EUROSTAT: Europa a crescut cu 1 miliard, EVENIMENTE nr.172

EUROSTAT: Europa a crescut cu 1 miliard

Aeroporturile din România au cunoscut o rată de creștere de importantă în ultimii ani. Ea exprimă și o dinamică implicită a circulației turistice în și din țara noastră. Conform datelor difuzate de către Eurostat, din rata de creștere de peste 1 miliard de pasageri (1,043.milioane) consemnată în călătoriile cu avionul în Uniunea Europeană în anul 2017, 17,935 milioane au trecut prin România. Cifra totală este cu aproximativ 71 de milioane mai mare, sau cu 7,3%, mai mulți decât în 2016 și cu 39% mai mulți decât în 2009. Aeroportul Internațional Henri Coandă din București se situează deocamdată pe locul 37 în clasamentul celor mai aglomerate aeroporturi din UE cu 12,8 milioane pasageri în 2017.

Cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeană a rămas Heathrow (Londra) cu 78 milioane de pasageri, în creștere ușoară cu 3% comparativ cu 2016, urmat de aeroportul Charles de Gaulle din Paris cu 69 de milioane de pasageri și o creștere de 5%, aeroportul Schiphol din Amsterdam cu 68 de milioane de pasageri și o creștere de 8%, aeroportul din Frankfurt cu 64 de milioane respectiv Barajas din Madrid cu 52 milioane, ambele în creștere cu 6 procente.

MUREȘ – Oxigen pentru investitorii din turism

Județul Mureș, care deține un patrimoniu istoric și cultural deosebit, prin unicitățile sale, a început să crească sub aspectul promovării turistice. Din informațiile disponibile în piață autoritățile și-au propus să dezvolte o serie de investiții publice ce vor fi susținute și de sectorul privat. Trei proiecte au fost selectate în cadrul Programului Operational Regional 2014-2020 pentru renovarea unor monumente istorice. Pe de o parte, Primăria Saschiz va derula un program în valoare totală de 8,491 mililoane de lei prin care va fi renovată cetatea Saschiz parte din Patrimoniul UNESCO. Consiliul Județean Mureș are în desfășurare, de asemenea, contracte pentru reabilitarea Palatului Culturii, simbolul orașului Târgu Mureș, și a Muzeului de Știintele Naturii din Târgu Mureș, o clădire construita în stil neoclasicist, cu o valoare totală de circa 18 milioane de lei. În același plan figurează construirea unui complex pentru sporturi de iarnă, cu 4 pârtii de schi (cu lungime totala de 12 kilometri), respectiv construirea unui Aquapark, ce va cuprinde clădiri și facilități de agrement pentru tot parcursul anului, precum și amenajarea unei zone de agrement ce va încorpora un ștrand în aer liber. (D.CONSTANTINESCU)

DELTA și DOBROGEA – noi identități vizuale

Până la finalul lui 2020 Delta Dunării și Dobrogea vor fi promovate cu branduri și identități vizuale proprii. Demersul economic este sprijinit de autoritățile locale din aceste zone, dar și de către reprezentanții oamenilor de afaceri din turismul local. Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD), a declarat că în acest an asociația va redacta strategia de dezvoltare-promovare. Ea urmează să se transforme în Organizație de Management al Destinației (OMD). Țibuleac a mai spus că promovarea va fi făcută selectiv, mai ales în cazul Deltei care nu se pretează la practicarea turismului de masă. „Statul român, prin entitățile care au condus turismul, nu a promovat aproape deloc până acum Delta Dunării și Dobrogea, și nici alte asociații care își asumau așa-zisa promovare a Deltei” – a adăugat Țibuleac.

Mai mulți pași în promovare sunt făcuți deja prin susținerea unor organizații internaționale. Acum peste 1.500 kilometri de canale și drumuri din Deltă sunt vizibili în Street View pe Google Maps, cu ajutorul unui proiect realizat de echipa WWF Romania, care a parcurs Delta cu trekkerul Google în spate, pe bicicletă, pe barcă sau în caruță, cu sprijinul localnicilor.

