TURISMUL – E ca un foc de artificii !, TENDINTE nr.138

Industria de turism și călătorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global, conform Raportului WTTC. Ea asigura la nivel global 266 de milioane de locuri de muncă.
Statistica oaspeti41

Cu o creștere estimată de 3,9% in 2015, industria fără fum va deveni unul dintre motoarele importante de creștere de la nivel local, regional și global. Industria hotelieră la nivel global cunoaște un val de dezvoltare, inovație și creștere a cererii și se plasează într-o poziție excelentă pentru realizarea de noi câștiguri în cursul anului 2015, pe măsură ce infuziile proaspete de capital din noi zone geografice cresc numărul actorilor din aceasta industrie și creează un context favorabil pentru achiziții, se arată în studiul EY ”Global hospitality insights: Top thoughts for 2015”. Per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranșă de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare. La nivel global, tranzacțiile au înregistrat o creștere anuală de 8%, până în trimestrul al treilea 2014.
Statistica 1

În 2015, generația „millennials” va continua să crească influența semnificativa asupra modului în care industria hotelieră își va dezvolta oferta și asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienții lor. Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania consideră că turiștii din generația Y și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experiențele sau hotelurile preferate de părinții lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. România poate fi din această perspectivă o destinație atractivă pentru turiștii care caută experiențe autentice, în mijlocul unor comunități tradiționale. De aceea ”travellerii” individuali vor fi din ce în ce mai căutați și curtați.
Statistica 13

DORMI CĂLĂTORULE, că ai unde

Bătrânul continent se dovedește generos la capitolul cazare. Numărul dar și diversitatea spațiilor, de la lux până la economic ori low cost, asigură o ofertă confortabilă pentru călătorii. Conform raportului Eurostat 2013, care monitorizează structurile din UE-28, Europa deține aproape 562.000 de unități de cazare turistică. Împreună, acestea au asigurat peste 30 de milioane de locuri de cazare (paturi). În aceeași perioadă de referință s-au consumat peste 2.641.000 de milioane de nopți de cazare. Aproape o treime (32,3 %) dintre locurile de cazare din UE-28 s-au concentrat în doar două dintre statele membre ale UE și anume, Franța (5 milioane de locuri de cazare) și Italia (4,7 milioane), urmate de Germania, Regatul Unit (date pentru 2012) și Spania. În ceea ce privește numărul capacităților de cazare (referința e tot la 2013) Italia domină în Top 6 european cu 157.521 de unități, fiind urmată de Marea Britanie (86.597), Croația (62.026), Germania (51.957), Spania (46.488), respectiv Franța (28.246).

CĂLĂTORIM, dar de unde ne informăm

Când pleci într-o vacanță, te documentezi. După ce ți-ai făcut o imagine iei decizia care ți se pare cea mai convenabilă sub aspectul preț-calitate. De unde se inspiră turiștii? Un răspuns oferă în fiecare an studiul Eurobarometru ”Preferințele turistice ale europenilor”. Firește piața de referință este tot UE-28. Vom încerca să comprimăm datele astfel: 2014 versus 2013, iar pentru România 2014. 56% (în ambii ani) dintre respondenții internaționali au declarat că își aleg destinațiile după recomandările prietenilor și colegilor. În România 48%. 46% (în ambii ani) și-au cules informațiile de pe website-uri pe Internet. În România 23%. Experiențele personale contează foarte mult în selecția pachetelor de vacanță (33 și 34%), respectiv 27%. Și consultanța agențiilor de turism ori a birourilor de turism se dovedește a avea o pondere semnificativă 19 și 21%, iar la noi 15%. Deși se acreditează ideea că suporturile print și media contează din ce în ce mai puțin pe piața promovării și informării studiul Eurobarometru consemnează că turiștii se informează din cataloage și broșuri într-un procent de 11% (în ambii ani), respectiv 4%, ghiduri plătite și reviste 7 și 8%, respectiv 5%, din ziare și de la radio/TV 8 și 9%, iar în România 9%. Paradoxal segmentul Social media și siteurile aferente, deseori supradimensionate în evaluări, ocupă în bugetul de informare turistică al europenilor 7 și 5% iar în rândul românilor o pondere de 8%.

ION BADEA & MARA ANTON

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 138, Tendinte and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*