Un moment istoric pentru turismul american. Asta a reprezentat anul 2012. Președintele Barack Obama a oferit patronajul său acestei industrii. Liderii săi au obținut ceea ce doreau de mai mulți ani: recunoașterea din partea administrației prezidențiale că turismul reprezintă o prioritate pe termen lung, respectiv lansarea unei strategii naționale pentru travel.
Ambele turează din plin acum când dinspre Statele Unite a pornit o caravană puternică a promovării care va atinge toate piețele țintă. Campania internațională se numește Brand USA iar componentele ei au fost puse la punct anul trecut. Mesajul principal este că Statele Unite sunt deschise turiștilor din întreaga lume. Se preconizează ca intrările vizitatorilor străini în SUA să atingă cifra de 100 de milioane în perspectiva anilor 2021. În acest context Brand USA a fost, cum era de așteptat, vedeta celei de-a 45-a ediții a International POW WOW (IPW). Ne referim la cea mai importantă manifestare mondială de turism, găzduită în această vară la Las Vegas. Este pentru a doua oară în ultimii cinci ani. Strategia va fi implementată pe toate piețele țintă dar conține și o serie de priorități ce au în vedere piețele cu cel mai mare potențial pentru furnizarea de turiști. Astfel campania Brand USA prevede deschiderea de reprezentanțe proprii, altele decât Birourile de turism ale Statelor Unite -, în China, Brazilia, Mexic, India, Germania, Canada, Australia, Japonia și Marea Britanie. Sloganul campanei este în fapt o invitație: ”Descoperă acest pământ așa cum nu ai făcut-o niciodată până acum!”. Un rol important îl are Parteneriatul Brand USA cu faimoasa trupă Cirque du Soleil. Se speră ca acțiunile comune să atragă un număr sporit de turiști spre SUA, știut fiind cât de mulți fani are această trupă în lume. Un mare impact îl au melodia și clipul muzical ce o aduce în prim plan pe Rosanne Cash, o muziciană cunoscută pentru creațiile sale country, rock, roots și pop. Până acum a fost nominalizată de 12 ori la premiile Grammy și a primit unul dintre acestea. Spotul are toate atuurile atrăgând prin versurile optimiste și melodicitatea ușor de reținut, ambele sinetizând invitația de a veni pe un pământ sigur, cu mii de atracție și cu oameni prietenoși.
Asaltul conferințelor de presă
Ca de obicei invitațiile de presă au constituit suportul pentru lansarea noutăților. ”The Transformers: The Ride-3D” ne-au onorat în mărime… naturală la prezentările Universal Studios Hollywood. Partea de marketing a funcționat foarte bine astfel că la niciun an personajele au devenit atracția numărul 1 a Californiei. Filmele produc multă adrenalină dar și mulți bani. Ca și celebrul Harry Potter, cu regatul său vrăjit. Cea mai nouă distracție este ”Despicable Me Minion Mayhem” care va fi lansat în 2014. Compania Sea World a dorit să amintească, printr-un mini-show cu pui de pinguini, animatori, scafandri și jucării cu animale făcute din materiale reciclabile culese din apele oceanului, că marchează începutul sărbătoririi a 50 de ani de existență. Evenimentele se derulează pe parcursul a 18 luni sub sloganul…”Sea of Surprises”. Cel mai nou show este ”Imperiul pinguinilor” de la Sea World Orlando. Vedeta celor 250 de pinguini care trăiesc în acest regat este… Puck. Prin ochii lui vizitatorii văd și înțeleg viața la Polul Sud. Condițiile recreate de Sea World sunt similare cu cele din habitatul natural. Succesul la public este garantat. În anul 2012 cele 11 parcuri tematice aparținând de Sea World au atras peste 24 de milioane de vizitatori.
Senzații tari am trăit și la întâlnirea cu reprezentanții Spaceport America. Amplasat în sudul statului New Mexico în apropierea localității Las Croces el este primul aeroport spațial privat din lume. De aici vom zbura în spațiul extraterestru în calitate de turiști. Costul unei excursii este de aproximativ de 200.000 de dolari. Până în prezent au fost plătite 600 de rezervări. Pe lista de așteptare se află încă… 5.000 de viitori turiști spațiali. Primul zbor este anunțat pentru 2014 – ne-a precizat Aaron Prescott, business operations manager al New Mexico Spaceport Authority. Toate experimentele legate de zbor, mai mult sau mai puțin secrete au loc aici.
Până la prima excursie vizitatorii se pot acomoda și pregăti în simulatoarele de zbor, se pot documenta despre istoria lansării navetelor spațiale frecventând sălile multimedia ale clădirii centrale unde se află și Muzeul Cosmos. Pe parcursul a șase ore poți trăi experiențe unicat. Inițiativa creării aeroport spațial privat aparține celebrului miliardar Charles Bronson, proprietar, printre altele, al companiei Virgin Galactic.
Și întâlnirea cu reprezentanții Farmers Market a fost la fel de interesantă. Ideea a fost lansată în 1880 de către Arthur Gilmore Freemont care s-a gândit să organizeze o piață pentru produsele fermierilor. În 1934 au fost puse bazele unei piețe mobile de către 18 fermieri și vânzători. Mai aflăm că, în 1960, Farmers Market devenea atracția turistică nr.1 din Los Angeles. Dacă în 1980 aici funcționau 120 de magazine ale producătorilor azi, împreună cu cele din Mall-ul din vecinătate ele au ajuns la circa 1.000. Designerii și arhitecții pun la cale un nou concept comercial ce are în centru produsele naturale ale fermierilor de la Farmers Market. El va marca, în 2014, 80 de ani de funcționare continuă.
Un centru al business-ului mondial
Rossi Ralenkotter, președintele Las Vegas Convention & VisitorAuthority (LVCVA), a accentuat în întâlnirile sale, cu cei circa 500 de jurnaliști și editori de travel, că Las Vegas avansează rapid spre statutul de centru al business-ului mondial prin care va întrece reputația de până acum, aceea de capitală al cazinourilor și jocurilor de noroc. Trend-ul este susținut de investițiile uriașe făcute pentru remodelarea spațiului urban, ce vor depăși 23 de miliarde de dolari. Planul inovator are în centrul său construcția unui cartier concentrat care va purta numele de Las Vegas Global Business. O altă investiție – aproximativ 2 miliarde de dolari -, prevede conectarea acestuia cu celebrele Streep Boulevard și Las Vegas Convention Center. Astfel orașul își va întări poziția de lider mondial pe segmentul leisure și business. În același context Roger Dow, președintele US Travel Association, remarca la rândul său că ”Această ediție a IPW a fost o manifestare de mare succes. Ea a atras peste 6.000 de participanți ce au ocupat 1.300 de standuri. În plus, ați observat, este pentru prima dată când IPW și-a stabilit agenda pentru următorii 7 ani. Printre noile noastre gazde se numără Chicago, anul viitor, Washington DC și Denver”.
Dar statul Nevada concentrează într-un uriaș deșert atracții turistice fabuloase. Despre o parte din ele vă vom relata într-un Supliment special, din numărul viitor.
DOINA, SÎNZIANA & MARIAN CONSTANTINESCU
Mulțumiri pentru sprijinul logistic acordat
US TRAVEL ASSOCIATION
OLIMPIC INTERNATIONAL TURISM