Thassos și Paralia Katerini. Tot din perspectiva de business al IRI Travel vedeta destinațiilor exotice pentru sezonul de început de an este Republica Dominicană (Punta Cana) în regim de all-inclusive. Consultanții IRI Travel subliniază că Dominica se poziționează, în ultimii 3 ani, în top 3 destinații exotice pentru piața românească, iar în viitorul sezon de iarnă se prefigurează să devină destinația exotică de plajă numărul 1.
MARIAN & DOINA CONSTANTINESCU