Blue Air – 13 ani, EVENIMENTE nr. 164-166

La sfârșitul anului trecut Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească a marcat 13 ani de existență. Pornind de la o singură aeronavă și 35 de angajați în decembrie 2004, Blue Air a ajuns la 29 de aeronave și aproape 1.500 angajați, reușind performanța de a transporta pe cele peste 100 de rute europene 21 de milioane de pasageri, mai mult ca întreaga populație a României.

„Succesul Blue Air pe plan local și european este meritul întregii echipe, căreia îi mulțumesc pentru efortul, pasiunea, expertiza și energia investite. Meritul dezvoltării Blue Air este și al pasagerilor noștri, cărora le mulțumim pentru încrederea acordată. Vom continua și în 2018 dezvoltarea companiei cu noi aeronave, noi servicii și metode de plată. Blue Air are mixul câștigător între viziune, o echipă profesionistă și pasageri loiali. De aceea, a investit cu încredere în dezvoltarea flotei, a mai lansat 34 de noi rute și a inaugurat în acest an 3 baze operaționale, la Constanța, Liverpool și Alghero. Membră IATA – ce reunește 260 de companii aeriene din peste 119 țări – compania Blue Air își va păstra aceeași creștere dinamică și în 2018. Pentru 2017 am estimat o cifră de afaceri de 400 milioane euro şi aproximativ 5 milioane de pasageri transportaţi, indicatori în creştere cu peste 35% față de 2016” – a declarat cu prilejul aniversării Gheorghe Răcaru, Director General Blue Air.

ALBA IULIA – premiu IRU
Municipiul Alba Iulia a câștigat prestigiosul premiu internațional “Trofeul Orașului IRU 2017” , acordat de către de un juriu compus din reprezentanți importanți ai autorităților locale din întreaga lume, ai industriei turistice globale și ai transportului rutier profesionist. Acest eveniment a fost promovat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – (UNTRR), membră activă a Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere – IRU. Radu DINESCU, Secretar General UNTRR, a declarat: „Suntem deosebit de onorați că Municipiul Alba Iulia a acceptat invitația Uniunii de a candida la această competiție internațională, parte a campaniei globale pentru mobilitate inteligentă Smart Move. Felicităm Alba Iulia, primul oraș românesc câștigător al prestigiosului premiu internațional IRU Trofeul Orașului, care prin recunoașterea sa la nivel internațional ca destinație de excelență pentru turismul cu autocarul contribuie la promovarea imaginii României în lume.” Municipiul Alba Iulia, a cărui candidatură a fost susținută de UNTRR, a impresionat juriul internațional IRU Smart Move prin proiectul să inovator “Alba Iulia – Smart City 2018 pentru o mobilitate inteligentă”, demonstrând o abordare colaborativă și integrată a mobilității și acordând o atenție deosebită turismului de grup cu autocarul în planificarea mobilității”. Mircea Hava, Primarul orașului Alba Iulia, a declarat la rândul său că: ” Alba Iulia se angajează să devină o destinație turistică de excelență. Facilitarea accesului autocarelor turistice în orașul nostru și crearea unui mediu primitor pentru vizitatorii care vin cu autocarul este o componentă importantă a acestei ambiții. Noul premiu ne confirmă că mergem în cea mai bună direcție. “

CIOCĂNEȘTI – cum se vede din Lonely Planet ?
Satul Ciocănești (județul Suceava), cunoscut ca ”Muzeul tradițiilor vii”, unde toate casele sunt decorate cu motive tradiționale, a fost inclus în Topul celor mai colorate 10 destinații europene realizat de Lonely Planet, una dintre cele mai importante edituri de ghiduri de călătorie din lume. „Munții Carpați. Numele evocă vampiri, vârcolaci și păduri fermecate. Totuși, în regiunea istorică Bucovina, Ciocănești distruge clișeele infricoșătoare: până la urmă, ce ar putea fi mai puțin înspăimântător decât un sat întreg pictat asemenea ouălelor de Paște?”, afirmă autoarea ghidului, Tamara Sheward.

Decorarea acestora este o tradiție veche de secole în Bucovina, însă abia în 1950 localnicii din Ciocănești au început să-și decoreze casele cu desene elaborate, asemănătoare celor de pe ouă. Desenele de pe case au fost atât de apreciate de vizitatori încât, în 2004, autoritățile locale au hotărât ca exteriorul fiecărei case nou-construite sau renovate să fie decorat cu motive populare.

