ROMEXPO TTR – Turişti, puneţi geamantanul la picior ! -Redescopera Romania nr.96

= 92

ROMEXPO TTR – Turişti, puneţi geamantanul la picior !
Numărul participanţilor dar mai ales calitatea evenimentului de la Romexpo, ne referim la Târgul de Turism al României, a 27-ea ediţie, au atras peste 25.000 de  fani ai vacanţelor, doritori să intre în acest club deschis tot timpul anului. Dacă punem la socoteală că lupta orgoliilor s-a încheiat într-o variantă înţeleaptă (adică decât să pierdem ANAT şi ROMEXPO,  mai bine să câştigăm împreună), se înţelege de ce  ediţia de la Romexpo (15-18 martie), a marcat un progres clar.  Ea poate emite  pretenţii comparative.

Acest lucru a fost apreciat de vizitatori, care s-au afluit încă de la primele ore ale deschiderii TTR. Oficial ea a fost marcată de speach-urile lui Cristian Petrescu, ministrul turismului, care a militat pentru turismul activ, respectiv al Marianei Suciu, directorul general al Romexpo, care a imprimat partenerilor de dialog o linie discretă de respect. Care parteneri au fost  Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism – ANAT, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc – FPTR, Asociaţia Naţionala de Turism Rural, Ecologic şi Cultural – ANTREC şi Organizaţia Patronala a Turismului Balnear – OPTBR. Centrul Expoziţional Romexpo din Bucureşti a atras circa 220 de participanţi din 25 de ţări ce şi-au expus ofertele pe o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi.O creştere a interesului în comparaţie cu ediţia din toamna lui 2011, cânt au fost 110 participanţi din 19 ţări ce au acoperit o suprafaţă de doar  8.500 de metri pătraţi.

La vacanţe înainte, dar….
Orientaţi-vă în piaţă. Prima recomandare – atenţie de unde cumpăraţi! Ştiţi sigur că produsele ieftine ascund o serie de… capcane. Deseori la sfârşitul vacanţei aţi cheltuit mai mult pe ceva modest, decât dacă aţi fi cumpărat de la început o vacanţă de calitate. Pe outgoing, ne-au atras atenţia standurile agenţiilor Christian Tour şi Paralela 45, bine articulate şi organizate la capitolul comunicare şi promovare de oferte. Christian Tour a lansat, printre altele, marca  Memento Holidays, a doua  din bugetul creativ al companiei. Ea se adresează în principal familiilor cu copii şi marchează împreună cu Senior Voyage, 15 ani de activitate a travel agentului. Acest tip de programe oferă pe anumite destinaţii transportul gratuit pentru copii, gratuităţi la cazare, masă, excursii opţionale etc. Tot în premieră  pentru România, Christian Tour a lansat conceptul de  family club. În curând ofertele se vor regăsi pe sistemul mementoholidays.com. Paralela 45 a fost campioană, se pare, la oferte de discount şi înscrieri timpurii, oferind peste 25 de destinaţii încadrate în această categorie. O altă noutate a fost anunţată de către Mircea Vladu, liderul Prestige Tour, parte a grupului Happy Tour. Începând cu 25 aprilie va fi lansată prima cursă charter ce va lega Bucureştiul de staţiunea Eilat (Israel). Ea e operată în parteneriat cu Tarom. De asemenea World Travel, companie manageriată de Carmen Demetriade, a arătat vizitatorilor ce înseamnă să călătoreşti cu cele mai noi nave de croazieră, devenite veritabile oraşe plutitoare. “Allure of the Sea” şi “Ocean of the Sea” sunt două dintre ele.

