TRAVEL NR.90 (SEPTEMBRIE 2011)

= 59

TRANZACŢIA LUNII
Eurolines, partener strategic al TUI


După Ungaria, Slovacia, Cehia, Slovenia, Croaţia, Serbia şi Bulgaria, TUI Reise Center îşi extinde reţeaua de distribuţie şi în România. Grupul Eurolines România a încheiat un parteneriat strategic cu TUI Travel PLC, liderul mondial în domeniul turismului. Acesta marchează finalizarea unei tranzacţii ce nu a presupus cumpărare de acţiuni, care extinde operaţiunile Grupului Eurolines şi debutul colaborării pentru piaţa din România şi Moldova. Reţeaua de distribuţie Eurolines alcătuită din 52 de agenţii, va funcţiona sub numele TUI Travel Center. Într-o primă fază 25 dintre acestea vor căpăta această denumire. O cotă importantă din totalitatea ofertelor turistice din agenţii va fi reprezentată de produsele World of TUI.

În perioada imediat următoare, o parte însemnată din agenţiile reţelei va fi personalizată cu identităţile vizuale ale celor doi lideri de piaţă – TUI şi Eurolines. „Căutam de câţiva ani cele mai bune soluţii pentru a pătrunde pe piaţa de distribuţie a turismului din România şi suntem fericiţi că am găsit în Eurolines partenerul potrivit pentru o colaborare strategică şi pe termen lung.” – declară dr. Klaus Pümpel, CEO TUI Austria Holding.

Pe de altă parte Harald Kraus, director de distribuţie şi strategii al TUI a subliniat: “Calitatea serviciilor Eurolines din România este şi în prezent foarte ridicată, dar ne dorim ca în următorii ani acest standard să crească, să extindem reţeaua de distribuţie la o sută de birouri şi să creştem considerabil cota TUI în distribuţia produselor turistice. Ţelul nostru este să devenim şi în România numărul 1 cu TUI Travel Center”. TUI Travel PLC reprezintă cea mai mare companie de turism din lume. Ea operează în 180 de ţări, are în jur de 30 de milioane de clienţi anual şi peste 71.000 angajati.

La nivel mondial este organizată în 3 grupuri distincte: TUI Travel, TUI Hotels and Resorts şi TUI Cruises.

La rândul său Dragoş Anastasiu, liderul grupului Eurolines, alcătuit din 9 societăţi cu 400 de angajaţi, a precizat că “Noţiuni ca “siguranţă” şi “calitate” vor primi o nouă dimensiune cu TUI în România. Prin TUI Travel Center turistului din ţara noastră i se va comunica explicit că Eurolines însumează un portofoliu de servicii de primă mână, adăugând acum activităţilor cunoscute şi pe aceea de distribuţie a produselor TUI”.

Prin tranzacţia încheiată, Eurolines a preluat şi societatea Danubius Travel. Aceasta era deţinută, într-un procent majoritar de către TUI Travel PLC. Danubius Travel a fost fondată la Constanţa în 1990 de către Ciprian Popescu şi Camelia Dinu, fiind una dintre primele companii de turism infiinţate în 1990 în România. “Danubius Travel devine parte integrantă a Grupului Eurolines, dar îşi va administra ariile sale de expertiză – turismul de incoming, croaziere şi business travel” – ne-a declarat Ciprian Popescu, care îşi păstrează poziţia în cadrul noului management al companiei.
MARIAN CONSTANTINESCU


Triplanet.ro inovează pe… on-line

Compania de turism TravelMaker a lansat în România Triplanet.ro, unul dintre cele mai importante sisteme de rezervări online de pachete turistice de tip City Break. Aflat de peste 4 ani în topul site-urilor de turism din Ungaria şi având peste 30.000 utilizatori activi în această ţară, Triplanet.ro integrează un sistem automat de monitorizare şi afişare a celor mai bune oferte turistice şi îşi propune să devina unul dintre site-urile româneşti de referinţă.

Ce strategie este abordată pentru maximizare vânzărilor? Dan Penciu, director General al Agenţiei TravelMaker ne oferă detalii lămuritoare şi apreciază că: “Triplanet se bazează pe o tehnologie de ultimă generaţie. Website-ul analizează în timp real ofertele hotelurilor şi companiilor aeriene. Fiind un sistem care lucrează 100% pe Internet, site-ul funcţionează fără intervenţia agentului de turism, preţurile sunt reale, actualizate şi – cel mai important – convenabile. Deţinem la TravelMaker o experienţa de şase ani. Ne-am dezvoltat în comunitatea ANAT şi ne-am calificat pentru acreditarea IATA. Avem numeroase motive să credem că viitorul turismului aparţine on-line-ului. Eu cred că este cea mai prietenoasă aplicaţie de acest gen din turismul on-line românesc. Ofertele obţinute sunt absolut reale şi, pentru confirmarea opţiunilor alese şi a rezervării, se completează un singur formular. Plata se face on-line, cu cardul, fără nici un comision suplimentar. În plus, Triplanet.ro crează în timp real Pachete Dinamice – având astfel capacitatea de a oferi un produs turistic personalizat. Sistemul caută în ofertele a 20.000 hoteluri, din peste 100 de destinaţii şi verifică tarife pentru aproximativ 250 companii aeriene de linie şi low cost. Rezultatul final este un pachet de cazare şi transport care răspunde tuturor cerinţelor clientului.”
ION BADEA


Statistic turismul o duce bine, dar…

În primele 7 luni ale anului (ianuarie-iulie), comparativ cu perioada similară a lui 2010, circulaţia turistică pare să se înviorat în România. Conform unei sinteze recente a Institutului Naţional de Statistică (INS) atât sosirile cât şi înnoptările în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare, au înregistrat creşteri cu 14% respectiv cu 9,9%. Sosirile au însumat 3721,9 mii de turişti, din care cele ale românilor au reprezentat în perioada de referinţă 77,8%, din numărul total de sosiri, în timp ce străinii au reprezentat 22,2%, valoarea apropiată cu cea înregistrată în intervalul similar al anului trecut. Sosirile în hoteluri deţin o pondere de 76,9% din total înregistrat în structurile de primire turistică, ceea ce marchează o creştere cu 15,4% faţă de aceeaşi perioadă. Şi înnoptările au consemnat o dinamică favorabilă în structurile de primire turistică ajungând la 9187,3 mii ceea ce exprimă o creştere de 9,9%.

Astfel indicele de utilizare netă a locurilor de cazare a fost de 24,2%, pe total structuri de cazare turistică, în creştere cu 0,7%. Ca urmare indicele de utilizare a bazei de cazare rămâne în continuare modest, hotelurile din România reuşind să ajungă la un procent de utilizare netă de 28,6%. Sub aspectul sosirilor străinilor în ţara noastră s-a înregistrat o creştere cu 1,1%, ajungându-se la 4259,9 mii de vizitatorilor străini. Ponderea cea mai mare revine europenilor cu 94,3%, în Top 6 figurând Ungaria (35,8%), Bulgaria (17,9%), Germania (8,6), Italia (8,1%), Polonia 5,7% şi Austria (4,2%).

Deşi criza a marcat bugetele românilor ei au continuat să călătorească în străinătate în interes de afaceri sau pentru vacanţe. În comparaţie cu primele 7 luni din 2010 au plecat cu 0,3% mai mulţi, numărul lor ajungând la 6265,5 mii de vizitatori. 71,5% dintre ei au ales ca mijloc de deplasare vehicule de transport rutier, mai consemnează INS.

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 90, Travel and tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*