LAS VEGAS – Un jeton de 23 miliarde de dolari

A 45 a ediție International POW WOW (IPW). Sunt 19 ani consecutivi de când Las Vegas este recunoscut ca destinația nr. 1 din Americi dar, probabil si din lume în ceea ce privește ruleta evenimentelor și spectacolelor.

Pentru a vă edifica să vedem ce arată clasamentul TSNN Top 250 Trade Show List. Anul trecut în Las Vegas au avut loc peste 22.000 de asemenea manifestări care au atras peste 4,9 milioane de participanți. Ele au generat un impact economic asupra statului Nevada de 6,7 miliarde de dolari, sprijinind astfel peste 57.000 de locuri de muncă din industria turistică. De la ultimul POW WOW desfășurat la Las Vegas în 2008, fața orașului magic a cunoscut o geriatrie arhitectonică. Investiții noi, de peste 23 de miliarde de dolari, se regăsesc într-un plus de 25.000 de camere de hotel ceea ce face ca în prezent Vegasul să ofere 151.000 de camere de hotel, cu o rată anuală medie de ocupare de circa 80%. Recordul maxim de vizitatori a fost atins în 2011 cu 38,9 milioane.

Rossi Ralenkotter, președinte & CEO al Las Vegas Convention & Visitors Authority (LVCVA), declara: ”Las Vegas este mai vibrant ca oricând și nu încetează să se reinventeze ca o destinație turistică internațională. Suntem într-un mod special entuziasmați în legătură cu potențialul încă nevalorificat în ceea ce privește circulația turistică internațională. Pentru noi POW WOW, va fi scena uriașă care ne conectează cu lumea. Turismul internațional este cheia de creștere a pieței turistice locale și de aceea ne-am propus pentru următoarea decadă o țintă de creștere a turismului internațional cu 30%.”

În mod curent între 15 și 18% din turiștii anuali sunt internaționali, adică circa 6,5 milioane de vizitatori. Ei generează 27% din veniturile anuale obținute din industria turistică. În mod curent, săptămânal pe Aeroportul Internațional Mc Carran sosesc curse din 19 destinații internaționale.

Cum va arăta IPW 2013 ? Evenimentul care se va derula între 8 și 12 iunie are o alură unică. Nu este un târg tradițional, ci unul B2B, ce va reuni în acest an peste 1100 de expozanți, peste 5.000 de delegați, care sunt atât internaționali cît și interni. În paralel cu târgul de business se desfășoară și cel de presă de specialitate – Media Market Place – unde circa  400 de editori de turism din peste 70 de țări schimbă de idei, creează proiecte de promovare, parteneriate de travel, scopul principal fiind descoperirea unor noi expresii, proaspete și flexibile, pentru reflectarea celor mai interesante și inedite atracții din Statele Unite – ne spune Cathy Keefe, directorul de comunicare cu presa al IPW. Rețineți, doar de la această ediție, organizatorii se așteaptă să fie generate afaceri de circa 3,5 miliarde de dolari. Ceea ce exprimă puterea și importanța decisivă a industriei turistice în economia… locală.

”Cu nesfârșitele sale posibilități de enterteinment, opțiuni culinare și de shopping Las Vegasul este o adevărată Mecca fiind o destinație mai atractivă ca niciodată pentru turiștii internaționali. Vom continua să asigurăm mai multă accesibilitate turiștilor internaționali prin creșterea continuă a numărului de zboruri directe spre Las Vegas din țările cheie, dar și de pe destinații în plină dezvoltare, inclusiv de pe piețele nișă” – a mai adăugat președintele Ralenkotter.

Traveller Magazin, o revistă apreciată pentru prestațiile sale  editoriale în SUA, participă pentru al 15 an consecutiv la IPW, alături de travel agenți români, cei mai vizibili pe piața americană fiind Olimpic International (compania condusă de către George Sorin Nicolescu, are o prezență consolidată de 19 ani consecutivi de participare), World Travel (liderii ei sunt Carmen și Nicolae Demetriade, care au dezvoltat pe piața românească conceptele de croaziere internaționale) și Pan Olimpic. Mai vor veni aici și Top Travel respectiv Karpaten Turism, atrasă pentru prima dată de IPW.

Dar despre noi investiții de la Las Vegas (o parte din ele sunt derulate de către Mandalay Bay, Cezars, MGM Resorts, Monte Carlo, New York, The Venetian ori Encore at Wynn, unde locuiesc membrii   delegației românești), despre spectacolele de top internațional – în mod sigur știți că aici este ”casa” Cirque du Soleil -, despre tendințele în businessul de travel, atracțiile naturale ori cele construite, în corespondențele viitoare.

DOINA, SÎNZIANA & MARIAN CONSTANTINESCU
Documentare realizată cu sprijinul logistic al OLIMPIC INTERNATIONAL TURISM

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Evenimente, Marian Constantinescu and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*