Blue Air și Casa Regală – istorie la înălțime

Blue Air a lansat în cinstea aniversării a 100 de ani de la Marea Unire, aeronava Boeing 737 personalizată pe fuselaj cu portretul Regelui Ferdinand I. În prezența Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei, și a Alteței Sale Regale Principele Radu, Directorul General Blue Air, Marius Puiu, alături de Tudor Constantinescu, Director Comercial Blue Air, au prezentat noua imagine a aeronavei Boeing 737-800NG. Este vorba despre portretul regelui Ferdinand I, cel de-al doilea rege al României.

“Aducem un omagiu celui cunoscut pe drept ca întregitorul de țară. Este o mândrie pentru Blue Air să poarte istoria României la înălțime! Astăzi, aducem un omagiu Regelui Ferdinand I și Reginei Maria, de care se va lega întotdeauna conștiința datoriei împlinite și cel mai important act din istoria României: Marea Unire de la 1918”, a declarat Marius Puiu, CEO Blue Air. La rândul său, Tudor Constantinescu, Director Comercial Blue Air, a precizat că “este o cinste să arătăm lumii personalitățile istoriei noastre. Blue Air, prin poziția de lider al aviației comerciale românești, își concentrează eforturile spre a promova în afara granițelor valorile noastre naționale, România frumoasă pe care suntem datori, în același timp, să o facem cunoscută”. Primul zbor al aeronavei Blue Air personalizată cu portretul Regelui Ferdinand I a fost efectuat pe 5 decembrie 2018 pe ruta București – Stuttgart.

Trei performeri alături de copii și bătrâni

Alex Găvan – performer de top al României în alpinismul de altitudine extremă, Avram Iancu – înotător maratonist și Andrei Roșu – recordman mondial, sunt susținătorii-imagine ai campaniei #ComfortChallenge desfășurată de Ariston Thermo România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, în parteneriat cu Crucea Roșie Română. Aceasta a avut ca țintă 250 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre de recuperare medicală din 32 de județe, unde au oferit astfel acces la apă caldă pentru circa 32.000 de români. Inițiativa (ce a inclus numai în toamna anului trecut o donație de peste 400 de boilere de ultima generație) se înscrie în planul global al proiectului Ariston Comfort Challenge. „Nimeni nu ar trebui să ducă lipsa unui confort minimal, cu atât mai mult copiii sau vârstnicii. Așadar, ne-am propus să acoperim nevoia de apă caldă resimțită de numeroase unități de învățământ și locative, pe care le-am identificat cu ajutorul partenerilor, la nivel național. Inițiativa noastră este doar un prim pas”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Cu prilejul mediatiatizării rezultatelor a fost proiectat filmul documentar Ariston Comfort Challenge, realizat în parteneriat cu Discovery Channel. Pelicula redă aventurile a trei instalatori eroi în inima Groenlandei, unde echipa Ariston a construit o casa destinată cercetatorilor care studiază aici schimbările climatice. Călătoria a poate fi urmărită pe https://www.aristoncomfortchallenge.com/ro. (DOINA CONSTANTINESCU)

CRAIOVA – Turism și torturi

Între 8 si 10 martie 2019 la Centrul Multifuncțional Craiova, se va desfășura a IV-a Târgului de Turism al Olteniei (TTO), cel mai mare eveniment din Oltenia dedicat industriei turismului. TTO va reuni în special expozanți din regiunea Olteniei și din întreaga țară, dar, totodată, vor fi invitați și expozanți din străinătate. Târgul dorește promovarea zonelor de atracție turistică și a serviciilor din acestă regiune a României, organizarea de conferințe și dezbateri cu subiecte ce țin de dezvoltarea turismului regional. În paralel cu acesta se va desfășura și HORECA Expo unde vor fi prezentate tehnologii și echipamente moderne menite să contribuie la creșterea și eficientizarea hotelurilor și restaurantelor din zonă. În plus vizitatorii se vor delecta la expoziția de panificație și cofetărie, în care vor avea loc concursurile ”Tortul anului” și ”Pâinea anului”. Pe parcursul celor trei zile sunt așteptați circa 10.000 de vizitatori. Intrarea este gratuită – ne-a informat organizatorul celor două manifestări, firma PS Multiservices SRL. Traveller Magazin este Partener Media, tradițional al Târgurilor. (ALEX BARBU)

