FODOREANU: ”Festivalul Enescu, un mare succes și pentru incoming!”, EVENIMENTE nr.115

= 474

FODOREANU: ”Festivalul Enescu, un mare succes și pentru incoming!”

A XXI ediție a Festivalului Internațional George Enescu, desfãșurat în luna septembrie în România, poate fi considerat nu numai un succes artistic ci și unul de travel, în special pe segmentul de incoming. Conform evaluãrilor lui Gheorghe Fodoreanu, liderul agenției de turism Invitation Romania, evenimentul a atras peste 1500 de turiști strãini sosiți în cadrul unor programe oferite de travel agenții autohtoni, din țãri ca Franța, Marea Britanie, SUA, Canada, Italia, Belgia, Germania, Austria, Elveția, dar și din mai multe țãri asiatice. ”Din punct de vedere al rețetei financiare numai compania noastrã care a asigurat servicii pentru 940 de vizitatori, a încasat circa 470.000 de euro. Am derulat mai multe proiecte-program împreunã cu parteneri internaționali din sfera muzicalã. De un mare succes s-au bucurat Croazierele Muzicale pe Dunãrece au avut ca extensii atracții de top precum Bucureștiul, Delta Dunãrii ori Castelele Transilvaniei. Sunt convins cã prin parteneriatul dezvoltat de agențiile de turism și Artexim, condus de directorul general Mihai Constantinescu, Festivalul Internațional George Enescu a devenit unul dintre cei mai vizibili vectori de promovare a României. Un vector elegant și frumos care atrage turiști și consumatori de calitate superioarã” – a mai adãugat Fodoreanu.
ION BADEA


OFERTELE MONTANE IES LA BÃTAIE
 

”Criteriul primei zãpezi” are toate șansele sã se impunã ca o marcã de promovare turisticã. Deși între 25 și 29 noiembrie se va desfãșura doar ce-a de-a doua ediție. Organizatorii – Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Prahova (APDT Prahova) respectiv Asociația similarã din Brașov – au anunțat cã info-evenimentul cu acest nume va avea ca arie de exprimare stațiunile Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Râsnov si Poiana Brasov. Evenimentul este sustinut de Autoritatea Nationalã pentru Turism, ANAT, autoritãti locale si antreprenori din domeniul turismului din cele șase statiuni. ”Criteriul primei zãpezi” își propune sã promoveze turismului activ. Și-au anunțat deja participarea touroperatori si jurnalisti din tarã, din Franta, Germania, Rusia, Ucraina, Moldova etc.

Programul cuprinde: Bursa de turism, gãzduitã de Casino-ul din Sinaia (26 noiembrie); Sesiunea de conferinte pe teme de turism activ care se va desfãsura în paralel cu Bursa; un Infotrip de 5 zile, în care va atrage spre infrastructura de schi si turism activ și centrele de agrement peste 100 de specialisti; Gala turismului prahovean si a celui brașovean, seri festive în care vor fi premiati operatori performanți. ”Cu aceeași ocazie vom lansa si vedeta sezonului: produsul turistic „Learn to ski in Romania”. Vom arãta cã România poate fi o destinatie extrem de competitivã pentru cei care debuteazã în sporturile de iarnã, datoritã unei infrastructuri îmbunãtãtite, a preturilor mici pentru monitori si a distractiei ieftine” – au declarat Adrian Voican si Christian Macedonschi, liderii celor douã asociații organizatoare.
MARA ANTON


TURISMUL E VITAL CA APA
 
Acesta a fost mesajul global transmis cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului de către Organizația Mondială a Turismului (OMT) către toate țările membre dar și către consumatorii de călătorii din întreaga lume. Pe 27 septembrie Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT), a organizat la Biblioteca Naţională, evenimentul tematic „Turismul şi Apa – Protejarea viitorului nostru comun”. Aceasta a reliefat responsabilitatea pe care o are turistul în conservarea resurselor vitale de apă ale planetei şi necesităţile asumării unui angajament în acest sens. Maria Grapini, ministru delegat al turismului a arătat că Adunarea Generală a ONU, a avut inițiativa de a declara anul 2013 drept Anul Internaţional al Naţiunilor Unite dedicat cooperării în domeniul apei.
”Astfel avem posibilitatea de a evidenţia în continuare responsabilitatea comună a sectorului turistic privind obiectivele generale de sustenabilitate”. La rândul său Răzvan Filipescu, președintele ANT a subliniat că relația dintre turism și apă este complexă fiind totodată una dintre cele mai incitante zone de cercetare și acțiune pentru industria de vise. ”La această remarcabilă resursă România deține un potențial integrat – Marea Neagră, Dunărea, fluviile, râurile și lacurile interioare -, cu care contribuie la promovarea bogățiilor naturale și culturale aferente. Turismul în natură, cel activ și de aventură, turismul balnear și de întreținere sunt trei dintre cele șase produse cheie identificate de cercetarea de brand și care se află în strânsă legătură cu resursele de apă ale țării noastre”.


