Marketingul… fructului interzis, EDITORIAL nr. 172

= 247

Marketingul… fructului interzis

Marian Constantinescu

În fiecare an sunt lansate pe piață noi produse turistice. Consumatorii de călătorii caută mereu trufandale iar producătorii caută să le satisfacă apetitul. Tehnicile de vânzări funcționează ca unse iar buzunarele și cardurile se golesc pe măsură. Când apare o saturație a pieței turistice sunt chemați… salvatorii. Specialiștii în marketing și comunicare. Ultima fiță în domeniu a început să se dezvolte în urmă cu mai bine de un an. Ea are la bază tehnica… fructului interzis. Mai multe orașe europene, dar și zone din Asia, Australia etc, au anunțat că vor interzice, limita ori vor bloca turismul de masă în localitățile pe care le păstoresc. Barcelona (cu 1,6 milioane de locuitori, primește anual 32 de milioane de turiști) și Amsterdam (830.000 de locuitori/17 milioane de turiști) și-au propus să limiteze numărul de vizitatori. O măsură are în vedere interzicerea construirii de noi hoteluri. Veneția (55.000 de locuitori/circa 30 de milioane de turiști), care trăiește aproape exclusiv din turism, anunță și ea cu aroganță că va limita la 20.000 de turiști, participarea la deschiderea celebrului Carnaval. Joacă pe aceeași scenă și două așezări de colecție. Dubrovnik (43.000 de locuitori/ 4,2 milioane de turiști), respectiv Santorini (13.000 locuitori/ 2 milioane de vizitatori) s-au gândit și ele să limiteze circulația grupurilor de turiști. Cea mai tare declarație am găsit-o la Viena, unde un oficial al autorității turistice declara în această iarnă, sus și tare, că Viena va limita traficul turismului de masă, de grup, care are consumuri reduse, și va stimula turismul de business și de lux. Ha, ha, ha ! Nu că austriecii ar excela la capitolul ăsta, dar gluma e bună. Așa, ca o idee, pe oamenii de afaceri locali i-ați întrebat din ce fac profitul? Din tone de vin fiert cu scorțișoară sau din cîteva sticle de șampanie cu foiță de aur ?

Mă mir că la cât suntem de balcanici n-am cumpărat și noi serviciile unei astfel de firme de PR. N-ar merge să ne dăm în bărci cu Sibiu, Brașov, Cluj, București, Constanța, cu zone ca Valea Prahovei, Poiana Brașov, Maramureș, Nordul Bucovinei ori Rezervația Biosferei Delta Dunării ! Ar fi tare să iasă la bătaie și orășele unde bântuie doar umbra turiștilor străini. Cum ar suna să citim că primarii din Alexandria, Roșiorii de Vede, Calafat, Brăila, Galați, Zimnicea, Călărași, Drobeta-Turnu Severin, Sascut, Țăndărei, Urziceni etc, au hotărît să limiteze circulația turiștilor străini deoarece sufocă viața localnicilor și poluează natura. Sigur, o spunem în glumă, dar ar merita să o luăm în serios acum că bugetele administrațiilor locale s-au mărit. Măcar așa, ca un exercițiu de marketing. Să știm cum să reacționăm când va începe… invazia turiștilor.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Editorial, Marian Constantinescu, Numarul 172 and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*