Primaria nu-ti baga si in buzunar…, EDITORIAL nr.157

Marian Constantinescu

Marian Constantinescu

Marian Constantinescu

Cam la asta s-ar rezuma observatiile facute in timpul celei de-a 3-a editii a Spotlight, un impresionant Festival International al Luminii (International Light Festival). El a strins la Bucuresti, intre 20 si 23 aprilie, creatori de opere cinetice multimedia. Scoli si firme specializate din 9 tari (Austria, Finlanda,Germania, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Franta, respectiv Romania) au transformat un miez urban al Capitalei in zona pietonala – pe Calea Victoriei, intre BCU si Splaiul Independentei -, intr-un spatiu asediat de lumini. De la Biblioteca Centrala Universitara, la Muzeul National de Arta al Romaniei si Parcul Kretulescu, Palatul Telefoanelor, Teatrul Odeon, Cercul Militar, Grand Hotel du Boulevard si Novotel, lumina a fost ”actorul” principal. Cladirile au fost ”imbracate” de 22 de instalatii artistice ce s-au exprimat pe o ”scena” de 7000 metri patrati. Festivalul luminilor a fost ca de obicei organizat de catre Primaria Municipiului Bucuresti prin ARCUB iar sutele de mii de bucuresteni dar si turisti straini (ce-i drept mai putini decat ne dorim) dovedesc ca acesta are impact la public. Si ca poate fi valorificat cu succes intr-un calendar anual de evenimente turistice.

Bine, bine, dar cine sa-l valorifice? Cine sa-l marcheteze din punct de vedere comercial si sa-l vanda ca produs turistic? In alte capitale – amintim numai de Praga, Budapesta, Berlin, Moscova si nu numai -, la un asemenea festival vin zeci, chiar sute de mii straini atrasi prin pachete (ieftine si atractive) de tip City Break. In cele trei zile ale festivalului am cautat pe internet, in agentii ori hoteluri ”semne” ca evenimentul este ”suculent”, si ar fi o vaca de muls la companiile de turism. Din nefericire reactia, desi ne aflam la a 3-a editie, a fost dupa parerea mea foarte anemica (o singura de agentie de turism avea oferte la Spotlight), ceea ce exprima inertia greu de lecuit in lumea facatorilor de turism. Pe de alta parte aplaudam la scena deschisa iesirea in strada a Hotelului Continental, cu mese si oferte, devenite arhipline desi vremea a fost foarte rece. Probabil ca in trei seri au incasat mai mult decat o fac intr-o luna. La  polul opus aceeasi Casa Capsa, candva renumita pentru priza la public, azi nemuritoare si rece. Cat despre implicarea Asociatiei de promovare turistica a orasului sau Bucharest Convention & Visitors Bureau, hai sa o lasam balta. Suna bine dar mortul inca nu a inviat! Primavara fericita!

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Editorial, Marian Constantinescu, Numarul 157 and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*