Travestirea leadershipului, EDITORIAL nr.143

= 49

Marian Constantinescu2013S-au înmulțit precum ciupercile după ploaie. Au încercat ceva în businessul turistic, dar majorității nu le-a prea mers. Se vede că profitul nu este un balon pe care îl poți umfla numai cu cuvinte. N-au carismă, dar trec peste asta cu lejeritatea femeilor mature, care după vreo trei căsătorii au pretenția să li se spună… domnișoare. Și-au făcut o fotografie cu care defilează prin birourile administrației de stat și, culmea, deși bat cîmpii, sunt invitați în comisii și comitete de experți și reprezentativi în turism.

Ei bine, există un motiv pentru care trebuie apreciați acești lideri de carton care conduc asociații, federații, organizații chipurile, cu impact național. Că mint poporul cu televizorul. O groază de fraieri înțepenesc cu cura căscată când îi văd. Pe canalele de comunicare prin care acești lideri travestiți ne intră în ochi, în portofel, în creier, în proiectele de viitor și, deseori chiar în pat, unde ne produc coșmaruri tratabile totuși. În același timp avem sute de motive să le sancționăm prezența și afirmațiile pe care le fac, credem noi, din inconștiență. În timp ce ei, liderii de ceolofan, le fac cu bună știință, calculat. Câteva mostre: o președintă de asociație de promovare, bate câmpii de ani de zile peste tot pe unde apucă, cum că a adus pe Litoral sute de mii de turiști evrei, germani și nu numai. Că a înmulțit numărul zborurilor pe Aeroportul Kogălniceanu, așa cum au făcut sfinții cu peștele și pâinea, săturând pofta hotelurilor și agențiilor de turism. Că va aduce zeci de mii de turiști ruși, asta e cea mai nouă -, pe litoral, cu numai 10-15 euro pe zi. E drept la capetele de sezon. Draguță a fost ”capsarea” pe Facebook a unui cititor care a întrebat-o: cucoană, de ce nu dați prețurile astea și pentru turiștii români? Semn că lumea nu e chiar atât de dusă cu capul. În realitate succesele, mari sau mici, ale turismului autohton, au fost construite de un mediu de afaceri sudat de agențiile de turism+companiile de aviație+complexele hoteliere.

Cover 143 Traveller Magazin

Lidershipul travestit este toxic și în turism. Una este să fi vocal, să te încrunți sau să spui gogomănii cu zâmbetul pe buze. Dar cu totul alta este să practici turism în fiecare zi, cu pricepere și șansă.

E bine că avem zeci de asociații în turism. Ele alcătuiesc un fragment din tabloul societății civile, colorat în fiecare zi de către companiile care pun în mișcare marele business din turismul românesc. Nu râdeți, vorbim de peste 2500 de agenții de turism, peste 1500 de complexe hoteliere și peste 3.000 de pensiuni rurale și agroturistice. Se înțelege, e doar partea văzută a icebergului.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Editorial, Marian Constantinescu, Numarul 143 and tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*