Ferestre deschise spre primavara, EDITORIAL nr.155

…Întrebat la o conferință de presă care vor fi destinațiile de Top 3 pentru turiștii noștri în 2017, un apreciat om de afaceri din turism a declarat că ”România, România, România, după care vin Grecia și Spania”.

Semnalul e optimist. N-am mai auzit de mult despre România ca destinație ”externă” de top, ca magnet pentru circulația turistică internă. Iată, se întâmplă și minuni. Ceea ce în urmă cu vreo 10-15 ani provoca unora grețuri și disconfort, a devenit peste noapte un spațiu atractiv. Schimbarea la față a turismului autohton nu se datorează unor campanii de promovare făcute la nivel de destinație națională ci în principal investitorilor din turism care au riscat. Amprenta optimistă e susținută de cel puțin două proiecții. Conform surselor ANAT anul trecut a început să se simtă efectul voucherelor de vacanță care au atins o valoare de circa 10 milioane de euro. În total au fost acordate 1,1 milioane de tichete, potențialul numeric fiind de peste 4 ori mai mare. Acest aspect va dinamiza piața cererii, voucherele fiind numai în vacanțe interne. A doua proiecție o va asigura nou înființatul Minister al Turismului care a apărut din iarbă verde, tocmai atunci când nimeni nu se mai aștepta. Păcat că a fost desființată ANT (Autoritatea Națională pentru Turism), care merita convertită în Organizație Națională de Marketing recomandată de mai bine de un deceniu de OMT.

Marian Constantinescu

Se înțelege însă din declarațiile ministrului turismului că e o criză de funcționari profesioniști în acest domeniu, debranșat în ultimii 15 ani de la realitatea națională.

…În sfârșit vom avea chartere cu avionul pe litoral. Mai multe agenții specializate în pachete turistice interne au anunțat deocamdată, trei rute care vor conecta Constanța, la prețuri foarte atractive, de orașele Timișoara, Cluj și Iași. Actorul principal este Blue Air, compania care arată că promisiunile comerciale pot deveni realitate. E vorba de milioane de euro, nu jucărie.

… În contextul răzmerițelor democratice, împănate cu violențele greu de înțeles din Piața Victoriei din București dar și din alte orașe, ar trebui să nu mai declarăm sus și tare că ”România este o țară sigură!”. Merge de o glumiță în stil englezesc. Nu ne-a atacat nimeni, nu suntem, din fericire, ținta vreunui atentat terorist. Singura tensiune alimentată cu talent și finanțe, este a românilor care se luptă cu românii. Cu banii irosiți s-ar fi putut face o promovare de destinație turistică, excelentă. Dar asta s-ar putea realiza dacă societatea civilă s-ar decide în fine ce vrea: circ politic sau spectacole tematice. Că tot vine primăvara.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN
MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef
Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.

This entry was posted in Editorial, Marian Constantinescu, Numarul 155 and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*