A doua ediție a Târgului de Turism al Olteniei (10-12 martie) a adus la Craiova un concept inspirat de Tîrgul de de Turism din toamnã de la Romexpo. Organizatorii au înțeles rapid cã lumea agențiilor de turism se comprimã. Drept urmare PS Multiservices Srl a apãsat pe accelerație și a ”hibridat” travelul cu noutãțile din HORECA.
De aceea vom relata într-o ordine atipicã cîteva dintre secvențele acestei manifestãri turistice. Foarte activi au fost pe acest segment TC Net cu programele sale prezentate de Ștefan Lițu. La fel și cei de la Gross-Metal, cu echipamente profesionale pentru hoteluri și restaurante, companie din Târgu Jiu condusã de grecul Michail Mitsanis. Georgiana Avram a atras la standul Romconect oameni interesați de suporturi publicitare atipice, de la tapet pânã la fețe metalice gen tablouri. Demonstrațiile s-au bucurat de apreciere. La fel și testãrile realizate la standul PPD de cãtre Virgil Gîrbea, unul dintre liderii supervisori ai brandului Jonnie Walker, dar și al Captain Morgan, Tazovsky, J&B, Campari, Lanson etc. O apreciere deosebitã pentru oamenii de afaceri bulgari, unii veniți de la Russe cu conceptul și cafeaua Affreti, prezentate de Svetoslav Kojunarov, ceilalți cu agenția de turism Solvex, deja familiarizați cu cerințele consumatorului român. La fel de flexibili s-au dovedit hotelierii din zona Olteniei. Fațã de alte manifestãri la Craiova au ofertat noi produse și pachete de vacanțã branduri ca Bacolux (Reprezentat de Marius și Florin Bazavan) , foarte activ în domeniile welness și spa, ca și Palace din Govora (Director Mariana Carp), sau Ramada-Craiova, toate investiții cu aer de unicat pe piața autohtonã.
La capitolul travel amintim de prestațiile agențiilor Star Tours, Mapamond, Tropical Tours. Grecia va defila în acest sezon, dar nici Spania sau Turcia nu o vor duce rãu. Românii cautã din ce în ce mai mult pachete pentru Croaziere iar România va urca în topul vânzãrilor. Pe segmentul divertisment senzaþia Târgului de Turism al Olteniei a fost prezenþa celebrului Gogu Neagoe, care a creionat gratuit sute de caricaturi pentru vizitatori. Cele mai apreciate au fost portretele vedetelor, printre care cele ale lui Ion Țiriac, Simona Halep, Andra etc. Au fãcut diferența standurile și ansamblurile artistice ale Primãriei Municipiului Craiova, Consiliilor Județene Dolj, Gorj, Mehedinți, Vâlcea, și Camerei de Comerț și Industrie Dolj.
BRAȘOV: Ce repede a trecut un deceniu
10 ani de la prima ediție. Un târg care și-a propus sã devinã cea mai importantã manifestare turisticã din zona centralã a României, în parteneriat cu ANAT. Categoria la care joacã este cea a Târgurilor B2B care nu și-au propus sã impresioneze prin cantitatea mare de vizitatori ci printr-o masã de specialiști care cautã noutãți utile business-ului lor. Dacã despre comersanții olteni se spunea cîndva cã știu sã-și vândã marfa, despre vânzãtorii de turism brașoveni se poate afirma azi cã au învãțat sã o împacheteze frumos.
Investițiile în turism dau ora exactã la Brașov Business Park, o clãdire idealã pentru gãzduirea de evenimente – 11 la numãr – numai în ”regia” firmei Kron-Tour Expo, unul dintre copiii care au crescut alimentați de ideile touroperatorului Kron-Tour din Brașov. Este aceeași companie – care poartã amprenta managerului Sorin Dencescu -, premiatã pentru calitatea organizãrii TTF, în anul 2014, în cadrul evenimentului „Incoming Romania Travel Gala”, pentru inovație în turism. Juriul a optat atunci pentru TTF având în vedere mai multe argumente: organizarea de fam-tripuri, agenda diversã de conferințe și, nu în ultimul rând, locația unde se desfãșoarã evenimentul.
