Evenimente turism decembrie 2011

= 394

EVENIMENTE NR.93-94 (DECEMBRIE 2011-IANUARIE 2012)

Vinai Sookma a venit cu… Blue Elephant

Evenimentul nu avea cum să treacă neobservat. Atât de tineri care aspiră să facă o carieră în domeniul artei culinare cât şi de jurnalişti specializaţi au avut plăcerea să “fure” câteva dintre secretele gastronomiei aduse de la Londra de Vinai Sookma. El a pregătit generaţii de bucătari la Blue Elephant Thai Cuisine din Fulham.
Acesta a fost invitat la Bucureşti în cadrul unui proiect iniţiat de Autoritatea de Turism a Thailandei, prin biroul său reprezentativ din Balcani.  Vinai Sookma a ţinut un curs de bucătărie thailandeză pentru profesioniştii din hotelurile Continental, la finalul căruia li s-au testat cunoştinţele dobândite.
Printre delicatesele pregătite de aceştia pentru degustare la restaurantul Concerto de la Grand Hotel Continental s-au numărat savuroasele Chiken Satay, Spring roll Veg, Paper Prawn, Sesame Chiken, Stir Fried Seafood Garlic Pepper, Banana in Coconut Milk’s etc. Căştigătorul stagiului de pregătire a fost Aurel Oltean, reprezentantul Continental Forum din Sibiu. Premiul pe care l-a primit constă într-un stagiu de 7 zile în Thailanda, de pregătire în bucătărie tradinţională.

C. MARIAN


Gală cu ploaie de premii

Complexul Ambasad’Or Events din Otopeni a captat atenţia a circa 200 de participanţi care au fost invitaţi la Gala de sfârşit de an a companiei Travel Advisor. Evenimentul dedicat performanţei în turism,  a avut ca partener principal societatea de asigurări Travel Guard – Chartis Romania. Amfitrionii – Traian Bădulescu, producător de publicaţii şi emisiuni TV de travel, respectiv Anne Mary Nechita -, au decernat numeroase distincţii care au acoperit principalele segmente ale industriei turistice autohtone.

Secţiunea agenţii de turism a adus în prim plan firme ca Perfect Tour, Prestige Tours, Happy Tour, Eximtur, Karpaten Turism, Accent Travel & Events, Invitation Romania, Vola.ro, Paravion.ro, La Piovra Turista, cea din urmă pentru implicarea în proiecte sociale pentru copii. Dragoş Anastasiu, declarat Omul de turism al anului, a primit distincţia pentru dezvoltarea conceptului TUI  Travel Center Romania.

Premiul pentru Lanţul hotelier al anului a fost decernat companiei Trend  Hospitality pentru implementarea brandului Wyndham, THR CG a fost recompensată pentru contribuţia la susţinerea învăţământului de specialitate, iar canalul Travel Mix, a fost distinsă la secţiunea Proiectul anului, pentru prima televiziune de turism din România. Traveller Magazin a fost unul dintre partenerii media care au susţinut evenimentul.


Cât de Fashion a devenit turismul !

Fashion TV în colaborare Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc au organizat pentru prima dată în acest montaj Fashion TV Romania Award pentru turismul românesc. Evenimentul a fost parte a galei anuale de modă  –  Bucharest Fashion Week şi a fost transmis în peste 200 de ţări. După cum a precizat în deschidere Mohammad Murad, preşedintele FPTR “manifestarea şi-a propus să recompenseze o parte dintre cele mai reuşite investiţii în turism menite să contribuie la dezvoltarea industriei turistice din România la standarde internationale, precum şi personalităţi preocupate de promovarea ţării noastre ca  destinaţie turistică atractivă”.

Premiul pentru  cel mai fashion hotel din Delta Dunării, a revenit  Hotelului Plutitor Camelia; Cel mai fashion hotel montan a fost desemnat Hotelul Valea cu Peşti. Pe segmentul balnear au fost recompensate complexul Internaţional din Băile Herculane respectiv Staţiunea Sovata, cunoscută drept perla staţiunilor balneoclimaterice din Transilvania. Premiul pentru cel mai fashion Centru de evenimente – a revenit Ambasad’Or, iar cel mai fashion multiplex  a fost desemnat Grand Cinema Digiplex.

