Unii investitori străini își pregătesc exituri profitabile în timp ce alții în mare parte autohtoni, încep să conteze prin noile achiziții. Tehnologii noi bat la ușa hotelurilor iar voucherele de vacanță par a fi trezit apetitul pentru altor oameni de afaceri care fac bani frumoși în zona restaurației.
GOLDMAN SACHS a vândut Elisabeta
Bancherii de la de la banca americană Goldman Sachs au reușit să vândă după patru ani, în cadrul unei tranzacții globale, din care face parte și hotelul K+K Elisabeta din București, cu o valoare ce se ridică la circa 450 de milioane de dolari. Hotelul, pe care gigantul american îl deține împreună cu compania de management hotelier Highgate Hotels, a fost vândut la pachet cu alte 9 hoteluri din Europa. K+K s-a bucurat de o mare apreciere în topurile de călătorii, Tripadvisor clasificându-l în categoria celor mai bune hoteluri din Capitală.
SHERATON BUCHAREST a implementat Mobile Key
Sheraton Bucharest, membru al celui mai mare grup hotelier la nivel global, Marriott International, a lansat în premieră pe piața românească sistemul de ultimă generație Mobile Key, disponibil clienților prin aplicația Marriott Bonvoy App. Aceasta permite oaspeților să își facă check-in-ul înainte de sosirea în hotel, să fie anunțați în momentul în care camera este gata, să își aleagă serviciile și facilitățile de care doresc să beneficieze, să comunice cu hotelul prin intermediul aplicației de mobile chat și să acceseze Mobile Key. Aceasta este o cheie virtuală ce ajută oaspetele să deschidă ușa camerei cu ajutorul telefonului.
“Implementarea sistemului Mobile Key a fost o frumoasă provocare pentru noi, iar procesul s-a încheiat cu succes, în termenul estimat inițial, încă de anul trecut. Este o premieră pe piața hotelieră din România și sunt mândru de echipa mea pentru că a reușit acest pionierat. Marriott Internațional intenționează ca până în 2021 toate hotelurile parte din grup să dispună de acest sistem, iar Sheraton Bucharest este primul din România care l-a implementat” – a declarat Daniel Ben-Yehuda, General Manager al Sheraton Bucharest.
DRAGOȘ PETRESCU intră în hotelărie…
Afacerea lanțului de restaurante City Grill este cât se poate de profitabilă. Dragoș Petrescu s-a gândit să investească o parte din finanțele obținute într-un complex de evenimente amplasat în Paradisul Verde din Corbeanca. Omul de afaceri, care este proprietarul grupului City Grill, a afirmat că este pregătit să abordeze și piața hotelieră, unde va căuta să cumpere sau să preia în management structuri de cazare din București, de 3-4 stele. Dragoș Petrescu, care are un mod relaxat de a aborda subiectul, a afirmat în cadrul unei conferințe de presă găzduită de HORA, organizație pe care o conduce -, că nu și-a stabilit un plan de achiziții în ceea ce privește numărul de hoteluri. El a afirmat că echipa sa nu se grăbește și face evaluări pentru a ajunge la prețuri realiste.
… iar NICOLAE BUCOVALĂ se extinde
Familia Bucovală, care deține mai multe hoteluri pe litoral (în stațiunile Mamaia, Venus și Eforie Nord), a achiziționat complexul Oltenia din stațiunea Olimp cu 2 milioane de euro. În prețul tranzacției au intrat clădirea cu 13 etaje, restaurantul și terenul de circa 9.000 de metri pătrați. Hotelul Oltenia, clasificat la 2 stele, cu o capacitate de 220 de locuri, este situat în nordul stațiunii, la circa 100 metri de plajă, dar se află într-o stare avansată de degradare.
ANGELA SIMION & ION BADEA