Producătorii de vin, companii de utilaje, servicii și accesorii, instituții și reprezentanții mass-media au continuat Campania Iubesc Vinul Românesc prin Gala Vinului Nou și Vechi, desfășurat în ultima decadă a lunii octombrie la Ambery Hall Lights al Centrului de Afaceri Green Gate din București.

Așteptările au fost mari dar și răspunsurile specialiștilor și vizitatorilor pe măsură. „Iubesc Vinul Românesc, Gala Vinului Nou și Vechi 2015” sunt manifestări profunde. Vinul ajută societatea umană să devină mai bună, mai veselă, mai optimistă. De aceea vinul a fost dintotdeauna iubit. Vinul nou, vinul vechi. Întotdeauna cel nou îți ia ochii. E extraordinar să vezi cum se schimbă sub ochii tăi. Vinul vechi poate fi un business mare dar nu întotdeauna se întâmplă așa. E ca în viață. Nu toți îmbătrânim frumos” – declara Lucia Pârvu, amfitrionul manifestării.
În salon au fost prezenţi 17 expozanţi ce au oferit peste 200 de eşantioane. Zilnic au fost organizate tombole, la fiecare oră a fost extras din urna cu biletele de tombolă câte un câştigător al unei butelii de vin etichetată „Iubesc vinul românesc”. Din programul de degustări am selectat evoluția somelierului Laurențiu Achim (cu VINARTE – verticala de Prince Matei 12 ani); Crama Dealul Dorului – degustări de vinuri și brânzeturi, prezentate de somelierul George Ignat; Domeniile Anastasia au oferit la Marea degustare pe ruta vinului din Dealu Mare – Merlot & Cabernet sec, baricat, 2013; Merlot; Degustarea de vinuri rare, prestigioase (Domeniile Dealu Mare Urlați) cu prezentările somelierului Florin Voica – Trei Pești- cupaj 2014, Incantation- cupaj 2014, Paganus Fetească Neagră 2011; Pământ și Savoare – Egregio – un recital al Vincon România cu Egregio – Muscat Ottonel Sec – 2012 , Egregio – Tămâioasa Românească Dulce -2011 în aceeași atnosferă plăcută, ce a aparținut lui Horațiu Mitu, Brand Manager. O altă supriză a fost furnizată de Crama Hermeziu. În cadrul tematicii Misiunea Pământului și semnătura oenologului, poveștile au fost spuse de oenologul cramei Gabriel Stoica cu Chardonnay 2014, Sauvignon blanc 2014 și Busuioaca de Bohotin 2014.
Și-au dat mâna pentru susținerea evenimentului Costel Beciu cu produsele LedgoHoreca, companiile Ghețărie, furnizoarea de gheața pe parcursul celor 3 zile, Aqua Carpatica, Matache Măcelarul și Siciliana, pe partea de mezeluri. Cele 10 degustări tematice au fost gestionate cu pricepere de Organizația Somelierilor din România 2011, președinte Marian Timofti, de Asociaţia Degustătorilor Autorizaţi din România etc. Motorul derulării maratonului gustului a fost echipa VINVEST. Traveller Magazin a fost unul dintre Partenerii Media ai manifestării. Următorul eveniment, marca Lucia Pârvu, va fi ediţia a XIII-a a Salonului Internaţional de Vinuri – VINVEST, de la Timişoara, din aprilie 2016.
M. CONSTANTINESCU
FOTO: VASILE COSTRUȘ










