Blue Air a ”adoptat” Air Moldova, EVENIMENTE nr. 171

La începutul lunii octombrie Compania Civil Aviation Group SRL a câștigat procesul de privatizare a Air Moldova, compania națională a Republicii Moldova. Civil Aviation Group SRL este formată din compania aeriană românească Blue Air, alături de un grup de investitori din Republica Moldova, și a oferit pentru privatizarea Air Moldova prețul de 50 de milioane de lei moldovenești, preluând totodată și obligația datoriilor de circa 1,2 miliarde de lei moldovenești. Parteneriatul aduce la aceeași masă experiența internațională a unei companii moderne de succes cu resursele financiare necesare a fi investite în dezvoltarea Air Moldova. “Suntem mândri că Air Moldova a intrat în marea familie Blue Air și ne bucurăm să fim aici, în anul Centenarului. Succesul Blue Air la nivel internațional ne oferă prilejul de a contribui cu experiența noastră la viitorul Air Moldova. Ducem mai departe numele companiei cu încrederea că va deveni mândria tuturor moldovenilor și prima opțiune de călătorie a acestora. Nu în ultimul rând, dezvoltarea aduce beneficii și pentru piața de muncă locală, pentru turism și, firește, pentru comunitate”, a declarat Marius Puiu, directorul general Blue Air.

Noul acționariat și-a stabilit ca prioritate recâștigarea încrederii clienților pentru ameliorarea performanțelor comerciale. Civil Aviation Group SRL se angajează să transforme Air Moldova într-o linie aeriană modernă de succes, cu o tehnologie IT de ultimă generație, prin adoptarea unor soluții sustenabile. Blue Air va împlini anul viitor 15 ani de activitate in timp ce Air Moldova a fost fondată pe 1 ianuarie 1993. (MARA ANTON).

TRAVELLE – primul design wellness-fusion

Una este să consideri wellness-ul o „anexă”a vacanței tale și cu totul altceva să îți construiești întregul sejur în jurul stării de bine. Travelle – Wellness Escapes doi pioni importanți ai pieței și-au concentrat forțele pentru dezvoltarea acestui segment ce cunoaște o vizibilă expansiune și în România. Travelle vine cu peste 3 ani de activitate în călătorii și experiențe personalizate, în timp ce despreSpa.ro aduce o infuzie de informații din domeniu, acumulate în peste 8 ani de existență și un portal legat de nume  precum: Asociația Spa România, Eastern European Initiative, Wellness Tourism Initiative, Global Wellness Institute sau Global Wellness Day.

Travelle – wellness escapes înseamnă un „designer de vacanțe wellness”, care configurează fiecare ofertă în funcție de nevoile clientului. Deși vacanțele Travelle respectă principiile pure ale wellness-ului, se regăsesc în paleta de servicii diverse asocieri atractive precum: Golf & Spa, Wine & Spa, Trekking & Spa, Ski & Spa etc. Alegerea depinde de felul în care își imaginează fiecare vacanța ideală. De aceea vacanțele și evenimentele se bazează pe câteva ingrediente – cheie: locația, care trebuie să fie cât mai aproape de natură și să aibă componente spa / wellness; trainerii, care își oferă know-how-ul prețios sub formă de informații utile, trucuri practice, dar și rețete; structura trup-minte-suflet care se respectă în fiecare vacanță, astfel încât participanții să aibă parte de o experiență completă și relaxantă. Au fost concepute și evenimentele Travelle – wellness escapes. Acestea reprezintă programe prestabilite, bazate pe combinații inedite precum: Art & Zen, Wine & Spa, Bikes & Fun, Cocktail Spa Party etc. (ANGELA SIMION)

