Asia va deveni noul star al turismului, EDITORIAL nr.160-161

= 208

EDITORIAL de MARIAN CONSTANTINESCU
Asia va deveni noul star al turismului

Cum vor reacționa piețele turistice și ce opțiuni vor avea cunsumatorii în condițiile apariției unor tulburențe economice, sociale sau a unor oscilații în ceea ce privește securitatea călătorilor. Euromonitor International a realizat un studiu-simulare prin care încearcă să contureze evoluția internațională a unor prognoze proiectate în perioada 2017-2030.

Iată câteva scenarii posibile analizate printr-o serie de tehnici de cercetare specifice. În această perspectivă țara ce va înregistra cea mai mare creștere în domeniul furnizării de turiști (7,5%) va fi China. Aceștia vor cheltui de la 157,082 milioane de dolari în 2017, circa 410,367 milioane în 2030. Analizând plutonul primelor 50 de piețe turistice, cel mai mare aflux de turiști chinezi va fi absorbit de către India, Republica Sud Africană, Arabia Saudită, Kuweit și Columbia.

Ce efecte va putea avea nefinalizarea Brexitului pentru Marea Britanie? Suprinzător, datorită deprecierii lirei aceasta ar putea deveni o destinație și mai accesibilă, ceea ce va atrage un plus de 4,2 milioane de turiști între 2018 și 2021 comparativ cu estimările actuale. Dar ce continent va deveni ”motorul” cea mai mare turație pe segmentul de outgoing? Asia va înregistra cea mai puternică dinamică, urmând să surclaseze în perspectiva anilor 2024 Europa de Vest. Acest trend va fi alimentat de către creșterea puterii economice, implicit financiare, a clasei de mijloc. În același timp specialiștii Euromonitor au oferit prognoze pentru Turcia în cazul în care în 2017 vor apărea posibile atacuri teroriste. Ei au subliniat că într-un asemenea scenariu piețele cheie care vor cunoaște cea mai mare scădere în ceea ce privește furnizarea de turiști în perioada 2018-2020, vor fi Germania, Rusia și Marea Britanie.

Ce face România în acest context? Cum se pregătește ea la noile provocări? E greu de spus în condițiile în care nu lipsa de bani este problema ci lipsa unor oameni care să-și dedice activitatea pe termen lung, cercetării acestui domeniu aflat într-o dinamică fără precedent. Căci între generațiile care se retrag și cele care intră în piață este o fractură socială imensă, situație care marchează întreaga economie românească. Și ce face România în acest context? Posibile schițe de răspunsuri și desene statistice veți întâlni și în acest număr.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Editorial, Marian Constantinescu, Numarul 160-161 and tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*