IFFEST un Festival de colecție

Zeci de producții au intrat în concurs la cea de-a XX-a ediție a manifestării organizate de către Asociația Română de Film ”Document.Art”. Conform tradiției aceasta s-a desfășurtat pe trei categorii: film de artă, de ecologie și de turism. La ultima secțiune juriul a selectat pentru premiere următoarele creații: Marele premiu ”Golden Eagle” a fost decernat filmului Dinosaurios en 3 D, regizor Juan Beiro Martinez (Spania); Premiul pentru cel mai bun film turistic a revenit filmului: I Love Roma, regizor Luigi Giuliano Ceccarelli (Italia);
Premiu pentru documentar turistic a recompensat filmul Escape to St. Lucia, regizat de cehul Libor Spacek; cel pentru film de ecotourism
fIlmului Rota Vicentina – Two steps to freedom, regizat de portughezii Danilo Warick & Gonçalo Paixāo; cel pentru emisiune TV, a încununat creația realizatorului Cristian Tabără – Mocănița, din serialul Exclusiv în România. Au mai fost decernate premii și mențiuni pentru filme promoționale, spoturi publicitare de turism, film ecoturistic etc.
VASILE COSTRUȘ


GUINESS BOOK: România a copt cea mai mare pâine

Cea mai mare pâine cu cartofi din România a intrat în Cartea Recordurilor, cu o performanță unicat. Cu o greutate de 96,6 de kilograme ea a fost pregătită din 57 de kilograme de făina, 34 de litri de apă, 10 kilograme de cartofi, 1 kilogram de drojdie, 1 kilogram de sare. Coacerea acesteia a durat 6 ore și s-a produs, la începutul lunii noiembrie, la Romexpo în timpul desfășurării Indagra Food, Târgul internațional pentru industrie alimentară. Performanța aparține meșterilor brutari conduși de Laszlo Dioszegi. Ea a fost remarcată de World Record Academy, care a omologat recordul în data de 7 noiembrie la categoria “Pâine rustică”. Secțiunea a fost creată pentru a ajuta micii producători în recunoașterea muncii lor. După cum a declarat Dioszegi ”Echipa de brutari care a realizat această pâine nu se va opri aici. Intenționăm ca la ediția de anul viitor să coacem o pâine de… 200 de kilograme.” Pentru a vedea online omologarea recordului, puteți accesa link-ul


TRECEȚI PE BALNEAR

Până pe 10 decembrie 2013 aveți ocazia să vă bucurați de binefacerile produselor balneare la prețuri foarte accesibile. Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR) în parteneriat cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) au lansat, din 20 septembrie, campania de oferte speciale pentru sezonul de toamnă. Programele destinate refacerii sănatății au următoarele pălării promoționale: „O săptămână de refacere în stațiunile balneare” „Decada balneară”, „Hai la băi” și „Wellness balnear”. Pachetele includ de servicii de cazare, masă și tratament în hoteluri de 2, 3 și 4 stele. Detalii despre complexele hoteliere care fac parte din aceste programe ca și despre prețuri aflați pe site-urile www.romanian-spas.ro și www.anat.ro.


BORȘUL DE PEȘTE ARE GUST DE… FESTIVAL
 
Localitatea Crișan din Delta Dunării a găzduit prima ediție a Festivalului Borșului de Pește. Organizator al evenimentului a fost ANTREC Tulcea, care beneficiază de o finanțare europeană pentru acest proiect. După cum ne-a declarat Silviu Gheorghe, liderul organizației, ”Crișan, Delta Dunării în general, merită să fie promovate turistic atât prin bogăția biodiversității sale, cât și prin tezaurul cultural oferit de localnici. Pe parcursul celor două zile de desfășurare a festivalului s-au reunit la Crișan echipe de localnici, maeștrii gastronomi ce au prezentat turiștilor, specificul culinar tradițional propriu etniilor ce trăiesc aici”.

Participanții s-au delectat, cum era de așteptat, cu plachii, sarmale, proțap de crap, saramură, chifteluțe cu sos și fără, pește pe tablă și desigur, cu celebrul borș de pește, căruia ia fost dedicat o zi întreagă.