STAFYLAKIS: GRECIA PANORAMA, festivalul vacanțelor
Pachete lansate de agenții de turism românești și elene. Concerte inedite cu Fortissimo-electricstringquartet. Demonstrații culinare live (guest star Chef Joseph Hadad). Grupuri de dans tradițional grecesc. Un eveniment special pentru public, la ”Roata Norocului”, printre alte premii au fost oferiți 1.000 de… măslini. Toate au încântat spectatorii și vizitatorii aflați pentru prima dată în fața GRECIA PANORAMA. Expoziția, găzduită între 20 și 21 ianuarie de MALL ParkLake, unul dintre cele mai mari centre comerciale din București, a fost dedicată în special sectorului turistic. Decizia organizării primei ediții a evenimentului a fost determinată de evoluția fluxului de călători români în Grecia care a depășit în 2016 numărul de 1 milion. Mai exact, conform datelor Băncii Greciei, 1.026.000 de vizitatori! S-a înregistrat o creștere de 99,8% față de anul 2015, când au fost inregistrați 540.289 de români – a declarat Georgios Stafylakis, directorul Biroului de la București al Organizației Naționale de Turism a Greciei. Conform estimărilor sectorului de afaceri și ale ANAT, Grecia a fost destinația turistică preferată a românilor. Durata medie de ședere în 2016 a fost de 6,7 zile, comparativ cu 7,6 în 2015, în timp ce costul mediu este estimat la 381,3 Euro/ călătorie.

Printre cei care au patronat GRECIA PANORAMA se numără alături de GNTO, Ambasada Greciei, Biroul Camerei de Comerț Eleno-Române și organizații și asociații elene de turism printre care SETE, fedHATTA, ΠΟΞ, ΞΕE.

M.CONSTANTINESCU

#WANDERLUST – călătorie prin fotografie
Maria Nicolau, autoarea blogului de travel MyExoticDream.net a avut prima sa expoziție de fotografie, intitulata sugestiv #Wanderlust. Ea a reunit aproape 1000 de fotografii. A fost găzduită de una dintre cele mai noi și mai frumoase locații din București, Qreator by IQOS și susținută de Traveller Magazin, unul dintre Sponsorii media.

Evenimentul a transpus experiențele bloggerului din India, Bali și Bahamas într-un concept creativ care a îmbinat arta fotografică și comunicarea în social media. Împărțită în trei zone de comunicare, imaginile expuse au fost instantanee ale vieții spirituale din destinațiile exotice vizitate. ”Prin întregul concept de #Wanderlust am încercat să le trezesc și celorlalți pofta de a trăi experiențe interesante și dorința arzătoare de a descoperi frumusețea și complexitatea lumii. Cred cu tărie că o călătorie exotică poate fi cu adevărat profundă și relevantă pentru viața noastră”, spune autoarea. La vernisaj au participat pasionați de călătorii în locuri exotice și iubitori ai culturii indiene. Maria Nicolau a împărtășit cu cei prezenți poveștile și experiențele deosebite trăite. Cei prezenți la vernisajul din decembrie 2017 s-a bucurat de momentele unice oferite de invitații speciali ai Mariei Nicolau: Maestra Mahuya Mukherjee, Avdhut Kasinadhuni și Kalavati au susținut secvențe de muzică indiană clasică în stilul Hindustani.

ANGELA SIMION

BRAȘOVUL are COOL  ACADEMY
Spațiul turistic brașovean s-a diversificat și mai mult prin lansarea și dezvoltarea proiectului de formare profesională duală în ospitalitate, Cool Academy. La Hotelul Kolping de la poalele Tâmpei, unul dintre inițiatorii conceptului, el a fost prezentat noilor parteneri de practică din mediul privat brașovean. Pentru anul școlar 2018/2019 s-au înscris în proiectul de formare profesională duală, circa 20 de unități ce vor forma peste 70 de tineri bucătari, ospătari, lucrători hotelieri etc.

„Lipsa de resurse calificate în industria ospitalității este o problemă majoră. Numai printr-o formare continuă vom depăși această situație. Trebuie să recunosc că fundația solidă a proiectului, este formată din operatorii locali care se implică în procesul de formare profesională. La Brașov avem parteneri de încredere. Motto-ul acestui proiect este inspirat de James Keller: ”O lumânare nu îşi pierde nimic din strălucire atunci când aprinde o altă lumânare”. Mă bucur că avem o rezonanță atât pe plan național cât și, prin camerele de comerț ale Germaniei și Austriei în România, pe plan internațional. Cool Academy reprezintă o premieră. Brașovul a fost pionier și în cadrul învățământului dual din domeniul tehnic prin Școala Profesională Germană Kronstadt, din a cărei experiență au învățat și fondatorii Cool Academy” – a declarat consilierul local Cristian Macedonschi. Alte informații puteți obține de la Colegiul Tehnic Maria Baiulescu din Brașov, și de la Cool Academy la mail: formare@kolping.ro.

 

 

 

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Evenimente, Numarul 164-166 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*