Balneoturismul sprijinit cu 310 milioane de lei

România deține aproximativ o treime din izvoarele termale şi minerale ale Europei. Aceasta nu e o noutate. Nou este că Guvernul a stabilit că sectorul balnear este o prioritate pentru turismul autohton și pentru stimularea lui a constituit un fond de investiții. Ca urmare 310 milioane de lei vor fi alocați modernizării și reabilitării stațiunilor balneoclimaterice atestate de Ministerul Turismului. Vor fi finanţate infrastructuri de transport care să faciliteze accesul în staţiuni, achiziţii de echipamente, aparatură medicală, pregătirea şi formarea personalului de specialitate etc. „Urmărim și dezvoltarea unor unități în concordanţă cu trendul modern, aceasta fiind o soluţie pentru toate categoriile de vârstă care îşi petrec vacanţele pentru tratament sau mini-vacanţele de relaxare, subliniază Ministrul Turismului Bogdan Trif. O altă măsură, intrată în vigoare de la sfârșitul anului trecut a fost eliminarea redevențelor pentru apa geotermală şi pentru apa minerală natural utilizată pentru consumul populaţiei la buvetele publice.

Cea mai mare pârtie de schi

În județul Suceava a intrat în exploatare pârtia de schi de la Câmpulung Moldovenesc cea mai mare de acest gen din România. Are o lungime de 3 kilometri. Este amplasată în Masivul Rarău și a fost realizată cu o investiție de peste 71 de milioane de lei. Pârtia este o importantă investiție în infrastructura zonală. Ea beneficiază de instalație de zăpadă artificială, de telegondolă cu o capacitate de 1000 de persoane pe oră, rețele conexe, parcare etc. „Am reușit să finalizăm unul dintre cele mai importante obiective pentru turismul din Bucovina și chiar din România! Îmi doresc ca turiștii să profite la maximum de acest proiect”- a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

Clubul de turism ”ALPESTRU”…

din Galați a împlinit 30 de ani. Membrii săi au marcat în această perioadă parcuri naționale, rezervații științifice, trasee turistice și au participat la refacerea unor refugii montane. De asemenea au ecologizat zone din munți și au plantat arbori călăuziţi de deviza: „Să nu ne uităm izvoarele!”. Acțiunile s-au desfășurat în masivele: Făgăraș, Bucegi, Penteleu, Ciucaș, Ceahlău, Retezat și Pădurea Gârboavele. Membrii ”Alpestru” au participat și la evenimente cum ar fi: Earth Day, Ecotopia (tabăra ecologică internațională), Ziua Mediului, Ziua Apei, conferințe WWF, congrese, simpozioane și tabere în Austria, Luxemburg, Bulgaria și Germania. Dar și la expediții în peste o sută de masive muntoase din Munții Carpați, Alpi, Dolomiți, Muntele Olimp sau Munții Stâncoși. Asociația organizează, de asemenea, cursuri de turism montan, oferă servicii de ghizi etc. – ne-a precizat președintele Ion Zahiu.

Sudanul la Muzeu

Conferința ”Black Pharaohs, small pyramids and strange hieroglyphs. Redescovering the Kingdom of Meroe and its language”a fost găzduită de Muzeul Național de Istorie a României. Evenimentul, dedicat aniversării a 63 de ani de la proclamarea independenței Sudanului, a fost organizat de către Ambasada Republicii Sudan în România. E.S. Abdelhafiz Elawad Seedahmed Elfaki, ambasadorul Republicii Sudan și domnul dr. Ernest Oberländer–Târnoveanu, directorul general al MNIR au abordat relațiile istorice care au ”sudat” mai multe proiecte de cercetare comune. Invitatul special a fost prof. dr. Claude Rilly, reputat arheolog și lingvist francez, director al Misiunii Arheologice Franceze din Sudan.

Fonduri pentru investiții

Guvernul României a adoptat o Hotărâre care simplifică modalitatea prin care autoritățile publice locale pot obține fonduri nerambursabile de la Ministerul Turismului pentru investiții în dezvoltarea infrastructurii turistice. Astfel, unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pot depune doar Studiul de Fezabilitate sau Documentaţiile de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI) ale proiectului fără a mai fi nevoie, în faza inițială, și de Proiectul Tehnic (PT). În cazul proiectelor care fac parte din Programul Național de Dezvoltare a Turismului „Schi în România”, pe lângă studiile de fezabilitate se va solicita beneficiarilor și un studiu climatic din care să reiasă oportunitatea investițiilor în zonele care beneficiază de condiții adecvate sporturilor de iarnă.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Evenimente, Numarul 172 and tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*