ALEX BARBU

 


PATRIARHIA VA ATRAGE MAI MULȚI TURIȘTI

În acest scop va fi restaurat cu fonduri europene, prin POR. Dupã ce vor fi finalizate lucrãrile de consolidare Palatul Patriarhiei din București va deveni un obiectiv integrat în circuitele turistice. Proiectul vizeazã printre altele: conservarea și valorificarea patrimoniului cultural national si cresterea importantei culturii si religiei în rândul cetãtenilor români; diversificarea produselor si serviciilor turistice locale prin înfiintarea în cadrul Palatului Patriarhiei a unui muzeu în care vor fi prezentate obiecte de cult din colectia Patriarhiei Române etc. Totodatã, în incintã va fi înfiintat și un Punct de informare. Conform estimãrilor proiectului, în primul an de la finalizarea lucrãrilor Palatul va fi vizitat de circa 50.000 de turiști.


MANEJ, CRAMÃ ȘI HOTEL LA CASTELUL KAROLY

Renovat între 2009-2012 cu susținere financiarã europeanã prin POR, castelul familiei nobiliare Karoly din orașul Carei (Județul Satu-Mare), a reintrat în circuitul turistic. Lucrãrile de restaurare și refacere a clãdirilor au inclus intervenții la structura de rezistențã, refacerea tencuielilor interioare și exterioare, restaurarea acoperișului, a elementelor decorative și înlocuirea tâmplãriei. Pentru diversificarea serviciilor turistice, va fi finalizatã reabilitarea fostului manej al castelului, situat în parcul dendrologic. Planurile prevãd amenajarea unui hotel-restaurant în fostele case ale personalului, amenajarea unei crame pentru promovarea vinurilor din zona, la subsol, precum și includerea castelului în circuitul internațional. În primele luni de la deschidere, castelul el a fost frecventat de peste 30.000 de vizitatori din 25 de țãri din Europa, Asia, America de Nord și Australia.


ÎN MIJLOCUL BUCUREȘTIULUI S-A DESCHIS… URBAN DELTA

Chiar dacă nu credeți vă puteți întâlni cu ea la Magazinul Eva – Design Românesc din centrul Capitalei. De curând aici a fost inaugurată instalația artistică Urban Delta. E vorba de un proiect plasat în cadrul Bucureștiului Creativ, prin care Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 și DC Communication au celebrat spiritul creativ al orașului în perioada Festivalului Internațional George Enescu. Urban Delta este realizată de artiști, arhitecți alături de 13 designeri români contemporani care și-au expus recente colecții în vitrinele neconvenționale pe fondul unor fotografii care surprind natura și viața de zi cu zi din Delta Dunării. “Intenția noastră a fost de a amenaja o zonă care să îi inspire pe bucureșteni să se reconecteze pentru câteva clipe la natură. Am ales Delta Dunării pentru că este una dintre atracțiile pe care România merită să le promoveze pentru a se poziționa ca o destinație importantă pentru amatorii turismului lent, liniștit” – sublinia Teodor Frolu, reprezentantul Asociației amintite.


DAI LIKE ȘI PLEACÃ TRENUL

Gara de Nord din București are pagina de Facebook și tabela sosiri – plecãri. Disponibilã online și actualizatã din minut în minut, ea oferã date complete despre tipul și numãrul trenului, linia de sosire sau plecare, ruta de cãlãtorie, ora de sosire-plecare, precum și minutele de întârziere. Puteți vedea tabela accesând http://www.cfr.ro/webcam.php și puteți vizita pagina de Facebook a Gãrii de Nord accesând https://www.facebook.com/GaraDeNordBucuresti. În Gara de Nord, cea mai mare stație feroviarã din țarã, sosesc și pleacã peste 200 de trenuri care transportã zilnic în medie 20.000 de pasageri.


CENTRU DE AGREMENT LA POIANA BRAȘOV

Va apărea cu siguranță. Un proiect care prevede amenajarea unui Centru de agrement în Poiana Brașov a primit finanțare europeană. El are la bază un studiu de impact care arată că după încheierea acestuia, în decembrie 2014, numărul turiștilor ar putea crește cu circa 20%. Valoarea investiției se ridică la 10 milioane de euro. Centrul va fi amplasat la poalele pârtiei de schi Bradu, în spatele complexului Capra Neagră. În interiorul său vor fi amenajate: un club de bowling cu o capacitate de 180 de persoane, cu 8 piste profesionale; o zonă cu mese de biliard; o sală de cățărare de 250 metri pătrați, cu trei tipuri de dificultate, una de minigolf cu 9 module, cu o capacitate de 50 de persoane etc. Specialiștii estimează că în primul an de funcționare, Centrul de agrement va fi vizitat de peste 120.000 de turiști locali, naționali și internaționali.

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Numarul 115 și etichetat cu , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*