Iakovlena: Vichy si Breaza dezvolta un parteneriat durabil!, EVENIMENTE nr.137

= 357

Sunt pentru prima dată în România. Țara dumneavoastră e foarte specială. Noi am dezvoltat o divizie internațională care se ocupă cu promovarea stațiunii Vichy ce a primit acest statut pe vremea lui Napoleon al III-lea. De 2000 de ani Vichy oferă tratamente pe baza de apă de Vichy. Prin proceduri ultramoderne (îngrijire, activitate fizică și dietă) oferim tratamente specifice. Deținem cel mai mare Spa termal din Europa (circa 7.200 de metri pătrați), iar datorită calității serviciilor noastre am fost nominalizați în Top 3 destinații din Europa la World Spa Award 2013. Vichy reprezintă excelența în hidroterapie iar la acest tablou se adaugă cele 40 de hectare de parcuri și grădini, magnificele Thermes de Vichy, unica Opera în stil Art-Nouveau, două terenuri de golf cu 18 găuri, un hipodrom, sporturi nautice, un compex sportiv etc. Sunt încântată că împreună cu specialiști români putem dezvolta concepte în Centrul Spa de la Breaza, o stațiune cu un mare potențial natural” – ne-a declarat Natacha Iakovlena – directorul de vânzări internaționale al Compagnie de Vichy – France.
Ev Vichy Natacha Iakovlena
Prezentarea de la hotelul Cișmigiu din București a fost urmată de Colocviul internațional ”Sănătate prin apă și aer, aspecte bio” organizat de Asociația ”Dezvoltăm Breaza” în stațiunea prahoveană. Francois Renaut, președintele Asociației a subliniat accesibilitatea produselor Spa oferite în cele 3 complexe de tratament franceze: Les Celestins (5 stele), Mercure (4), respectiv Ibis (3). Veronica Minea – managerul Escape Travel -, agenție de turism ce deține pe piața românească exclusivitate Vichy a prezentat structuri de tarife disponibile ale acestor pachete Spa .
M. CONSTANTINESCU
Foto: VASILE COSTRUȘ

CORIERRE DELLA SERA: „Alba Iulia este un model de marketing turistic!”
Ev Corriere alba 2

Cel mai apreciat cotidian italian, Corriere Della Sera (cu un tiraj zilnic de circa 400.000 de exemplare) a publicat un articol despre schimbările prin care a trecut Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia și despre cum poate renaște un oraș, prin investiții europene. Deși în media italiană România și românii sunt adeseori prezentați dintr-o perspectiva negativă, Alba Iulia a reușit să fie reversul medaliei și să le arate italienilor cititori de Corriere Della Sera o latură frumoasă, încântătoare a României. “Cetatea Alba Carolina – restaurată cu peste 50 de milioane de euro, fonduri europene se dovedește a fi un model” – scrie Guglielmini Fabrizio, autorul articolului în introducerea materialului care aduce în discuție și importanța istorică precum și creșterea numărului de turiști înregistrată de oraș de la finalizarea lucrărilor. ”Alba Iulia este un oraș mic dar cu o mare istorie” afirmă în articol Nicolae Moldovan, City Managerul municipiului. „12 kilometri de ziduri fortificate au fost refăcute și restaurate. 400.000 de vizitatori anual și o creștere a mențiunilor sloganului orașului, Cealaltă Capitală” sunt primele rezultate datorate acestor investiții. Autorul precizează și importanța rating-ului Ba1 acordat de Moody’s pentru bugetul orașului, precum și pe cea a acordului cu Banca Mondială de a supraveghea planurile financiare ale orașului și subliniază foarte buna conexiune pe care o are localitatea cu Aeroportul Internațional Sibiu, aflat la doar 70 de kilometri distanță.
Corriere Della Sera este cel mai popular ziar italian. El este și cel mai vechi din media italiană. Primul număr a fost publicat pe 5 martie 1876.

PROMENADE la Mamaia și Mangalia
Deși a fost finalizat cu un an mai târziu decât era prevăzut Proiectul de reabilitare a promenadei turistice din statiunea Mamaia, este apreciat de  către vilegiaturiști. Investiția a fost de peste 68 de milioane de lei și a beneficiat de finanțare europeano. Conform managerului proiectului, doamna Ani Merlă acesta a fost cel mai mare proiect al Primariei Constanta cu fonduri europene in exercitiul financiar 2007-2013, prin programul Regio. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea si promovarea turismului prin reabilitarea infrastructurii publice urbane din statiunea Mamaia, mai exact modernizarea si reamenajarea promenadei turistice din Constanta – zona Sat Vacanta si statiunea Mamaia. Lucrarile au realizate de un consortiu format din firmele ABC Val, Mobitom si UTI.
Un alt proiect venit parcă la concurență are în vedere refacerea Falezei pietonale din Mangalia până în stațiunea Olimp pe o distanță de 9 kilometri.
ev. Aleea Teilor
Denumit Aleea Teilor, el beneficiază de asemenea de fonduri europene. Primaria Mangalia derulează în paralel încă un proiect ce vizează amenjarea unui parc pe locul unei foste statii de betoane dezafectate. Cele doua proiecte  au o valoare de 34,5 milioane de lei și sunt realizate in cadrul POR.

