N-ati auzit de PPC?, EDITORIAL nr.121

În lipsa unei viziuni clare care sa marcheze si sa jaloneze, macar pe o perioada de 5-10 ani, dezvoltarea pragmatica a turismului nostru, România pare ca se multumeste sa ramâna o destinatie de optiuni secundare. Pentru cine? Pentru consumatorii de vacante ori de evenimente care se decid sa o aleaga fie din comoditate, fie din întâmplare, fie din curiozitate ori din auzite.

Neajutati si derutati de campaniile facute pe plan international, operatorii de turism încearca sa vînda frunza, adica invitatii verzi în Gradina Carpatilor, într-o tara eco în care se fumeaza înca la greu prin multe restaurante, resturi menajere ori chistoace de tigara se arunca pe jos sau în albiile râurilor, padurile sunt decapitate în veselie etc. Distanta între imaginea vânduta pe sticla si realitate este înca mare. Aici dau dreptate travel agentilor facatori de incoming care l-au asediat pur si simplu pe Razvan Filipescu, presedintele ANT.

Am avea o eficienta mult mai mare în promovare daca i-am invita partenerii straini la Workshopuri tematice în România, iar dupa aceea sa ne vada asa cum suntem la noi acasa – balcanici, tristi ori tonici, bautori rafinati de cola, bere dar si de sampanie, muzicali, dansanti, gurmanzi, rai, eleganti, frumosi, uschiti si cu pofta nesecata de nicio întâmplare istorica, de a da cu… Sâc din Isarlîk. N-am inventat nici de data asta nimic, pentru ca mai toate tarile cu pretentii turistice procedeaza asa.
|
Cum lucrurile se urnesc greu cu caruta birocratiei, la care politica a furat pâna si mânzul din spatele ei, pare ca toate industria noastra turistica se multumeste cu PPC. Nu e un concept nou, nu e nici toxic dar nu e nici profitabil. PPC multumeste la o adica agentiile de turism ca tot e mai bun ceva decât nimic. PPC pare sa fie confortabil si pentru hotelieri care si la 25-30% grad de ocupare, cârpesc cu talent bugetul de încasari cu evenimente, nunti, botezuri, activitati corporate.

Ce-i drept, mai putine în ultima vreme, dar asta-i situatia. PPC, desi e îngrozitor de trist, multumeste si organizatorii de evenimente care n-au mai adus la Bucuresti o conferinta de 3-4.000 de persoane de pe vremea Reuniunilor NATO ori a Uniunii Postale Universale. Dar PPC convine confortabil si liderilor din turism, fie ei ministri, fie ei presedinti de asociatii profesionale. În urma cu ani de zile credem ca PPC îsi va da curând, obstescul sfârsit. Se vede ca m-am înselat. El se hraneste bine din saracia prezentului si sta cu mâna întinsa la viitor. Cum adica, nu stiti de conceptul PPC? El se exprima cu generozitate prin aceste 3 cuvinte – Poate Pica Ceva.

MARIAN CONSTANTINESCU
Doriţi să citiţi toată revista? Abonati-va aici

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Editorial, InfoTravelRomania, Marian Constantinescu, Numarul 121 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*