MESHEK WINGS a intrat pe City Break
Touroperatorul Meshek Wings Tours Ltd, una dintre primele 10 firme de travel din Israel, a anuntat operarea pe piata romaneasca a pachetelor City Break in Bucuresti. Conform unei estimari, anuntate la o intanire cu presa, in primul an de operare vor fi adusi in tara noastra, numai pentru acest produs, circa 3.600 de turisti israelieni. În topul atractiilor preferate de catre acestia in Capitala Romaniei figureaza: Centrul istoric, Parcul Herastrau, Serile de folclor (in special cele de la restaurantele Pescarus, Voievodal, City Grill), respectiv zilele dedicate shopping-ului.
Meidan Butnaru, director comercial Meshek Wings Tours Ltd a precizat ca ”Proiectul pentru 2014, proaspat demarat, este creat impreuna cu partenerii nostri de zbor Blue Air si urmareste in special pachete city break pe Bucuresti, sejururi pe Valea Prahovei, aflate deja in derulare, precum si sejururi pe litoralul romanesc prin curse directe Tel Aviv – Constanta, incepand cu luna iunie. Ne asteptam, dupa inscrierile de pana acum, sa aducem in Romania, un total de circa 8.500 de turisti, dintre care 2.500 pe Valea Prahovei si circa 2.000 pe litoral”. Butnaru a mai afirmat ca ”un turist israelian cheltuie minim 100 de euro pe zi, la un sejur mediu de 4 zile. Astfel se ajunge la un total de peste 3 milioane de euro, iar daca socotim si celelalte servicii de cazare, transport etc. putem vorbi de alte 4 milioane. Multumim partenerilor nostri – Blue Air si Tarom, hotelierilor care au inteles nevoile turistului israelian iar cooperarea buna dintre noi ne-a ajutat sa putem realiza acest proiect. Pentru promovarea lui in Israel firma noastra a alocat peste 100.000 de euro.”
La randul sau Gheorghe Racaru, managerul general al Blue Air, a aratat ca ”Proiectul ne-a adus astazi in situatia de a implini un vis mai vechi, de a crea din Romania o destinatie importanta pentru turistii israelieni. Relatiile sunt foarte bune iar distanta dintre tarile noastre este una foarte mica, mai ales pe calea aerului. Au existat negocieri dure, ca in orice afacere, dar pana la urma am ajuns la un numitor comun. Ne-am implicat in proiect pentru ca de ani buni – Blue Air va aniversa in curand un deceniu de existenta -, ne luptam sa sustinem dezvoltarea turismului intern, a incoming-ului in special. Numai asa vom echilibra balanta cu plecarile turistilor romani in strainatate, si Romania va incasa mai multi bani din turism, unde vor aparea noi locuri de munca. Mai dinamice, mai inovative, mai bine platite”.
MARIAN CONSTANTINESCU
Parlamentarii au aprobat Proiectul de lege privind voucherele de vacanta. Acest proiect a fost initiat de catre Asociaţia Naţionala a Agenţiilor de Turism (ANAT) inca din 2009, si sustinut de catre mediul de afaceri din aceasta industrie. Prin reintroducerea acestui instrument de plata, care nu este nou pentru bransa dar este actualizat la conditiile actuale, ANAT mizeaza pe cresterea turismului intern. Acordarea de tichete de vacanţa (vouchere, dupa modificarea actului normativ din 2009) este una dintre masurile prevazute si in „Programul de guvernare pentru turism” inaintat de ANAT autoritaţilor, in primavara. „Legea este un mare pas inainte. Va duce implicit, la reducerea evaziunii fiscale. Estimam ca turismul intern va castiga un plus de 250.000 de turisti. În primul an de acordare a voucherelor valoarea lor va creste de la 200.000-300.000 de euro pe an, in prezent, la 4,5 milioane de euro si exponenţial, in urmatorii 3-4 ani. Cresterea ar fi putut fi de patru-cinci ori mai mare daca voucherele nu ar fi fost impozitate. În forma finala in care a fost votat Proiectul limiteaza la 10% comisionul agenţiilor de turism, o masura pe care nu o sustinem” – declara Lucia Morariu, liderul ANAT. La randul sau prim-vicepresedintele ANAT,
