BABIS KARIMALIS:”Grecia este prima in preferintele romanilor !”, INTERVIU GRECIA nr.167

Să te ferești de greci când fac daruri? Cu siguranță este o legendă hrănită de istorie ca multe alte din Elada. Babis Karimalis este Președintele Organizației Naționale a Turismului Grec (GNTO) ce activează în cadrul Ministerului Turismului. Ne-am întâlnit la București, unde această țară a organizat un ”raliu” de promovare a atracțiilor sale fabuloase. Peste 20 de oficialități grecești au făcut show la o ”academie de călătorii” coordonată de președintele Karimalis și Georgios Stafilakis, directorul Biroului grec de turism la București. Prilej excelent pentru un interviu.

– După mulți ani Grecia a participat cu stand național la Târgul Internațional de Turism de la București. Este Grecia și mai interesată de creșterea vizibilității pe piața românească !?

– Da. S-au produs mai multe acumulări. Ne onorează că suntem prezenți la acest târg. După cum știți Grecia are un Birou de promovare turistică în București de mai mulți ani. Dar din 2017 avem un director de Birou chiar în România în persoana domnului Georgios Stafylakis. Politica noastră este să ne promovăm în principal prin birourile turistice din întreaga lume. Avem o relație specială cu România și asta se reflectă în faptul că suntem primii în preferințele turiștilor dumneavoastră. În continuare vom dezvolta prin acest Birou proiecte de colaborare.

– În 2016 numărul de turiști români care și-au petrecut vacanțele în țara dumneavoastră s-a dublat. Ce așteptări aveți pentru 2018?

– După cum arată statisticile numărul călătorilor români spre Elada crește în fiecare an. România a înregistrat una dintre cele mai mari rate la acest capitol printre țările furnizoare de turiști. Rezervările au crescut. În 2017 s-a înregistrat o creștere de circa 12-15%, dar cifrele se referă la situația pe primele 9 luni. Acum vorbim despre un milion de turiști români, dar e posibil ca în final să fi fost circa 1,2 milioane. E un procent foarte bun dacă privim atent că România este o țară mare cu circa 20 de milioane de locuitori și dacă evaluăm în ansamblu numărul de români care călătoresc în străinătate.

– Grecia deține patrimonii impresionante, culturale, gastronomice, religioase etc. Sunteți preocupați să lansați produse noi, inovative pe piața internațională?

– (Zâmbește) Este dificil să vă răspund. Mai ales acum când reprezint turismul grecesc. Primul lucru care trebuie înțeles este de fapt elementul cel mai dinamic al turismului grecesc: o comunitate locală puternică preocupată de specificul ei. Este cel mai de preț și cel mai valoros atu. Grecii sunt un popor foarte prietenos. Iar dorința lor este ca turiștii să ne cunoască la noi în casă. E întradevăr important să inovezi permanent în turism, dar după părerea mea și mai important este locul cu tradițiile tale. Chiar dacă pare o filosofie învechită a turismului noi vom dezvolta circuite turistice cu activități religioase, gastronomice, istorice, artistice, naturale, în interiorul cărora vom inova în continuare. Noi credem că turistul străin vine în Grecia ca să cunoască, să vadă, să simtă vibrația oamenilor. Pentru DisneyLand se duce în SUA ori la Paris, dar pentru sirtaki, Delphi, Acropolis, Meteora, uzo este așteptat în Țara Zeilor. Turiștii vor trăi împreună cu noi, vor mânca, vor dansa, vor cânta. De aici vine forța pe care o dă turismului comunitatea locală. Cel care a venit odată suntem siguri că se va mai reîntoarce în Grecia. De altfel mesajul turismului grec este prietenie, colaborare, pace și înțelegere în întreaga lume. Turismul construiește zilnic punți între oameni. Aceste relații întăresc prietenia. Trebuie în permanență să promovăm pacea între oameni, comunități și țări. Acest aspect mi se pare foarte… inovativ.

– Dacă nu ați fi președintele ENOT ci un simplu cetățean, care ar fi primele 3 destinații pe care m-ați invita să le vizitez?

– Iar mă puneți într-o situație dificilă. Ca președinte vă recomand miile de atracții din întreaga țară. Ca persoană privată, atunci când îmi permite timpul, îmi place să navighez cu prietenii prin Grecia centrală și să mă plimb. E cel mai bun lucru de făcut pentru turismul care privește soarele și marea. Eu sunt arhitect de profesie și îmi place să descopăr clădiri care vorbesc despre istoria locală și, de ce nu, despre istoria lumii. Preferatele mele sunt  insula Hydra, regiunea Pelion, Patmos și Chania-Creta.

– Cum arată Top 5 al furnizorilor de turiști pentru piața grecească? Ce schimbări se conturează în perspectiva anilor 2020?

– Nu cred că vom asista la răsturnări spectaculoase în top. Țările europene mari vor avea întotdeauna oameni cu bugete alocate pentru călătorii. Germania, Franța, Anglia vor continua să domine acest top. Poate doar procentele se vor schimba. Dar nu vor fi diferențe mari. Schimbările vor apărea de la alte piețe foarte dinamice. Prin Biroruri ne promovăm strategic pe piețe ca India, China, America de Sud, dar nu uităm nicio clipă de Europa. Gândiți-vă doar la acest lucru: conform statisticilor în viitorii ani circa 150 de milioane de chinezi vor dori să călătorească în Europa. E cineva care rămâne insensibil la acest capitol. La capitolul sosiri în perspectiva 2020 ne așteptăm să primim peste 30 de milioane de turiști anual. Toți sunt prietenii noștri indiferent de rasă, de credință, sex și limba pe care o vorbesc.

MARIAN CONSTANTINESCU

 

 

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Interviuri, Numarul 167 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*