Mai nasol stăm la capitolul turism intern şi incoming. Agenţia Accent Travel & Events este unul dintre puţinii operatori care au investit consistent în promovarea destinaţiilor naţionale, segmentul balnear fiind favoritul viitorului, şi acest demers se regăseşte deja în cifrele de afaceri. Nu chiar pe măsura aşteptărilor, dar timpul va arăta ora exactă a succesului pentru compania condusă de Lucian Boronea. La fel şi la agenţiile Mareea şi Eximtur, care vor trebui să crească şi în investiţiile de imagine de firmă nu numai în cele comerciale. La capitolul standuri-brand, am remarcat prezenţa Ungariei, care s-a promovat cu conceptul integrat – ape termale, wellness şi spa, vectorii principali ai campaniei de promovare şi pentru anul acesta – ne spunea Julia Soos, directorul Biroului de turism de la Cluj al acestei ţări.  Apoi standul Greciei unde Konstantinos Zikos, preşedintele Organizaţiei Naţionale de Turism, ne-a prezentat noile tendinţe ofertate de această ţară cu bogate tradiţii folclorice şi gastronomice. Dintre destinaţiile străine, vedeta veri ar putea fi Muntenegru. De studiat. În rest vizitatorii au avut de ales între vacanţe cu preţuri cuprinse între 150 şi peste 5.000 de euro.
…………………………………………………………..

Travel Mix a împlinit 1 an

Şi ne pare bine. Deşi nu avem încă o industrie turistică matură, care să fie preocupată de investiţiile în publicitate şi imagine, prima televiziune de turism autohtonă – Travel Mix a aniversat 1 an de emisie. E o performanţă. Evenimentul la care am participat ne-a făcut să credem că peste câţiva ani o echipă tânără, ce va creşte cu singuranţă în expresie şi diversitate, va performa în domeniu. În calitate de parteneri vom fi alături de ei, pentru că facem parte din acelaşi partid – cel al turismului. Laurenţiu Megelea – Directorul general al Travel Mix a mulţumit tuturor care au fost alături de proiect încă de la început şi a promis, că va contribui în continuare la dezvoltarea României, printr-o promovare cât mai bună a obiectivelor turistice româneşti şi atragerea unui număr cât mai mare de turişti. Televiziunea Naţională de Turism Travel Mix s-a lansat anul trecut, în luna martie şi de atunci oferă posibilitatea telespectatorilor să descopere noi concepte şi destinaţii turistice. Travel Mix este recepţionată de abonaţii UPC Digital Naţional – canalul 309, abonaţii NextGen Digital Naţional, Ines IPTV, AdNet Telecom şi pe internet, la adresa www.travelmix.ro.
Mai subliniem că revista noastră a marcat 15 ani de presă de turism, iar în calitate de partener media al  TTR, a acordat 2 premii la Tombola Târgului.

MARIAN CONSTANTINESCU


BALUL VIENEZ – fineţuri muzicale şi gastronomice

În fiecare primăvară, de şapte ani încoace, şarmul artistic al austriecilor se etalează cu eleganţă la Palatul Parlamentului din Bucureşti. Balul Vienez este un eveniment montat de către managerii hotelului J.W. Marriott din Bucureşti.

Când li s-a terminat mandatul, unii au plecat, alţii au rămas să-şi dezvolte afaceri proprii, dar în urma lor a rămas această manifestare care exprimă valoarea şi potenţa mediului de afaceri austriac în România. La începutul lunii martie el şi-a etalat din nou disponibilitatea de a susţinte o manifestare caritabilă în esenţă, plină de eleganţă şi unicitate dacă este să ne referim la partea artistică, inclusiv gastronomică. Cea de-a VII-a  ediţie a rămas consecventă aceluiaşi crez, de sumele strânse prin donaţii, participaţii şi sponsorizări beneficiind filiala românească a fundaţia americane United Way. Banii sunt direcţionaţi în programe de asistenţă socială dar şi de pregătire şi învăţământ. Tot ca de obicei Balul Vienez, devenit o marcă de referinţă în peisajul autohton, a avut loc sub auspiciile oraşului Viena, sub înaltul patronaj al Primarului şi Guvernatorului său, Dr. Michael Häupl, cu sprijinul unor sponsori importanţi. Haupl este, de ani buni, un susţinător al dezvoltării relaţiilor culturale cu Bucureştiul el fiind în numeroase ocazii, după cum spunea un bun cunoscător “cel mai român dintre austrieci şi cel mai austriac dintre români”.

