Inca un terminal pe aeroportul Otopeni, TRANSPORTURI nr. 104

= 467

ÎNCĂ UN TERMINAL PE AEROPORTUL OTOPENI

Ceea ce anunţam în vara anului trecut iată, a devenit realitate. Chiar mai repede decât prevedea proiectul execuţiei lucrării. Ca urmare din această lună Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti poate conta pe serviciile moderne oferite de noul Terminal Plecări al Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Realizarea investiţiei face parte din Faza a III-a a programului „Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti”. Lucrările de construcţie au fost realizate într-o perioadă record de 14 luni. După cum au declarat oficialităţile, în momentul inaugurării, noul terminal a presupus o investiţie de 52 de milioane de euro, finanţarea asigurându-se din sursele proprii ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Noul terminal de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă are o suprafaţă totală construită de 19.600 metri pătraţi. Pasagerii şi companiile aeriene au la dispoziţie facilităţi performante şi servicii la o clasă superioară, susţinute de o tehnologie de ultimă generaţie şi integrate într-un design modern şi inovativ. Proiectarea a răspuns cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiul Schengen, deservind totodată toate cursele interne, ai căror pasageri au la dispoziţie servicii high class, inclusiv un salon VIP, amplasat lângă porţile de îmbarcare. Astfel capacitatea de procesare a Aeroportului Internaţional de la Otopeni s-a dublat, adăugându-se încă 52 de ghişee de check-in la cele 52 existente. Pasagerii au posibilitatea de a efectua formalităţile de îmbarcare inclusiv la 8 noi dispozitive de «self check in». Verificarea şi controlul bagajelor de cală se realizează prin intermediul unor sisteme de ultimă generaţie, compatibile nivelurilor ridicate de securitate existente pe plan internaţional. De asemenea, peronul pentru autovehicule şi autobuze din faţa terminalului a fost suplimentată cu 244 de locuri.

CĂRŢI GRATUITE ÎN TREN

CFR Călători şi BookLand au decis extinderea programului „Cărţi gratuite în InterCity” la nivelul tuturor trenurilor InterCity din reţeaua feroviară din România. Testul pilot realizat în cadrul acestui proiect a demonstrat că pasagerii acestor trenuri apreciază initiaţiva. În perioada următoare, vagoanele vor fi dotate cu cărţi în format clasic şi cu e-book-uri, astfel că de la jumătatea lunii noiembrie în toate trenurile InterCity, pasagerii beneficiază de acest serviciu. Proiectul este susţinut financiar de  compania Libraria Oline.

ROVINIETE PE MOBIL E O APLICAŢIE GRATUITĂ

Conducătorii auto din România pot acum să-şi achiziţioneze roviniete, fără a se deplasa şi fără efort. Site-ul e-rovinieta.ro şi-a diversificat canalele prin care utilizatorii pot achita taxa de drum către CNADNR, făcând serviciile sale disponibile şi prin aplicaţii de mobil. Aplicaţia e-rovinieta este disponibilă pentru principalele sisteme de operare smartphones de pe piaţă în acest moment – iOS, Android şi Windows Phone. Aplicaţia este gratuită şi poate fi folosită de orice terminal cu o conexiune la Internet. După lansarea site-ului e-rovinieta.ro în 2011, o platformă performantă prin care orice utilizator din Romania poate achita tariful aferent, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România îşi menţine promisiunea de a inova în permanenţă şi aduce pe piaţă noi servicii moderne accesibile. Partenerul UNTRR în dezvoltarea aplicaţiilor este mobiapp.ro

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Numarul 104, Transporturi și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*