Spațiul nu ne permite decât o selecție de informații orientative. Ediția din acest an (17-19 martie) a avut ca Partener principal Dertour, iar ca Parteneri AirFrance/KLM respectiv Agenția Metropolitanã Brașov. Cea din urmã a și organizat îm cadrul Convenției Carpatice, un simpozion unde au fost prezentate investițiile finalizate în ultimii doi ani în stațiunea Poiana Brașov. Un Centru Multifuncțional de agrement și un Centru de Informare Turisticã au remodelat percepția asupra acestei destinații de vacanțã. În context au fost prezentate trei hotelurile fanion – Alpin, Piatra Mare și Clãbucet (cel din urmã intrat pe piațã anul trecut cu un concept inovator inspirat de complexele din Elveția și Austria). Segmentul de travel a fost dominat de noutãțile Christian Tour care a anunțat reînceperea curselor charter cãtre Egipt. În plus a fost mediatizatã intrarea în circuit a Terminalului MementoBus (elegant și modern), amplasat în vecinãtatea Gãrii Basarab vis-a vis de complexul IDM. Kron-Tour și TUI Center au completat ofertele externe de vacanțe concentrate pe Grecia dar și pe vacanțe exotice. Un segment aparte a aparținut programelor cu finanțare europeanã ale localitãților Tarcãu, Movilisu, Panciu, Potlogi, Brãduleț (cu Festivalul Cașcavalului) respectiv Stolnici (care a promovat dansul și tradiția Cãlușului), care deține o încãrcãturã spiritualã, demnã de patrimoniul imaterial al UNESCO. La secțiunea infotrip travel agenți și jurnaliștii de turism au vizitat cetãțile de la Rupea și Viscri.
Vreo 300 de mărci de vinuri se vor întâlni în orașul de pe marginile Begăi fix între 31 martie și 2 aprilie. Unde? Chiar la Salonul Internațional de Vinuri din Timișoara – VINVEST ediția a XIV-a, ce va fi găzduită conform tradiției de Centrul Regional de Afaceri Timișoara.
Cel mai mare eveniment dedicat vinului și unul dintre cele mai vechi evenimente de profil din România, va atrage în acest an peste 30 de expozanți, printre care Cramele Hermeziu, Miniș, Măcin, Vincon, Domeniile Sâmburești și Anastasia, 1000 de Chipuri, Cotnari etc.
“VINVEST crește de la an la an. Iar faptul că Timișoara va deține titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021 ne obligă să ne pregătim pentru o piață internațională. Am reușit anul acesta să aducem în salon crame prestigioase. Ca în fiecare an, și la această ediție sunt prezenți în târg reprezentanți ai serviciilor conexe producției vinului, adică cei care dezvoltă logistica. Micii producători sau cei care vor să devină producători pot găsi la VINVEST soluții și răspunsuri importante pentru proiectele lor” – a subliniat Ing. Lucia Pîrvu, directorul executiv VINVEST.
Salonul propune la această ediție cel mai amplu program de până acum: 9 degustări de vin asociate unor preparate gastronomice, 4 tombole cu premii în vin și vacanțe în România, lansare de carte, dezbateri pe tema turismului vitivinicol etc. O activitate deosebit de importantă, care are loc cu câteva zile înainte de VINVEST, este Concursul Național de Vinuri și Băuturi Alcoolice ediția XII. Juriu va premia cele mai bune vinuri din cele câteva zeci de probe înscrise. VINVEST – ediția XIV, este un eveniment susținut de peste 100 de parteneri, colaboratori și parteneri media. Co-organizatori sunt Asociația Degustătorilor Autorizați din România, Camera de Comerț Industrie și Agricultură Timișoara, Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara și al Consiliului Județean Timiș. Cramele Anastasia sunt Partener oficial, iar Cramele Hermeziu Partener național. Traveller Magazin este Partener media semnificativ al manifestărilor prezentate în acest grupaj iar artistul Constantin Duma, ca de obicei, fotograful oficial al evenimentului.
MARIAN & DOINA CONSTANTINESCU