Turismul medical este deschis 12 luni pe an, TURISM DE NISA nr.150

= 405

Poate nu ştiaţi. Dar în ţara noastră activează o Asociaţie Română de Turism Medical. Ea deţine conexiuni internaţionale şi încă de la început şi-a propus să coaguleze interesele unor
spitale, clinici, furnizori de servicii medicale, agenţii de turism ori de asigurări.

După cum se poate observa avem în faţă produse cu componente complexe, de calitate superioară dar promovate în România la preţuri atractive pentru turiştii străini. Cum ajung aceste informaţii în străinătate? Mai întâi prin canalelemedicale specializate – workshopuri, reuniuni, prezentări de produse, congrese. Apoi Asociaţia Română de Turism Medical şi-a propus să editeze un Ghid (Romanian Medical Tourism Guide) prin care sunt făcute cunoscute pacienţilor străini clinicile şi spitalele private din marile oraşe din România, tratamentele de care beneficiază, precum şi atracţiile turistice, capacităţile de cazare şi activităţi specifice zonei alese. În acest scop există o concentrare a interesului pe construirea unor programe turistice care să diversifice posibilităţile de relaxare, refacere şi petrecere a timpului liber pe care-l are călătorul străin venit în ţara noastră pentru un tratament sau o inter venţie chirurgicală. În fapt vorbim de un  segment de nişă foarte profitabil şi cu o valoare adăugată foarte ridicată.

Ritm de creştere – 15-20%

Cât de profitabil? Răzvan Andrei Nacea, directorul general al Seytour, companie specializată în turism medical a anunţat că pacienţii străini vin în România pentru turism dentar, investigaţii şi tratamente oftalmologice, chirurgie estetică şi plastică. Atât timp cât vor continua să plătească cu aproximativ 40% mai puţin din preţurile din ţările de origine, vor continua să abordeze piaţa românească.
Mofeta 2214

Principalii furnizori sunt Germania, Marea Britanie, Italia, Franţa şi Israel. Cheltuiala medie a unui străin pentru servicii medicale în România este între câteva sute şi circa 8.000 de euro. Seytour estimează că piaţa turismului medical din România depăşeşte 300 de milioane de euro. Ea este dominată de servicii spa si wellness. Dar există şi reversul medaliei. Şi românii se tratează în străinătate mai ales de afecţiuni majore care nu pot fi soluţionate datorită limitelor tehnologice existente în ţară.

Hotel Phoenix 4

Conform reprezentantului Seytour românii îşi tratează în clinicile din străinătate malformaţiile conge nitale, traumatismele rămase în urma unor accidente, cataracta, astigmatismul, diferite tipuri de cancer sau tumori.  Cele mai solicitate destinaţii pe segmentul de turism medical sunt Ungaria, Turcia, Austria, Germania şi Israel. Un român cheltuieşte în străinătate pentru servicii medicale peste 5.000 de euro. Ritmul de creştere al segmentului a fost de circa 15-20% pe an, în ultimii trei ani. Există şanse clare ca acesta să se păstreze,  mai apreciază Răzvan Nacea.

Piscina Balnear 22

O piaţă de circa jumătate de milion de turişti

Un studiu al Insight Market Research Solutions, estima că valoarea pieţei de turism medical din România s-ar putea dubla. Ea are un potenţial ca în viitorul apropiat să depăşească 500.000 de turişti sosiţi în România în scop medical. Succesul turismului medical din România se bazează pe doi factori principali: pe de o parte, renumele medicilor de origine română în cele mai mari spitale din lume iar pe de altă parte, atractivitatea pache telor oferite. Segmentul cel mai vânat este cel al serviciilor stomatologice. Astfel, tot mai multe cabinete, în parteneriat cu agenţii de turism, au elaborat pachete specializate. La fel de optimist se arată Dr. Bogdan Vlădilă, medic specialist Stomatologie Generală care a creat compania Dentist Holiday.

International Hidroterapie

Competenţele sale au fost acumulate în clinici din Franţa, Suedia, Marea Britanie, Japonia, SUA etc. „Excelenţa actului medical Dentist Holiday este atestată de numeroasele dispozitive medicale patentate la nivel european. Am adoptat o filosofie inovatoare în medicina dentară: depunem toate eforturile pentru întreţinerea danturii native precum şi pentru menţinerea implanturilor pe o perioadă cât mai îndelungată.” Cât priveşte flexibilitatea de care se bucură pacienţii, Dentist Holiday, „colaborează cu numerose cabinete din ţară şi din străinătate, în principalele oraşe din zonele turistice ale României”– a mai precizat Vlădilă.

La vremea lansării primelor pachete, Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air, arăta că transportatorul român este profund implicat în dezvoltarea acestui segment. „Flexibilitatea noilor clienţi în domeniul turismului medical este asigurată şi de larga paletă de conexiuni oferite. Suntem încrezători că turismul medical are un viitor în România. El poate marca un pas înainte pentru sistemul medical naţional.”

C. MARIAN

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Numarul 150, Turism de nisa și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*