Conform altor estimari, facute de catre Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), in cel mai pesimist scenariu prin utilizarea tichetelor de vacanta se vor introduce in circuitul financiar incasari de aproximativ 173 de milioane de euro anual. Din calculele FPTR rezulta ca dupa adaptarea pietei la acest sistem, se preconizeaza ca veniturile suplimentare ale hotelurilor si agentiilor de turism rezultate din vouchere sa ajunga la 400 de milioane de euro. La sfarsitul anului 2013, in Romania erau 5.113.075 de angajati, dintre care 1.183.698 de bugetari. Daca fiecare din cei peste cinci milioane de angajati ar primi vouchere de vacanta, valoarea maxima a tichetelor pe care le poate primi o persoana fiind de 5.100 de lei, atunci rezulta ca potentialul maxim al pietei este de peste 26 de miliarde de lei (aprox. 5,7 miliarde euro). Într-un scenariu realist, dupa ce angajatorii, hotelierii si agentiile de turism se vor obisnui cu acest sistem de plata, se va utiliza aproximativ 30% din capacitatea pietei, respectiv 400 de milioane de euro. Scenariul are in vedere posibilitatile financiare ale firmelor si disponibilitatea patronilor de a-si motiva angajatii, ceea ce reprezinta 3-8% din valoarea maxima a pietei. „Cu alte cuvinte, prin utilizarea voucherelor de vacanta, se pot introduce in circuitul financiar incasari de 173 de milioane de euro pe an in cel mai pesimist scenariu. Ținand cont ca ne aflam la jumatatea anului, consideram ca actul normativ va fi operational, in cel mai fericit caz, la sfarsitul sezonului estival. Este unul dintre punctele slabe ale sistemului„, a declarat Mohammad Murad presedintele FPTR.
FPTR are mai multe obiectii la contintul Legii voucherelor de vacanta. ”Un minus este mentinerea limitarii comisionului agentiilor de turism, care va duce la scaderea interesului acestora de a utiliza acest sistem de decontare. În acest context, turistii vor apela direct la unitatile de cazare si vor achizitiona servicii la nivelul tarifelor de receptie, adica cu 30-40% mai scump. Sunt, bineinteles, si foarte multe puncte tari. În primul rand, turismul romanesc primeste un ajutor solicitat de ani buni”, a adaugat Dragos Raducan, vicepresedintele FPTR.
Organizatia estimeaza ca circulatia turistica interna va creste cu 20% din primul an de introducere a tichetelor de vacanta, iar sumele incasate de stat din industria turistica, vor creste cu 7%.
MARA ANTON
NOI MANAGERI ÎN GDS
Dupa mai bine de doua decenii pe piata romaneasca a rezervarilor electronice au fost anuntate schimbari importante la nivelul managementului Sistemelor Globale de Distributie (GDS), Travelport si Amadeus. Anca Stanese, cea care a construit piata relatiilor de business pentru Woldspan, ulterior Travelport (a ocupat si functia de director pentru Europa Centrala si de Est a acestei corporatii), s-a retras din companie. Noul manager care a preluat aceasta pozitie este Alina Ostahi care provine din conducerea firmei Western Union. Aceasta a declarat, cu ocazia unui simpozion de specialitate, desfasurat la Bucuresti, ca isi propune sa dezvolte implementarea noilor concepte de rezervari create de Travelport, pe piata autohtona aflata in plina expansiune.Travelport a mai anuntat numirea lui Cristian Raceu in pozitia de Sales & Account Manager. El a fost manager zonal la SIVECO Romania, iar experienta sa corporate este consolidata de inca cinci ani in care a lucrat la Oracle.
La randul sau Amadeus a renuntat la serviciile managerului Razvan Antoni, care a fost inlocuit de catre Alina Craciun, care vine din sistem, cu o experienta acumulata in Franta.
MARA ANTON