COOPERARE: Pachete SPA trans-frontaliere
De anul viitor Romania și Bulgaria vor oferi pachete turistice comune în centre spa în cadrul unui proiect finanțat de Uniunea Europeană. Acesta a fost prezentat în cadrul congresului Uniunii Bulgare a Balneologiei și Turismului desfășurat în orașul bulgăresc Sandanski. Programul „Centre termale romane spa în Europa” reunește asociații și stațiuni spa din România, Bulgaria, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Portugalia și Grecia.
Programele vor oferi turiștilor posibilitatea să călătorească și să beneficieze de serviciile de tratament ori de întreținere din două stațiuni balneare, una în România alta în Bulgaria. Rezervările pentru acest program vor putea fi făcute online. Secretarul general al Asociației Europene Spa (ESPA), Joachim Lieber, coordonator al proiectului, a precizat că acesta va fi primul produs turistic trans-frontalier. Pachetul turistic include 8 zile, primele urmând a fi petrecute în stațiunea Băile Herculane. Ulterior, turiștii vor vizita capitala Bulgariei – Sofia -, și orașul stațiune Vârșeț, urmând să fie cazați în stațiunea Hisaria. În program se regăsește și o excursie în orașul Plovdiv, care va fi Capitală Culturală Europeană în 2019.

MARA ANTON

TAMINA ARE CEL MAI SPECTACULOS POD SUSPENDAT
Ev Parc tamina

Canionului Tamina din Masivul Piatra Mare beneficiază de un proiect ce prevede o serie de amenajări extrem de importante pentru atragerea turiștilor. Printre acestea figurează construirea de scări, poduri suspendate cu lanțuri, o pasarelă suspendată la 110 metri altitudine deasupra canionului, o zonă de belvedere etc. Atracția principală a canionului este Cascada Tamina. Ea prezintă 7 căderi de apă între 5 și 15 metri și se află amplasată la o altitudine de 1.100 de metri. Cel mai spectaculos pod se află la 1.300 de metri altitudine și e lung de 152 de metri. Valoarea proiectului este de circa 177.000 euro, sumă asigurată de administrația locală din taxa de intrare în Canionul 7 Scări, reamenajat tot de Regia Pădurilor Săcele a județului Brașov. Lucrările for fi finalizate în vara anului viitor – a declarat Cristian Popa, șeful serviciului turistic al Regiei.

AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU TURISM (ANT)
…a anunțat că intenționează să deschidă în acest an o nouă reprezentanță de promovare turistică la Beijing, a cărei funcționare necesită fonduri anuale de circa 50.000 de euro. Acesta s-ar putea alătura celor 9 câte au mai rămas după restructurarea făcută de către Elena Udrea, pe vremea când conducea și Ministerul Turismului. În acest moment avem birouri de promovare turistică în Austria, Franța, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania și SUA. De asemenea ANT va participa cu stand național în acest an la 45 de manifestări expoziționale.

LONELY PLANET , UNA DINTRE CELE MAI PRESTIGIOASE edituri de ghiduri de călătorie din lume a ales pentru coperta broșurii de călătorie România & Bulgaria o imagine a Castelul Corvinilor din Hunedoara.
Lonely planet 2
Decizia pare să fi fost influențată de succesul primei ediții a Târgului European al Castelelor care a reunit reprezentanții a 21 de castele, muzee ori asociații din 6 țări europene. Lucrările producătorilor de la Lonely Planet se comercializează în toate librăriile specializate în informații turistice din lume dar și în versiuni on-line.

CEL MAI VIZITAT MUZEU DIN BUCUREȘTI a fost în 2014 ”Grigore Antipa”. Potrivit „Barometrului de Consum Cultural 2014. Cultura, între global și local”, Muzeul Național de Istorie Naturalăa fost ales de 59% dintre respondenți. El este urmat de Muzeul Național al Țăranului Român și Muzeul Național de Istorie a României. Potrivit datelor, 20% dintre respondenți au făcut cel puțin o vizită la muzeu în ultimul an. Barometrul evidențiază că 56% nu desfășoară niciodată astfel de activități,  9% au mers o singură dată la un muzeu sau la o casă memorială în ultimul an, 7% au mers de două ori și doar… 4% de mai multe ori.

SE MAI ÎNFIINȚEAZĂ ORGANIZAȚIA ROMÂNĂ DE TURISM (ORT) ?
Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), ce reunește toate organizațiile de profil din țară, este nemulțumită de dezinteresul arătat de Guvern față de înființarea ORT. Aceasta ar trebui să funcționeze pe baza unul parteneriat public-privat, considerat drept cea mai eficientă soluție pentru dezvoltarea turismului. ”Guvernul are obligația să sprijine turismului românesc. E nevoie de o implicare și o decizie majoră la nivel politic și economic. Această Asociație de marketing a fost proiectată în Strategia de dezvoltare a industriei turistice autohtone de către Organizația Mondială a Turismului (OMT)“, a precizat Corina Martin, președintele FAPT.

AVEM ȘI UN MUZEUL DESPRE TIMPUL OMULUI
Echipa pentru dezvoltarea Geoparcului Ținutul Buzăului, în parteneriat cu Primăria Comunei Mînzălești (Buzău) și cu Muzeul Național al Țăranului Român au inaugurat Muzeul „Timpul Omului” El se află amplasat chiar la șosea, la ieșirea din satul Mînzălești, în apropierea Pietrei Albe de la Grunj. ”Timpul Omului” propune vizitatorilor o incursiune artistică în spațiul tradițional buzoian și explorează legăturile dintre Om și Pământ. Împletirea dintre Timp, Viață și Natură este redată din perspectiva Omului printr-un concept alegoric. La realizarea muzeului au contribuit geologi, etnografi, muzeografi, artiști și meșteri populari locali, personalitatea expoziției fiind influențată de participarea comunității locale din Mînzălești.

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Numarul 137 și etichetat cu , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*