Jurilocva – Liderul satelor culturale, EVENIMENTE nr.133

= 171

Juriul Asociației Cele mai Frumoase Sate din România (ASFR) a stabilit în cadrul finalei Concursului Național Satul Cultural – 2015 că locul întâi merită să revină localității Jurilovca (județul Tulcea), ce a primit un total de 2.329 de puncte.
Ev-Jurilovca
Ea a fost secondată de satele Cumpăna (județul Constanța) – 2.321 de puncte, respectiv Drăguș (județul Brașov) – 2.308 de puncte. Alături de acestea în finală s-au calificat comunele:  Vorona – județul Botoșani, Aninoasa – județul Dâmbovița, Cândești – județul Dâmbovița, Gura Râului – județul Sibiu, Prundeni – județul Vâlcea, Vinerea (Cugir) – județul Alba, Biia (Șona) – județul Alba, Săsciori – județul Alba și Izvoarele – județul Prahova. Festivitatea de decernare a trofeelor, ce a avut loc la Muzeul Satului ”Dimitrie Gusti” a constituit o veritabilă sărbătoare a spațiului rural și cultural românesc, programul artistic, meșterii populari, bucatele tradiționale fiind alte atracții ale evenimentului. Toți participanții au considerat la final că marele câștigător au fost toate satele românești preocupate să pună în valoare viața lor autentică. Printre invitați s-au numărat asociații, parteneri, dar și reprezentanți ai ambasadelor Franței, Elveției, Israeului, Belgiei, Delegației Wallonie – Bruxelles, care susțin aceste proiecte încă de la începutul derulării lor  de către ASFR.

ALEX BARBU

GOODYEAR susține ‘Feel Good Places’
My-Feel-Good-Place

Goodyear a anunțat lansarea campaniei ‘My Feel Good Place’, o platformă integrată care colectează din Instagram imagini ale locurilor favorite ale călătorilor cu care populează automat o hartă interactivă. Platforma ‘My Feel Good Place’ a fost dezvoltată având în minte sloganul ‘Made to Feel Good’ și extinde misiunea Goodyear de a oferi oamenilor experiența unei călătorii confortabile către o destinație familiară, plină de inspirație. Utilizatorii pot trimite fotografii pe Instagram cu hashtag-ul #MyFeelGoodPlace și pot câștiga câteva premii, printre care se numără și un bilet de zbor în jurul lumii. Platforma poate fi accesată la link-ul:  http://iconosquare.com/contests/myfeelgoodplace.
“În timp ce ne lăsăm cuprinși de un mediu sau de un loc pe care noi îl considerăm fizic sigur, oamenii își pot practic revitaliza atât corpul cât și mintea prin distanțarea de orice factor stresant de muncă sau personal” – preciza Dr. Dimitrios Tsivrikos, specialist în comportament de consum și business de la University College of London. “Fie că este vorba despre o evadare psihologică sau de o călătorie fizică, Goodyear celebrează locurile în care consumatorii săi se simt bine, precum și călătoriile care se află în spatele acestor destinații” – declara Hans Vrijsen, Marketing Director Consumer EMEA Goodyear Dunlop.
MARA ANTON

„FEEDING THE PLANET, ENERGY FOR LIFE”
Expo-World-Milano

Este sloganul sub care se va desfășura EXPO Milano 2015, unul dintre cele mai importante evenimente mondiale ce va reuni peste 130 de țări. Expoziția va fi inaugurată la 1 Mai și va dura până pe 31 Octombrie 2015. Organizatorii se așteaptă ca această manifestare  să atragă peste 20 de milioane de vizitatori din întreaga lume. Într-o conferință de presă susținută la București Marco Rottino (country manager România & Moldova Alitalia) a anunțat că transportatorii Alitalia și Etihad Airways sunt companiile aeriene oficiale ale EXPO Milano 2015 și că ele vor facilita publicului român, în cadrul programului ”Connecting the World”, un foarte bun acces la eveniment prin suplimentarea zborurilor și bilete cu prețuri speciale către orașul italian. La rândul său Georgian Ghervasie, comisarul general al țării noastre la Expo Milano a declarat că România și-a propus să evidențeze în Pavilionul național, tradițiile, creativitatea, inovația și autenticitatea destinației turistice.

CELE MAI ACCESIBILE ORAȘE
Într-un top realizat de către site-ul Trivago, Brașovul și Sibiul se numără printre cele mai avantajoase destinații la nivel mondial din 2015, aflându-se pe locul 13, și respectiv 18. Indicele oferă o listă cu cele mai accesibile 100 de orașe ce trebuie explorate în 2015, atât pe baza prețului mediu anual pe noapte, pentru o cameră  standard, cât și a reputației hotelurilor din zonă. În ceea ce privește clasamentul la nivel european, Bosnia, Herțegovina, Serbia, Bulgaria și Ungaria se prezintă drept cele mai convenabile destinații pentru acest an.