PATZAIKIN s-a lansat pe Drumul cânepii

Chiar dacă toată viața sa sportivă și publică este legată de locurile de suflet din Delta Dunării și de magicele ambarcațiuni tradiționale Ivan Patzaichin și asociația sa Rowmania au puterea și inspirația de a se implica în fiecare an în proiecte inovatoare. Cel mai recent a fost lansarea oficială a colecției „de cânepă” Patzaikin, semnată de Olah Gyarfas la The Ark (clădirea fostei Burse de mărfuri de pe str. Uranus nr.150 din București), prin deschiderea primului magazin de prezentare. Campania a demarat în urmă cu șapte ani. Personajul principal este cânepa, prezentă într-o colecție realizată integral în România. Dacă până la începutul anilor ’90 industria cânepii românești era recunoscuta la nivel internațional, dispare aproape integral după ‘95 datorită unor decizii greșite ce a dus la decimarea industriei ușoare. Cânepa reprezintă o parte a patrimoniului culturii tradiționale țărănești. Brandul Patzaikin și-a propus, să refacă lanțul valoric al produselor din cânepă în România.

”Noi am creat o nouă poveste împreună cu o întreagă rețea de specialiști, cărora le mulțumim. Fiecare dintre ei și-a pus amprenta pe un proiect de suflet, prin care vrem să revigorăm o industrie intrată în amorțire. Ea este rezultatul  colaborării a mai multor companii din industria ușoară ce au devenit co-parteneri: Pandora Focșani, Centrul de creație Harolt, Prodin SA și Faltin. Olah Gyarfas este designerul din spatele Patzaikin Fashion. Educat în Timișoara și Budapesta, creațiile sale îmbină jocul dintre materiale și texturi cu detaliile aproape imperceptibile ale designului. Colecția va fi lansată pe piața internațională în 2019” – a declarat Ivan Patzaikin. (SÎNZIANA CONSTANTINESCU)

 

CHRISTIAN TOUR – parteneriat cu VIATOR

Christian Tour, cea mai dinamică companie de travel din România,și-a anunțat intrarea și pe segmentul vacanțelor de tip city break, impulsionat de cererea ridicată din partea românilor pentru acestea. În ultimii 5 ani s-a dublat numărul turiștilor care, pe lângă vacanța de vară rezervată, în general, într-o stațiune litorală, se relaxează și în una-două vacanțe scurte, de 2-3 zile, într-o destinație europeană. Produsul city break creat de Christian Tour le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și împacheta singuri vacanța, alegând destinația, perioada de călătorie, compania aeriană și unitatea de cazare dorită. Pe lista orașelor din oferta Christian Tour se regăsesc, printre altele, Roma, Barcelona, Paris, Londra, Praga, Viena, Milano, Bruxelles, Amsterdam, Florența, Veneția, Lisabona, Berlin ori Madrid. Christian Tour va lansa pe site-ul propriu sectiunea de Experiențe, unde utilizatorii vor putea alege și rezerva din peste 100.000 de experiențe disponibile în destinatiile de city-break, experiențe pe care le furnizeaza platforma Viator, deținută de TripAdvisor. Turiștii vor putea achiziționa de exemplu tururi culinare la destinație, croaziere, seturi tematice de intrări la muzee etc. (ALEX BARBU)

 

”VITAMINE” PENTRU INVESTITORII DIN TURISM

Guvernului României a promovat o serie de măsuri menite să crească atractivitatea industriei turistice românești. În acest sens, au fost adoptate prin Ordonanță de urgență următoarele două măsuri: De la 1 noiembrie a intrat în vigoare cota de TVA de 5% ce a fost extinsă la domenii precum: cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping, serviciile de restaurant şi de catering, cu excepţia băuturilor alcoolice, altele decât berea, activităţile sportive, recreative si distractive. A doua măsură are în vedere stimularea turismului balnear, prin eliminarea redevențelor pentru utilizarea apelor geotermale și minerale naturale utilizate pentru consumul populației la buvetele publice. Sectorul turistic balnear avea nevoie urgent de aceste măsuri în contextul în care o treime dintre izvoarele termale şi minerale ale Europei sunt în ţara noastră. De asemenea se află în curs de finalizare un program de investiții de circa 1 miliard de euro, ce se va derula în următorul deceniu. (ION BADEA)

 

SOLUȚIE ROMÂNEASCĂ PREMIATĂ LA GITEX

Startupul doorie, dezvoltator al unei platforme inovative în domeniul ospitalier a obținut locul 3 în cadrul competiției Dubai Tourism Futurism, atrăgând interesul marilor lanțuri hoteliere și investitorilor din regiune. Timp de 5 zile  o echipa din Cluj Napoca și-a prezentat soluția în cadrul evenimentului GITEX Future Stars (8 -12 octombrie, la Dubai World Trade Center). Juriul a fost alcătuit din reprezentanții unor companii renumite, printre care Emirates Airlines, Facebook și lantul hotelier Jumeirah.