1.000 pentru tradiţie
Igael Porecki, actualul director deneral al J.W. Marriott, descria astfel manifestarea: “Balul Vienez, organizat de J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel, este un eveniment artistic care ne onorează şi ne reprezintă în acelaşi timp. Este o mare plăcere să aducem eleganţa balurilor vieneze în Bucureşti, Vienna Ball fiind singurul din România care reconstruieşte această atmosferă. Echipa hotelului J.W. Marriott şi partenerii noştri au pregătit cu multă pasiune şi minuţiozitate această seară de gală. Ca în fiecare an, am aşteptat circa 1.000 de oaspeţi, parteneri  şi sponsori, cărora cred că le-am oferit o seară într-adevar unică. Le mulţumim tuturor pentru sprijin, pentru că ne sunt alături în eforturile noastre de a ajuta organizaţia United Way Romania, beneficiarul tradiţional al balului!”

McGregor şi Dansul Florilor
Seara balului a fost deschisă de prestigioasa orchestră a Palatului Schönbrunn, avându-l ca dirijor pe elegantul maestru Russel McGregor, care s-a dovedit un dansator magic printre instrumentişti. Fireşte, cum altfel, punctul culminant al balului, devenit tradiţie, a fost asigurat de defilarea celor 80 de debutanţi, tinere în rochii albe, tinerii în  smockinguri de gală. Au fost aplaudaţi la… scenă deschisă, pe tot parcursul defilării lor – pe creaţia “Feuerfest” de Joseph Strauss, în cele trei săli ale Palatului Parlamentului. Coregrafia a aparţinut lui Martin Ground şi Virgil Grigore. La fel de emoţionant a fost momentul marcat de  Dansul Florilor prezentat de copiii de la Şcoala de Balet a Operei Române de Stat, coordonat de pasionata şi riguroasa Magda Rovinescu. Dar atmosfera serii, care s-a prelungit până a doua zi dimineaţă, a fost completată de duetul austriac Elisabeth Bauer şi Sebastian Huppmann, interpreţii unor arii cunoscute din operete, şi revigorată la momente oportune de către Horia Brenciu – care a prestat şi pe post de prezentator alături de Raluca Fişer. Orchestra sa are alură şi repertoriu de greutate internaţională. Distinctă şi particularizată evoluţia tinerei interprete Juliana Puşchilă.

Din Porto spre Madagascar
Tot în ritm de vals s-au desfăşurat şi delicatesele gastronomice puse în operă de către echipa lui Nicolae Lică, Cheful executiv al J.W.Marriott Grand Hotel.  Din “partiturile” sale gastronomice am selectat… Pieptul de raţă afumat cu aromă de piper, servit cu pară fiartă în vin rose, jeleu din fruncte de pădure, crocant de migdale, un Amuse Bouche, rafinat; Duetul din terină de ficat de gâscă, aromată cu trufe negre, smochine, brioşă de unt şi mousse de morun afumat cu caviar negru, respectiv muşchiuleţul de vită de lapte la grătar servit cu momiţe pane, arpagic brezat şi legume proaspete în sos de vin de Porto.  Finalul a aparţinut unui tort tradiţional făcut după rigorile artei austriece, o ciocolată savuroasă acompaniată cu vişine, nucă şi sos de vanilie de Madagascar. Alte trei accente punem pe vinurile  cramei LacertA, pe aranjamentele florale de la Iris şi atmosfera de spectacol asigurată de cei de la Sobranie. Dansaţi?

DOINA CONSTANTINESCU

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 96, Redescopera Romania and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*