8,7 MILIOANE DE EURO PENTRU CETĂȚILE DACICE
La această sumă se ridică programul de modernizare a drumurilor de acces către cetățile dacice. Proiectul, ce va fi derulat de către Consiliul Județean Hunedoara, are în vedere integrarea celor șase cetăți într-un circuit cultural și istoric european. Ansamblul din Munții Orăștiei este format din cetățile ce fac parte din patrimoniul UNESCO: Sarmizegetusa Regia, Costești – Cetățuie, Costești – Blidaru, Luncani – Piatra Roșie, Banița și Căpâlna – vechi de aproximativ 2.000 de ani. Termenul pentru finalizarea lucrărilor, finanțate prin POR, este de 3 ani de la data adjudecării contractului. Administratorul parcului arheologic Sarmizegetusa Regia, Vladimir Brilinsky a declarat că în 2014, Sarmizegetusa Regia a fost vizitată de 27.000 de persoane plătitoare. Targetul pentru viitorii ani este ca numărul acestora să depășească 35.000.

HUNEDOARA: Vlad Țepes are festival!
La Castelul Corvineștilor se va desfășura prima ediție a „Dracula Festival 2015″.  Principalul obiectiv al evenimentului este
promovarea României, precum şi a tradiţiilor, legendelor şi istoriei
ţării noastre, totul prezentat într-o antiteză între mitul Dracula şi
adevărată istorie a voievodului Vlad Ţepeş.
Ev-Festivalul-Dracula
Festivalul implică activităţi culturale legate de lansarea cărţii lui Dacre Stoker în România, marea premieră a filmului documentar „Istorii despre Vlad Voievod Drăculea”, regizat de Andrei Chiriac, cât şi activităţi turistice legate de promovarea brandului României în plan turistic. ”Evenimente asemănătoare se desfăşoară cu mare impact la public peste tot în lume sub egida numelui Dracula, de aici şi ideea acestui festival. Considerăm că putem crea încă o bună oportunitate pentru atragerea unor noi vizitatori ai țării noastre.Am reuşit să intrăm în contact cu organizatorii acestor evenimente şi cu peste 120 de grupuri şi comunităţi asemănătoare care ne ajută cu suportul logistic.
Ne-am propus să promovăm tradiţii și legende totul prezentat într-o antiteză între mitul Dracula şi adevărată istorie a voievodului român Vlad Ţepeş. Duminică, pe 3 mai, în ziua a 2-a a Festivalului, vom organiza un turnir
medieval ce va include întreceri ca tirul cu arcul, circuite de aventură (mers pe buşteni, echilibristică, sărit peste obstacole etc), probă de forţă
(sfoara trasă de 2 echipe), probe de îndemânare cu sabia,
HMB (Historical Medieval Battle) etc. Festivalul va avea intrare gratuită” – ne-a declarat Teodorov Alexandru Valentin, reprezentantul organizatorilor.
Traveller Magazin este unul dintre Partenerii media ai evenimentului.

DOINA CONSTANTINESCU

ROMÂNIA ȘI BULGARIA – promovare comună
România și Bulgaria doresc ar putea deschide un birou turistic comun în China, a anunțat serviciul de presă al Guvernului bulgar. Obiectivul îl reprezintă creșterea numărului de turiști din alte țări decât cele membre ale Uniunii Europene (UE). Principala piață furnizoare o reprezintă China. „Crearea unui centru de informații turistice în China, care să servească promovării unor produse comune, face parte dintre măsurile cele mai importante. Specificitatea piețelor asiatice, inclusiv a celei chineze, face necesară dezvoltarea unor itinerarii culturale, iar România și Bulgaria au de oferit programe interesante, ca de exemplu „Drumul împăraților romani” – se arată în comunicat. Potrivit aceleiași surse numărul turiștilor chinezi care au vizitat Bulgaria a crescut de la 6.251 în 2011 la 13.986 în 2014.

ASOCIAȚIA FUTURE CAPITAL SIBIU
…a lansat de la 1 Mai un traseu turistic denumit ”Drumul Președintelui”. Proiectul a fost inspirat de volumul autobiografic „Pas cu Pas”, semnat de către fostul primar al Sibiului, Klaus Iohannis, actualul Președinte al României. Circuitul turistic este organizat pe malul Cibinului, „pas cu pas prin cel mai frumos și cunoscut oraș  al României, Sibiul”. Inițiatorii consideră că acesta va oferi o  „experiență unică”. „Cunoaște și recunoaște Sibiul așa cum l-a descoperit Președintele, cu ochi de copil, de adolescent, de îndrăgostit, de profesor, de primar, cu ochi care te întâmpină binevoitor, te urmăresc curios și te îndeamna la descoperiri. Turism, educație, cultură” – este invitația lansată de Elena Lotrean, managerul proiectului.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Evenimente, Numarul 133 and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*