“Prezența noastră a constituit o oportunitate imensă de a ne face cunoscuți în regiunea Golfului, iar desemnarea platformei doorie printre câștigătorii competiției este începutul validării soluției noastre ca un produs valoros în perspectiva viitorului ospitalității” – declara Anca D. Goron, fondatoarea startupului. Competiția Dubai Futurism, lansată în colaborare cu Gitex Future Stars, a avut ca scop nu numai promovarea unor soluții inovatoare în turism ci și descoperirea unor proiecte durabile în perspectiva World Expo – Dubai 2020.

 

A DOUA EDIȚIE TRAVEL SMART FORUM

și-a propus să aducă la un loc pe cei mai buni specialiști și influenceri din domeniul de travel dar și din cele conexe. La cea de-a doua ediție, în 18 octombrie 2018 la Hotel Platinia din Cluj, Travel Smart Forum a adus în fața participanților  poveștile unora dintre cei care au cele mai impresionante Travel Bucket Lists & Experiences. Peste 100 de invitați, speakeri, lideri de opinie în domeniu, au continuat să construiască o comunitate de călători și iubitori de travel. ”Ne dorim să construim o comunitate, unită prin pasiunea pentru călătorii și să oferim cele mai bune servicii, o rețea omogenă care să crească în timp, evoluând pe segmentul creșterii personale și profesionale în domeniul turismului” – ne-a declarat Ștefana Ilea Cazan,Tourism Marketing Specialist. Traveller Magazin a fost Partener Media al manifestării.

 

  • A LANSAT FERESTROIKA

E primul muzeu privat despre viața de familie în comunism. Doi tineri au lansat un startup cultural turistic inedit adresat atât turiștilor care vin să viziteze România, cât și celor interesați de o experiență autentică, prin intermediul căruia pot explora fragmente din istorie.

Proiectul Ferestroika reconstituie, într-un apartament de trei camere situat în cartierul Militari din Capitală, viața cotidiană a unei familii de români din timpul ultimei decade a Epocii de Aur. Cu ajutorul unui curator, turiștii sunt invitați să descopere, pas cu pas, povestea reală a familiei care a trăit în acel apartament în anii ‘80. “Ferestroika aduce împreună istoria și storytelling-ul oferind un nou tip de experiență turistică și culturală. Ne-am propus să oferim vizitatorilor prilejul unei călătorii în timp”, a declarat Raluca Jianu, co-fondator Ferestroika. Atmosfera specifică a fost recreată în colaborare cu designerul Ruxandra Anton și artistul fotograf Andrei Bârsan. Alte detalii la adresa: www.ferestroika.com

 

ÎNCĂ 11 LOCALITĂȚI S-AU LANSAT ÎN TURISM

Guvernul a atestat, la propunerea Ministerul Turismului, încă 11 localități din România ca staţiuni turistice de interes local. În noul set figurează: Bârsana și Botiza (județul Maramureș), Cisnădie și Cîrțișoara (județul Sibiu), Carei și Livada (județul Satu Mare), Novaci și Polovragi (județul Gorj), Fundu Moldovei (județul Suceava), Rodna (județul Bistrița Năsăud), respectiv Vama Buzăului (județul Brașov). “Oportunitatea economică este esențială pentru orice comunitate. Știu cât de importante sunt aceste atestări pentru primarii care vor să dezvolte proiecte solide pentru oamenii care i-au ales, prin care să atragă fonduri pentru dezvoltarea localităților pe care le conduc” – a declarat Bogdan Trif, Ministrul Turismului. În România erau atestate până în acest moment 47 de stațiuni turistice de interes național și 61 stațiuni de interes local.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Evenimente, Numarul 171 and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*