Ahmed Ali Ismail este General manager în cadrul Consiliului de promovare turistică a Egiptului, un Departament al Ministerului Turismului responsabil cu promovarea Egiptului. Deține un Master în Turism, obținut în Catalonia și vorbește fluent mai multe limbi străine. Are o experiență de 20 de ani. A condus mai multe birouri de turism în străinătate, ultimul fiind cel de la Istanbul. A fost avansat la finele lui 2017 în noua poziție, coordonând promovarea Egiptului în Sudul și Estul Europei. În această calitate a venit pentru prima dată la București, unde am și realizat această convorbire.
– Alături de ofertele turistice devenite clasice, cu ce provocări noi vine în 2018 industria turistică egipteană?
– Egiptul este una dintre cele mai importante destinații culturale a lumii. Peste 80% din teritoriul nostru este acoperit de fabuloasele monumente ale antichității. Să nu uităm că Egiptul este o destinație culturală. Suntem preocupați în permanență să oferim vizitatorilor posibilitatea de a descoperi site-urile Egiptului antic de la Cairo, până la Luxor și Assuan. Chiar în această lună la Piramide a avut loc spectacolul cu opera ”Aida”, susținut de artiști români, italieni și japonezi.
- Egypte, Louxor, montgolfiere survolant la rive ouest et le Nil
– În strategia dumneavoastră ați mizat pe actori, artiști, sportivi internaționali pentru diversificarea vectorilor de publicitate și promovare. Care este ținta, care sunt mesajele?
– Am creat un mesaj nou pentru viitor. În ultimii ani am invitat în Egipt peste 20 de personalități internaționale, în majoritatea lor americani. Lionel Messi a deschis această serie, ce a continuat cu Selma Hayek, inconfundabilul Morgan Freeman, Silvester Stalone și alții. De asemenea am creat un nou concept ”Holly Family” (Sfînta Familie) prin care ne-am propus să invităm personalități din lumea credinței din Italia, Vatican, Polonia, Ungaria și România care să transmită mesajul că în Egipt totul este în regulă, că drumul Sfintei Familii a pornit din Egiptul biblic și că numeroase religii și-au dat mâna aici.
– Suntem singura țară de limbă latină din Europa centrală și de est. Deci suntem o piață specială. V-ați gândit la o abordare personalizată pentru consumatorii de vacanțe din România?
– Imaginea pe care mi-am făcut-o în aceste zile despre piața turistică românească mă determină să afirm că românii au foarte multe lucruri comune cu egiptenii. Ne-am propus să fim mai activi pe piața românească prin activități multiple desfășurate și cu sprijinul Ambasadei Egiptului la București. Vom avea prezențe mai consistente la Târgurile de turism iar în domeniu promovării vom folosi ca vectori de imagine sportivi și artiști români celebri. Vom desfășura de asemenea o campanie de promovare în revistele de travel, tv și mediul on-line.
– Care sunt destinațiile preferate de români în Țara Faraonilor?
– La Târgul de turism am observat că sunt prezenți mari touroperatori precum Christian Tour, Cocktail Holidays, Mara Tour din Cluj, dar și agenții mai mici care promovează în cataloage destinații turistice din Egipt. Prețurile oferite satisfac toate buzunarele. Românii au ales în mod constant Sharm El Sheikh, Hurgada și Cairo. Spre deosebire de turiștii vest-europeni românii nu se tem să călătorească spre Egipt. În timp ce unii turiști vin numai pentru soare, alții aleg programe culturale. Am constatat că românii preferă în vacanțele lor să le îmbine pe amândouă. Și asta, sincer vorbind, ne procură o mare satisfacție.
– Veți stimula în continuare agențiile de turism românești pentru creșterea numărului de turiști către Egipt?
– Da, la întoarcerea mea la Cairo voi prezenta ministerului un program și un plan de susținere a agențiilor românești care creează și vând pachete turistice spre Egipt. Anul trecut am înregistrat circa 34.000 de turiști români. Ne dorim ca în următorii ani să ajungem la 63.000 de turiști români, cam cât primeam în 2010. România are un mare potențial. În viitor ținta noastră să atragem circa 100.000 de vizitatori. Dorim să susținem business-ul cu un număr mai mare de chartere – știți că deținem 8 aeroporturi – care pot să apropie și mai mult turiștii români de Egipt.
Egiptul este unic în toate. Egiptul este parte a Patrimoniului Umanității. Oamenii Egiptului sunt prietenoși dar suferă atunci când turismul nu funcționează. În Egipt este vară tot anul. Egiptul este esența magiei. Egiptul este incredibil.
DOINA CONSTANTINESCU