Premiul pentru agenţia de turism cu cele mai fashion şi exclusiviste destinaţii din lume a fost acordat agenţiei Mareea; la secţiunea Boutique-hotel distincţia a revenit  Grand Hotel Continental din Bucureşti; cea mai mare investiţie din turismul românesc pe segmentul loisir a avut ca nominalizare câştigătoare hotelurile Phoenicia Holiday Resort, iar premiul pentru Cel mai fashion restaurant cu specific a fost acordat restaurantului Trattoria Verdi. Premiul de Excelenţă a fost decernat “pentru contribuiţia de o viaţă la dezvoltarea turismului românesc”, domnului Viorel Păunescu.
MARA ANTON


Eco-sărbători la Bucureşti
Peste 2,5 milioane de beculeţe ecologice au fost montate, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă în centrul Bucureştiului. La începutul lunii decembrie Primăria Capitalei a promovat acest concept de campanie eco în parteneriat cu Luxten care a oferit gratuit sistemele de iluminat. Ca în marile capitale europene şi în cea a României atmosfera feerică este întreţinută şi decorată exclusiv cu beculeţe tip LED, care sunt şi mai spectaculoase decât cele tradiţionale dar şi de zece ori mai economicoase.
Lungimea traseelor iluminate festiv depăşeşte 21 de kilometri. “Startul” a fost dat pe 4 decembrie. Elementul surpriză al sfârşitului de an 2011 constă în faptul că, în premieră, mai multe clădiri de referinţă ale Bucureştiului de interes turistic, arhitectural ori cultural sunt “decorate” cu holograme cinetice a căror tematică este inspirată de sărbătorile de iarnă. Printre ele se numără Universitatea de Arhitectură şi Urbanism, Cercul Militar Naţional, Academia de Studii Economice, vechiul sediu al Primăriei de lângă Parcul Cişmigiu, dar şi alte locuri precum intrările spre Centrul Istoric.


Senioren 55+ s-a scumpit

Circa 10% din turiştii care au plecat în vacanţe în Spania prin programul Senioren 55+ în perioada 2009-2011, provin din România. Adică 10.646 din cei 98.653 de turişti internaţionali ce au folosit serviciile oferite în zona Andaluziei, Insulelor Baleare şi Valencia. Ele sunt finanţate şi susţinute de către guvernul spaniol, prin Turespana, şi administraţia locală fiecare într-o proporţie de 50%.  Investiţia iniţială pentru acest program a fost de circa 12,38 milioane de euro iar la fiecare euro investit s-a întors în turismul spaniol 1,30 de euro. În urma chestionarului de satifacţie 94,2% dintre românii care au apelat la program au declarat că vor reveni în una din destinaţiile spaniole în următorii ani – precizează Segitur, firma care se ocupă cu marketingul acestei campanii. |
Ea are ca menire să acopere perioada de extrasezon şi se adresează călătorilor activi cu vârste de peste 55 de ani. Românii a consumat, în 2010, 794.383 de nopţi de cazare, ceea ce reprezintă o creştere cu 14% faţă de 2009. Senioren 55+, pe Spania asigură în mod curent 1.700 de joburi directe pe tot parcursul derulării lui. Dacă până anul trecut programul era operat în România de firma Christian Tour, din 2011 el e derulat de Happy Tour.

În comparaţie cu anul trecut când preţul maxim atingea 395 de euro (7 zile, all inclusive) în acest an el a fost ajustat în sus la 485, dar în regim de demi-pensiune. Există însă numeroase oferte promoţionale sub acest preţ. Operatorul român aerian cu care sunt derulate aceste programe pe rutele Malaga, Valencia şi Majorca este Blue Air, care va asigura noi zboruri spre Valencia şi Majorca, în perioada 1 februarie-18 aprilie.


