Ca va place sau nu, ca vreti sau nu, aveti in fata o realitate din care voi, reprezentantii industriei turistice, v-ati hranit ani de zile copios. Ati servit, ati mestecat, ati inghitit cu placere si ati savurat aproape toate lucrurile care s-au scris despre voi in presa de turism.
Dupa aceea ati inceput sa vorbiti cu fraze inteligente, sa faceti afirmatii pertinente, asta in conditiile in care cu cativa ani in urma inca va poticneati dupa primele fraze. Ati inceput sa vorbiti ca in interviurile din revistele ori site-urile de travel care v-au cultivat. V-a placut atat de mult sa dati cu papagalul (scuze, dar asa se numeste!) incat, ati si platit pe la televiziuni ca sa expuneti argumentele marca proprie.
Copiii astia tineri care patineaza pe sticla drept moderatori ori realizatori, au ramas cu gura gascata cat de destepti sunteti. Mai ales ca scoteati ideile ca iepurii din palarie. Dupa vreo doua-trei invitatii preplatite si-au dat seama ca regele e cam gol si are pantaloni de tinichea. Cum o parte din reprezentantii industriei turistice, vocali nevoie mare pe la diverse evenimente, n-au mai vrut sa-si plateasca aparitiile, ei bine nici emisiuni cu oameni din bransa nu s-au mai facut.
Nu neaparat datorita crizei, o parte din marii nostri oameni de afaceri din turism, au luat calea anonimatului fortat. Ei, apoi rapid, imaginea lor. Supravietuitorii au inceput sa fie curtati de fatute frumoase si tineri cu par cret. La urma urmei ce-i frumos place tuturor! Toti le-au turnat in urechi verzi si uscate, mai mult uscate, cum ca noua imagine a lor va fi modernizata si propulsata de milioane de like-uri pe Facebook de Mariile lor bloggeri.
Contra unor sume ori vacante low cost. La ce maturitate au ajuns, se vede acum. Arunca cu sute de euro pe… desene si castele de nisip. Sa cheltuiesti putin, pe zero imagine si promovare, e intradevar o antiafacere de succes. Culmea, li se pare ieftin. Sa nu fiu inteles gresit. Cu tot respectul fata de bloggeri seriosi, care au firma, taie chitante etc. Vestea proasta e ca in multe tari, puteri turistice, asemenea expresii au iesit din moda.
Între timp jurnalistii si editorii de turism profesionisti, cei care candva le-au dat idei si sange turistic unora dintre oamenii de afaceri din turism, si-au vazut de meseria lor, zambind cu modestie. Ei stiu, ceea ce le-au spus de atatea ori acestora de-a lungul anilor. Imaginea si promovarea se plateste pentru ca e sangele marketingului turistic. Peste tot in lume. La noi nu! Domnilor facatorii de turism ati uitat ceva esential. Pana si donatorii de sange, care salveaza vieti, sunt rasplatiti pentru devotamentul lor cu bonuri valorice. Și ei trebuie sa traiasca, sa-si regenereze organismul. Noi de ce am face-o pe gratis??? Nu uitati, sunteti in viata si datorita… perfuziilor cu sangele nostru turistic.