„TWO CASTLES IN ONE DAY” – un succes
Deşi a fost lansat în luna aprilie a acestui an programul “Two Castles in One Day” se bucură deja de un mare succes în rândul turiştilor străini veniţi să viziteze în special Bucureştiul. Dan Penciu, directorul general al companiei TravelMaker spune că produsul lansat a prins foarte repede mai ales datorită deschiderii spre colaborare manifestată de către o mare parte din managerii a peste 20 de hoteluri din Capitală. Ei au înţeles că acest tour de o zi, care cuprinde vizitarea castelelor Peleş şi Bran, creează plus-valoare activităţii lor prin oferirea unor servicii variante şi de calitate.
“Cred că astfel putem face din Bucureşti o destinaţie competitivă, atractivă şi apreciată. Practic din 25 aprilie turiştii străini au la dispoziţie prima excursie de tip “shared” care include şi vizitarea Braşovului. Plecarea se face în fiecare zi, din faţa statuii lui Carol I din Piaţa Revoluţiei, cu excepţia zilei de luni. Până acum am avut circa 400 de turişti străini, veniţi din Germania, Israel, Spania, Franţa, SUA, Marea Britanie, Italia etc”.
______________________________________________________________
CALYPSO – mai multă sănătate
E nevoie de mai multe schimburi de informaţii, de construirea unor programe transfrontaliere, de expertizele unor specialiştii internaţionali în domeniul turismului de sănătate? Cu siguranţă. Această tendinţă a fost reflectată de către experţi români şi străini în cadrul Conferinţei finale, ce face parte din Programul de schimb în turismul de sănătate – HEALTOUR. La rândul său acest proiect s-a dezvoltat pe studiile anterioare ale CALYPSO, menie să furnizeze informaţii concrete privind schimbul în turismul social din extrasezon în cadrul UE.
CALYPSO a fost lansat în 2009, iar la program au aderat 21 de ţări printre care şi România. După cum a precizat Ovidiu Teodorescu, directorul general al INCDT, instituţie parteneră care a şi organizat evenimentul, proiectul doreşte printre altele să cristalizeze mişcări turistice în zone transnaţionale europene şi, lucru foarte important, crearea unei „etichete în turismul social”, care va permite o mai bună cooperare între instituţiile europene şi sectorul privat. Studiile prezentate au adus în prim plan tineri captivaţi de acest domeniu care nu se supune niciunei mode, din Spania (FAEY), Ungaria (CTRDA), România (INCDT) etc. Bugetul proiectului a fost de 177.561 de euro, dintre care 133.171 de euro contribuţia CE.