O INIŢIATIVĂ A CLUBULUI ECONOMIC GERMAN

Braşovul găzduieşte un minunat Târg de Crăciun organizat în curtea Bisericii Negre. Inspirat din Târgul de Craciun de la Nurmberg – Christkindlesmarkt Braşov 2011,  el s-a transformat într-un loc de poveste căzut sub ocupaţia tăvilor cu plăcinte calde, ceaiului, ciocolatei cu scorţişoară, vinului fiert, ori a decoraţiunilor specifice sărbătorilor de iarnă realizate manual de către meşteri talentaţi. Aici vă mai întâlniţi cu prăjiturele şi biscuiţii cu unt, turta dulce, migdale şi nuci trase în zahăr şi produse tradiţionale.
Ca şi anii trecuţi continuă campania “Un cadou pentru fiecare copil”. În incinta târgului de Crăciun veţi găsi căsuţa fundaţiei Salvaţi Copiii. Aici puteţi dona orice obiect care va aduce bucurie în sufletul unui copil sărac. În 2009 copiii din 7 sate braşovene şi câteva centre de plasament au primit daruri prin această campanie iar anul trecut  au fost donate jucării, haine, rechizite copiiilor săraci din Măieruş. Poţi fi şi tu Moş Crăciun pentru un copil nevoiaş! Evenimentul e susţinut prin parteneriat media şi de revista Traveller Magazin.

RĂZVAN PÎRJOL ESTE NOUL LIDER AL SKAL

Cu ocazia Adunării general a Clubului Skal România, membrii săi  au ales un nou Comitet Executiv care va conduce organizaţia în următorii doi ani. În poziţia de preşedinte a fost ales Răzvan Pîrjol, CEO THR – Consulting Group. Vicepreşedinţia a revenit lui Lucian Boronea, Director General Accent Travel & Events, iar poziţia de secretar este ocupată de Călin ILE, director general al hotelului IBIS. Pentru funcţia de trezorier a fost ales Mihai Râjniţă, secretar general al FIHR. După cum se ştie domnul Anthoni Kuhnen, este preşedintele de onoare al Skal România.  Clubul reuneşte toate sectoarele industriei turistice de la lanţuri hoteliere şi touroperatori până la companii aeriene.

 

SE GÂNDESC KUWEITIENII LA TURISMUL MEDICAL DIN ŢARA NOASTRĂ?

Răspunsul pare a fi pozitiv cel puţin la nivel oficial. Elena Udrea, ministrul turismului şi Ladislau Ritli, ministrul sănătăţii, au anunţat că  reprezentanţii unui spital privat din Kuweit dezvoltă un proiect de turism de sănătate în România. El a demarat în cursul acestui an şi presupune tratament de recuperare pentru pacienţii kuweitieni ai Spitalului Alorf în unităţi turistice specializate din staţiunea Băile Felix. Ţinta economică este estimată la circa 2.000 de turişti pe an în România. Udrea le-a vorbit reprezentanţilor Spitalului Alorf despre aspecte legate de dezvoltarea staţiunilor baneare româneşti, iar Directorul spitalului, doctorul Mansour Alorf, s-a declarat extrem de mulţumit de colaborare. El a subliniat că”gradul înalt de satisfacţie al pacienţilor care s-au recuperat deja în România oferă perspectiva extinderii parteneriatului”. Încă de la demararea proiectului, Spitalul Alorf a derulat o campanie de promovare în Kuweit a „tratamentelor miraculoase” de la Băile Felix, tipărind 500.000 de pliante de prezentare a staţiunii româneşti, distribuite împreună cu principalele ziare de limbă arabă din Kuweit.

EXPOZIŢIE DE CARTE VECHE

Până pe 23 ianuarie 2012 puteţi vizita expoziţia de carte veche şi obiecte liturgice din secolele XVII-XVIII: „Întru folosul creştinescului norod” – cultură şi spiritualitate în Ţara Românească (a doua jumătate a secolului al XVII-lea – secolul al XVIII-lea). Aceasta este organizată de Muzeul Naţional Cotroceni în colaborare cu Patriarhia Ortodoxă Română – Biblioteca Sfântului Sinod, în Spaţiile Cantacuzine ale muzeului.  Dintre exemplarele rare, în expoziţie se regăsesc: Pravoslavnica Mărturisire (1691),  Evanghelie greco-română (1693),  Antologhion (1697), Acatistul către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu (1698, carte unicat), Mineiul (1698), etc. Seria tipăriturilor din perioada care face obiectul expoziţiei, se încheie cu Istoria Sfântă a lui Alexandru Mavrocordat, tipărită în 1716, la iniţiativa fiului său, Nicolae Mavrocordat. Evenimentul încheie proiectul cultural ”Cotroceni XX”, dedicat aniversării a 20 de ani (1991-2011), de la înfiinţarea Muzeului Naţional Cotroceni. Traveller Magazin este unul dintre partenerii media ai manifestării.
                       
MARIAN CONSTANTINESCU

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Numarul 93-94 și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*