CRISTIAN PANDEL: ”Datorită cererii am lasat foarte devreme produsele First Minute 2014!”
Circuitele romanesti, charterele de vară, programe early booking foarte atractive, noi destinații pentru consumatorii de pachete Senior Voyage, sunt cateva dintre instrumentele de marketing si vanzări lansate pe piață de Christian Tour Group.
Touroperatorul roman promovează deja ofertele pentru cursele charter din vara 2014. Romanii pot cumpăra sejururi pentru sezonul estival următor, cu reduceri de 50%, plătind un avans de doar 25 de euro.
Conceptul First Minute, folosit pentru prima oară atat de timpuriu în Romania oferă multiple avantaje: ”Am lansat atat de devreme în acest an produsele First Minute pentru că avem deja solicitări în proporție de 15 – 20% pentru întreaga noastră capacitate de operare pe cursele charter cu avionul sau autocarul, pentru sezonul estival 2014. Răspundem astfel cererii celor peste 1.200 de parteneri revanzători ai nostri si pentru a veni în întampinarea publicului” – a declarat Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour.
Acum pot fi achiziționate în regim First Minute sejururi individuale sau de grup, pentru destinații ca: Rodos, Creta, Thassos, Corfu, Zakynthos, Halkidiki, Riviera Olimpului etc. Pentru a-si rezerva vacanța de vară, turistii dau la înscriere 25 euro, apoi achită încă 30% din tarif pană la 15 ianuarie. Diferența rămasă trebuie plătită cu 60 de zile înainte de data plecării.
Senior Voyage continuă să răman un program extrem de solicitat. O supriză la fel de mare vine de pe segmentul intern unde au fost lansate circuite în Romania la prețul de 149 de euro. Primele pachete acoperă Maramures, Nordul Moldovei si Delta Dunării ( care are caracter sezonier). Ele au un componență transport cu autocarul, 4 nopți de cazare la standard de 4 stele, mic dejun+cină si cate un pahar de apă si vin la masă. Turistii beneficiază de ghid însoțitor din partea agenției. Și pe destinațiile externe au apărut noutăți pe segmentul Senior Voyage. Două Spoturi spre Roma, respectiv Paris, fiecare la prețul de 245 de euro, Toscana, la 295 euro, Cipru – Insula Afroditei, de la 295 de euro, Dubai, la 599 euro etc. Călătorie plăcută!
ADRIAN VOICAN: ”Vom creste pe piața turistică a Republicii Moldova!”
Bibi Touring – membru al Christian Tour Group – a lansat la Chisinău, catalogul de vacanţe de iarnă romaneşti. El include ofertele a 36 de staţiuni montane si zone precum Valea Prahovei, Valea Oltului, Moldova, Transilvania, Crişana, Banat. Romania dispune de 140 de partii de schi, multe dintre ele omologate, totalizand 126 de kilometri. „Prin intermediul Bibi Touring, şi turiştii moldoveni au acces online cu confirmări pe loc şi plata în lei moldoveneşti, la peste 1000 de hoteluri din Romania. Interfaţarea XML a ofertei de vacanţe în Romania către agenţiile de turism din Republica Moldova a rezolvat problemele de transfer bancar şi permite inclusiv adăugarea componentei de transport spre Romania. Turiştii moldoveni sunt foarte încantaţi de vacanţele la munte. Destinaţiile cheie sunt, pentru sezonul de iarnă, staţiunile Sinaia, Predeal, Poiana Braşov şi Slănic Moldova. Ei au manifestat un interes ridicat pentru conceptul de înscrieri timpurii, care presupune reduceri de pană la -40% pentru Revelion şi sărbătorile de iarnă, precum şi zile gratuite de vacanţă”, a declarat Adrian Voican, directorul general Bibi Touring Touroperator. De altfel, în urmă cu cateva luni Alexandru Filipschi, directorul general al Voyage Center ”Philipsky-Tour”, firmă parteneră din Republica Moldova declara, la Bucuresti: ”Vrem ca în următorii 2-3 ani să ajungem la un volum anual de peste 100.000 de turisti în Romania.”
Lansarea catalogului de vacanțe de iarnă a fost onorată de Excelenţa Sa ambasadorul Romaniei la Chişinău, domnul Marius Lazurcă, de reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Turism din Republica Moldova, şi de peste 100 de travel agenți si jurnalişti. Cu aceeasi ocazie s-a lansat prima televiziune de turism din Republica Moldova, Travel TV (www. traveltv.md). Anul trecut, Romania a fost vizitată de 26.000 de turişti din Republica Moldova, care au consumat 65.000 de nopţi de cazare, ceea ce reprezintă o medie de 2,51 nopţi. O problemă spinoasă rămane cea a vizelor turistice. Chiar dacă sunt scutite de orice taxă procedura acordării lor este greoaie si încă afectată de birocrație.
Întrebat de redacția noastră care au fost ”slagărele” sezonului estival al acestui an din perspectiva agenției de turism pe care o conduce, Adrian Voican ne-a oferit cateva detalii: ”Vanzările pe litoralul romanesc în sistem all inclusive au crescut cu 40%. Cele mai vandute hoteluri în acest sistem au fost Mercur-Minerva, Victoria si Savoy. Cele mai mari cresteri ale vanzărilor s-au înregistrat în stațiunile Olimp (+185%), Venus (+104%), respectiv Mamaia (+81%). Mamaia domina autoritar topul celor mai bine vandute stațiuni de pe litoral (58%). Un indicator excelent îl reprezintă cresterea numărului de copii pe turismul intern (+92% în comparație cu sezonul 2012). Și vanzările în zona montană au cunoscut acelasi procent de crestere.
C. MARIAN
SIBIU: Peste 70 de monumente au QR cod
Povestea a 73 de monumente istorice din Sibiu este spusă acum într-un mod unic, prin utilizarea codurilor QR (Quick Response). Toate aceste clădiri fac parte dintr-un circuit virtual foarte usor de urmat, la îndemana oricărui turist. Prin scanarea codului de bare de pe plăcuțele informative, oricine poate afla date istorice, specificații arhitecturale, personalități care au locuit în clădirile istorice si alte informații relevante.

Acțiunea face parte din proiectul „Promovarea patrimoniului cultural prin QR cod” si pune la punct un sistem de ghidaj turistic si furnizarea de informații online pentru obiectivele culturale si turistice ale orasului Sibiu, reprezentand astfel un produs care lipsea complet de pe piața turistică. Sistemul este benefic atat pentru turisti, cat si pentru sibieni, întrucat permite si semnalizarea punctelor de interes din apropierea monumentelor, spații de cazare, restaurante, baruri si modalități de petrecere a timpului liber. În acest moment, ghidul turistic online conține 73 de monumente, cinci trasee tematice si unul general si peste 400 de puncte de interes turistic, totul în patru limbi: romană, germană, engleză si franceză.
Proiectul „Promovarea patrimoniului cultural prin QR cod” este finanțat prin Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) si implementat de Neoma Solutions – ne-a precizat Iulia Macrea, reprezentant cu comunicarea al programului.
SÎNZIANA CONSTANTINESCU






