FRANȚA joacă cu jetoane mari, TENDINTE nr.158

Chiar dacă s-a confruntat în ultimii ani cu o serie de atentate și acțiuni teroriste, care au afectat de fiecare dată circulația turistică specialiștii francezi în turism n-au timp și nici interesul de a sta pe loc.

O presiune economică dar și apărarea blazonului de lider mondial al industriei turistice îi determină în continuare să caute și să dezvolte noi scheme de promovare internaționale. De unde vine această presiune? La o populație de 67 de milioane francezii au primit, în 2016, 83 de milioane de vizitatori străini, cifră care plasează în continuare această țară pe locul 1 ocupat de 20 de ani. 80% dintre aceștia provin din țările europene.

La o conferință de presă desfășurată la Intercontinental Viena, oraș placă turnantă pentru Birourile de turism care acoperă promovarea țării lor în zona Europei centrale și de Est, a fost anunțat un targhet ambițios dar realizabil – a afirmat Corinne Foulquier, manager Austria & Central Europe Atout France. În 2020 Franța estimează că va primit 100 de milioane de vizitatori străini. În 2016 această industrie asigura 2 milioane de locuri de muncă (dintre care 1,27 milioane joburi directe) iar contribuția la Produsul Național Brut era de 7,4%. E așteptat ca nivelul acestora să crească proporțional. Desigur, nimic nu crește dacă nu se seamănă și nu se udă. Ne-a plăcut comparația care a trimis direct către promovarea și publicitatea de destinație. Pentru ca să ajungă la cifra amintită a turiștilor străini și pentru a-și atinge obiectivele stabilite Franța va investi circa 42,7 milioane de euro într-un plan ce prevede alături de creșterea securității destinației, susținerea dezvoltării industriei turistice, cu accent puternic pe diversificarea locurilor de muncă, dar și în încurajarea cetățenilor francezi de a pleca în vacanțe interne. Totul este ”turat” și susținut prin evenimente de promovare și publicitate internațională. În acest timp, pentru a ajunge la 100 de milioane de vizitatori străini pe an, vor fi investiți 1 miliard de euro în noi construcții și renovarea de hoteluri, în tehnologii și infrastructură și în susținerea micilor afaceri din industria ospitalității.

Conferința de presă a făcut parte din evenimentul ”French Rendez-Vous 2017”. Ajuns la a 6-a ediție el a adus față în față 56 de reprezentanți francezi, circa 150 de travel agenți din țările țintă și 10 jurnaliști de travel. Nu voi nominaliza atracții promovate cu acest prilej sub patronajul discret al ES Pascal Teixeira da Silva, ambasadorul Franței în Austria. Dar vom aminti de excelenta seară de promovare oferită de organizatori (vintage, anii 50-60) la Muzeul Remise (al tramvaielor și autobuzelor) unde au fost etalate specialitățile gourmet franceze. Apoi de schimbarea de gardă, pe funcția Corinnei Foulquier venind Emmanuel Marcinkowski (48 de ani și o experiență de 25 de ani în turism). El a arătat printre alte că Germania și Marea Britanie continuă să domine topul furnizorilor de turiști străini, că au apărut mari schimbări în marketingul de destinație dar și în abordarea piețelor tradiționale, generate în principal de noile zboruri, cu prețuri foarte accesibile, ale unor noi companii aeriene, preponderent low cost.

Nu ne-am propus să nominalizăm vreo destinație dar aveți de unde alege. În materie de turism de congrese vi se oferă anual circa 2800 de asemenea manifestări; puteți să vă îndreptați spre câteva dintre cele 43.000 de monumente istorice, 42 de vestigii culturale și naturale ce figurează pe lista UNESCO, puteți să visați în 18.182 de hoteluri franceze și desfăta culinar în peste 175.000 de restaurante, dintre 616 cu stele Michelin. Nu știu ce vor turiștii de la Franța, dar Franța, după cum se vede știe cu siguranță ce așteaptă de la ei. A bientot!

MARIAN CONSTANTINESCU

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN
MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef
Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.

This entry was posted in Numarul 158-159 and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*