BLUE AIR – certificări IOSA și IATA, TRANSPORTURI nr. 143

Compania smart flying Blue Air a fost auditată de curând IOSA și a devenit membru IATA. IOSA este programul internațional de evaluare creat să analizeze managementul operațional și procedurile de control al unei companii aeriene. Pe parcursul auditului, care a implicat controlul a peste 900 de standarde și bune practici recomandate, au fost analizate departamentele: zbor, control operațional și dispeceratul de zbor, departamentul de inginerie și întretinere, operațiunile la bordul aeronavelor executate de însoțitorii de bord, operațiunile la sol, departamentul cargo și securitate a precizat Regional Vice President Europe, Rafael Schvartzman.
Air Blue Air iata

În urma obținerii certificării IOSA Blue Air a devenit, de la începutul lui 2016, membru cu drepturi depline al IATA (International Air Transport Association). IATA reprezintă cea mai prestigioasă asociație, ea reunind 260 de companii aeriene din peste 119 țări.Aderarea la IATA constituie un pas important în istoria companiei, deschizând ușa parteneriatelor cu alți operatori, ceea ce ne va permite să oferim servicii la prețuri cât mai atractive – ne-a declarat Gheorghe Răcaru, Director General Blue Air.

Transportatorul român a mai anunțat la sfârșitul lui 2015 înregistrarea pasagerului cu numărul 2 000 000.

CEA MAI PUNCTUALĂ companie din lume

Air baltic

Pentru al doilea an consecutiv airBaltic, au fost desemnată drept Cea mai punctuală companie aeriană din lume pe 2015. În urma anlizei OAG Analitycs transportatorul leton a obținut un rating de 94,4% pentru zborurile din Țările Baltice către Europa, Orientul Mijlociu, respectiv Rusia și CIS. Asta înseamnă că nouă din 10 aeronave airBaltic aterizează la timp. În Top 10 ea este urmată de Copa Airlines (91,7%), Azul (91%), Japan Airlines (90,4%), respectiv sub 90% All Nippon Airways, Finnair, TAM, Austrian Airlines, Hawaiian Airlines și LOT. ”Suntem foarte mândri de poziția pe care am ocupat-o pentru al doilea an consecutiv. Nu este puțin lucru să te afli în elita primilor 10 transportatori. Punctualitatea dă putere industriei aviatice care a cunoscut schimbări pozitive. Acest indicator este cheia performanței” – a declarat Martin Gauss, Chief Executive Officer of airBaltic.

CNAB a crescut cu 11,6%
Aeroport Otopeni 4

Administrația Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care reunește Aeroporturile internaționale Henri Coandă și Aurel Vlaicu Băneasa au înregistrat în 2015, un număr record de 9,28 milioane pasageri, în creștere cu 11,6% față de anul precedent. Pe pistele celor două porți aeriene au fost consemnate în același interval 108.566 de mișcări aeronave, în creștere cu 6,4% față de anul precedent. În prezent, pe Aeroportul Otopeni operează 31 de companii aeriene, care transportă pasageri către 70 de destinații. Cel mai dinamic aeroport internațional din România a fost anul trecut Mihail Kogalniceanu” din Constanța, unde s-a înregistrat o creștere de 107%, ajungându-se la peste 78.500 de pasageri comerciali. De pe acest aeroport sunt operate curse în regim regulat către Milano, Londra și Istanbul – a precizat directorul aeroportului, Bogdan Artagea.

JOIN vine la ARAD
Air Join Airlines

Bernard Jacobs, președintele companiei Join Airlines, a anunțat că transportatorul olandez va intra pe piața românească cu patru curse operate de la Arad. Trei dintre acestea vor acoperi rute internaționale – spre Stuttgart, Verona și un alt oraș ce urmează a fi stabilit. Rutele interne – București și, probabil Suceava și Tulcea, vor fi acoperite cu alte trei aeronave proprii. ”Join Airlines nu este o companie low-cost, dar prețul biletelor pentru rutele din Arad vor fi atractive” – a mai precizat Jacobs. Aeroportul Internațional Arad nu mai are curse aeriene de pasageri din primavara anului trecut, cand Wizz Air s-a retras. Și operatorul DHL cargo a abandonat acest aeroport pe care mai sunt efectuate doar zboruri de tip charter și ale unei școli de aviație.

ALEX BARBU

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 143, Transporturi and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*