AEROTRAVEL aduce MSC la Constanţa, TRANSPORTURI nr. 109

= 42

AEROTRAVEL aduce MSC la Constanţa
Până în toamna acestui an, niciun român nu s-a putut îmbarca pe un vas de croazieră din portul Constanţa. El va deveni însă din 27 septembrie, punct de îmbarcare pentru navele  MSC Cruises. Compania va începe să opereze o croazieră din Constanţa, pe un itinerar ce include şase destinaţii (în afară de punctul de plecare). Primii călători se vor îmbarca direct din România la bordul navei MSC Musica. Ei vor pleca într-o croazieră de 11 nopţi pe itinerarul Constanţa-Gythion-Vene­ţia-Katakolon-Istanbul-Yalta-Odessa-Constanţa. Încă alte 3 curse MSC Musica vor mai porni în aceasta toam­nă din portul Constanta, a spus An­to­nio Niţu, directorul general al Aero­travel Lufthansa City Center, agenţia parteneră a MSC din 2009, care vinde pachete amintite.  Niţu estimează că pe această croazieră vor merge, până la finele lui 2013, circa 400 de români. Anul trecut, compania a vândut 3.000 de croaziere în România dar cu îmbarcare din porturi din afara ţării pe navele MSC, iar anul acesta estimează o creştere cu 50%. MSC Cruises este una dintre cele mai mari linii de croa­zieră europene. Ea avut anul trecut 1,4 milioane de pasa­geri.
În ceea ce priveşte oraşul Constanţa, el a fost până acum doar un port de escală în itinerarul navelor de croazieră. După cum se estimează în acest an vor acosta aici  59 de nave de croaziera cu aproape 40.000 de pasageri la bord.


HOP ! – „Facem Europa să pară mai mică!”

Trei companii regionale –  Brit Air, Regional şi Airlinair, s-au reorganizat şi regrupat formând compania aeriană HOP! Ea va deveni operaţională în ultima zi a lunii martie. Noua companie va opera 530 de zboruri zilnice către 136 de destinaţii din Franţa şi Europa, cu tarife începand de la 55 de euro per segment. Noua companie aparţine grupului Air France. Zborurile operate de către HOP! se adaptează noii strategii a grupului care în cadrul planului Transform 2015, a restructurat operaţiunile pe rute medii şi scurte, ce înregistrau pierderi, în trei zone complementare. Începand cu această vară, HOP! va efectua zboruri în reţeaua internă din Franţa, de pe aeroporturile Paris Orly, precum şi de pe Charles de Gaulle, în colaborare cu Air France. Cu sloganul „Facem Europa să pară mai mică”, HOP! este conceput  ca o soluţie ideală pentru a călători rapid şi simplu pe rute regionale, atât în Franţa, cât şi în Europa. HOP! deţine o flotă formată 98 de aeronave moderne ce oferă între 48 şi 100 de locuri.


TAROM vrea să redevină lider

Nu mai ştim de când nu am mai auzit fraza asta în prăvalia transportatorului naţional român. Declaraţie exprimă de fapt un target al noului management condus de un expat, al cărui plan a fost aprobat în şedinţa Consiliului de Administraţie din luna martie 2013.

Dacă tot şi-a stabilit ţintele de optimizare şi de trecere la profit în perspectiva anilor 2015, liderii Tarom au pus la punct şi un plan de comunicare, sector la care sunt la fel de deficitari ca şi în cel economic. Dan Pascariu, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Tarom se arăta extrem de optimist la ultima conferinţă de presă organizată de staff-ul său: „Tarom îşi va reveni, va creşte şi îşi va atinge ţintele. Există în industria aviatică două presiuni extraordinare – cea a preţului carburantului şi asaltul companiilor low-cost. Îmi este foarte clar că la ora aceasta este mult mai uşor să construieşti o companie nouă, decât să o remodelezi pe cea veche. Noi ne-am propus să adoptăm un model de business mai puţin folosit în industria aviatică!” Pascariu a anunţat că el prevede reducerea treptată a pierderilor, cu o rată anuală preliminată la circa 100 milioane de lei, în acest an şi în 2014, astfel ca în 2015 să se intre pe profit. Mai mult, pentru 2016 există un scenariu ce estimează obţinerea unui profit de circa 173 milioane de lei. Prognoza se sprijină pe două elemente forte: creşterea treptată a numărului de pasageri transportaţi de la 2.300.000  în 2013, la 2.500.000 în 2015, respectiv la 2.600.000 în 2016. Şi în ceea ce priveşte gradul de încărcare, există un desen la fel de optimist: de la 68% în acest an, la 73% în 2015, respectiv 75% în 2016.

„Am revizuit situaţia companiei într-un mod foarte onest şi suntem convinşi că putem atinge rezultatele pe care ni le-am propus. Fiecare decizie va fi luată în baza unor analize financiare foarte detaliate. Dincolo de obţinerea unui rezultat financiar pozitiv în 2015, pentru noi este importantă sustenabilitatea financiară a companiei pe termen lung” – declara Michael Moriaty, chief Financial Officer al Tarom. Cum se va ajunge la această performanţă? Christian Heinzmann, noul Director General Executiv al Tarom, a arătat că este în derulare optimizarea politicii comerciale a companiei. Pentru a ajunge pe profit în 2015 e nevoie de decizii  mai dinamice şi mai proactive. Sună frumos, dar în spatele afirmaţiei se află un proces amplu, urmărit cu atenţie: de la renegocierea treptată a unor contracte de furnizori (unde se vor obţine economii cuprinse între 5 şi 10% pe an, care se cifrează deja la circa 1 milion de dolari pe an), până la reorganizarea birourilor de vânzări din ţară şi străinătate (deja 7 sedii din străinătate au fost închise). Se va introduce o schemă unică a comisioanelor de vânzări care va include şi recompense  de performanţă pentru depăşirea nivelului targetat. În ceea ce priveşte restructurarea personalului în funcţie de reorganizarea flotei ca tipuri de aeronave dar şi ca rute,  obiectivul pentru viitorii doi ani, în programul de retragere voluntară a personalului, este reducerea angajaţilor cu circa 10%. Alte două tendinţe par să acopere optimismul celor trei manageri. Primul se referă la dezvoltarea companiei pe centre de profit independente – cum ar fi zborurile charter, cargo, centrul de trainic, activitatea tehnică etc, cea de-a doua e şi dură dar şi realistă – o poziţie mult mai activă în procesul deciziţional al SkyTeam şi protejarea într-un mod mai eficient al intereselor comerciale ale companiei Tarom. Poate trecem în sfârşit de faza… Cenuşăreasa cea frumoasă şi săracă.

„Tarom este o companie valoroasă, care dispune de un potenţial incontestabil de profitabilitate datorită numeroaselor atuuri, printre care renumele brandului şi istoria îndelungată, calitatea de companie aeriană naţională, cota de piaţă semnificativă, personal specializat, profesionist, care manifestă loialitate faţă de brand şi ataşament faţă de companie, siguranţa operaţiunilor şi punctualitatea în operare, resuse financiare semnificative şi lipsa datoriilor restante” – a mai subliniat Christian Heinzmann.

MARIAN CONSTANTINESCU

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 109, Transporturi and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*