CASTELUL BRAN e vecin cu Triunghiul Bermudelor

Într-un Top 10 al celor mai înspăimântătoare destinaţii de Halloween (sărbătoare de origine celtică) dat publicităţii de site-ul Hotwire.com şi preluat de cotidianul DailyMail, Castelul Bran ocupă poziţia 9, alături de zone şi oraşe care au acumulat un asemenea capital de imagine de-a lungul secolelor. Realizatorii topului scriu despre reputaţia lui Vlad Ţepes astfel: “Deşi nu se credea despre el că este un vampir, inumana lui sete de sânge a fost elementul declanşator pentru romanul lui Bram Stoker “Dracula”. Poate nu ai nevoie de usturoi şi ţepuşe când vizitezi Castelul Bran din Transilvania (România), dar adevărul terifiant despre groaznicul prinţ Vlad te va face cu siguranţă să te uiţi în spatele tău când vizitezi castelul”. Ca publicitate turistică sună bine. Pe primul loc se află Hollywood (Los Angeles), strălucitor dar marcat de multe tragedii. El ar fi bântuit, printre altele de stafiile lui Marilyn Monroe şi Montgomery Clift care au fost zărite la Roosevelt Hotel, dar şi de alte fantome ce „locuiesc” în Grauman’s Chinese Theatre. Oraşul stelelor este urmat de cel al vrăjitoarelor – Salem, (Massachusetts), de New Orleans din Louisiana (celebru prin carnavalul Mardi Gras, voodoo şi vampiri), de Sleepy Hollow (New York), de unde provine legenda călăreţului fără cap, Edinburgh (Scoţia), cunoscut pentru torturi şi execuţii), Castelul din Praga (Cehia), Triunghiul Bermudelor (pentru cele 70 de nave şi aeronave dispărute misterios), Parisul, pentru catacombele şi cimitirul Pere Lachaise. Ultima pozitie a revenit Moscovei, capitala Rusiei fiind bântuită de legende sumbre şi spirite vechi de sute de ani, care ar trăi prin catacombe.
L`EXPRESS: Cimitirul Vesel e cel mai tare de pe glob

Publicaţia franceză L’Express consideră Cimitirul Vesel (Maria) din satul Săpânţa (Judeţul Maramureş), drept cel mai frumos complex funerar lume. Într-un Top 10, întocmit recent, el este recunoscut şi ca unul dintre cele mai colorate şi vii cimitire din lume. Stilul picturii şi inscriptiile poetice sunt expresia vieţii defunctului. Tradiţia începuta în 1930 de către artistul local Ion Stan Pătraş este continuată şi astazi. Patrimoniu UNESCO, acesta este unul dintre cele mai căutate locuri de pelerinaj turistic din România.
Cimitirul de la Săpânţa este urmat, în clasamentul întocmit de jurnaliştii francezi, de Cimetiere du Pere Lachaise (Paris), un adevarat obiectiv turistic care atrage, anual peste 2 milioane de vizitatori, de Cimitirul vechi evreiesc din Praga, de La Recoleta, (Buenos Aires), Grave-Wood (New York), Highgate (Londra) şi Xoxocotlan (Santa Cruz). Ultimele trei poziţii sunt ocupate de Cimitirul Naţional din Arlington (Virginia), de Forest Lawn din Los Angeles – unde se odihnesc vedete precum Michael Jackson, Bette Davis, Fritz Lang sau Elizabeth Taylor -, respectiv Cimitirul Waverley din Australia.
Se caută al IV-lea “BUCĂTAR DE AUR”

În luna decembrie se vor încheia “luptele” între cei care aspiră la un trofeu care a devenit deja tradiţie în lumea gastronomiei din Capitală – “Bucătarul de Aur”. Competiţia celor mai buni chefi din Bucureşti a luat startul într-un nou maraton al gustului şi al talentului. Federaţia Bucătarilor din România, cu sprijinul Bilancia şi Ramada Bucharest Parc, şi-au propus ca această ediţie să fie memorabilă.
”Bucătarul de aur al Bucureştiului” nu este doar o competiţie de artă culinară, este un spectacol complex care implică dăruire, tehnică, eleganţă şi caritate. Concursul readuce în lumina reflectoarelor gastronomia românească, pe care aspiranţii la trofeu o regândesc punând-o în valoare în tendinţele moderne ale artei culinare. Semifinala, va avea loc pe 4 decembrie 2012 la Centrul de Excelenţă în Gastronomie şi Tehnologii Alimentare – AROMA, din comuna Corbeanca. Bucătarii care vor obţine minimum 60 de puncte, vor merge în finală. Ea va fi marcată, pe 18 decembrie 2012, de o Seară de Gală la Terra Grand Ballroom, a complexului Ramada Bucharest Parc. Ca şi la ediţia anterioară meniurile concurenţilor vor fi vândute, iar suma colectată va fi donată Asociaţiei Sfântul Stelian – ne-a precizat Gabriela Berechet, preşedintele FBR. Traveller Magazin susţine, în calitate de Partener Media şi această ediţie. Alte amănunte puteţi citi pe site-ul http://www.aromacenter.ro/.
SE MIŞCĂ LUCRURILE ŞI LA TECHIRGHIOL
După mai mulţi ani de studii primăria din Techirghiol a lansat un program care prevede amenajare turistica a malului lacului Techirghiol. El beneficiază de finanţare europeană şi are o durată de implementare de 20 de luni. Lucrările prevăd amenajarea malului lacului pe o suprafaţă de 7.000 de metri pătraţi, prin taluzare cu piatră şi crearea unei plaje turistice cu nisip cu o suprafaţă de 21.400 de metri pătraţi, a unei grădini de recreere precum şi a unei zone de băi reci cu o dimensiune de 7.400 metri pătraţi. De asemenea va fi amenajată o alee pietonală, alei pentru persoane cu dizabilităţi şi piste pentru biciclete.
„O SĂPTĂMÂNĂ LA MUNTE”
O nouă ediţie a acestui program special a fost lansată de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism. Tarifele pentru un sejur de 5 nopţi, fără servicii de masă, sunt cuprinse între 158 de lei per sejur, la hoteluri vile şi cabane de 2 stele şi 358 de lei per sejur ,la hoteluri şi vile de 4 stele. Tarifele sunt cu 60-70 % mai mici decât cele practicate în perioada verii. Locurile sunt vândute tuturor categoriilor de turişti, iar solicitările sunt onorate în ordinea înscrierilor, în funcţie de numărul camerelor puse la dispoziţie. Până acum, prin acest program au fost oferite aproape 500 de locuri pe serie, ceea ce înseamna că în cele 9 serii circa 4.500 de persoane vor putea să-şi petreacă o săptămână la munte în condiţii avantajoase. Pentru a veni în sprijinul turiştilor, au fost create pagini speciale pe site-urile www.fptr.org şi www.anat.ro unde sunt afişate hotelurile şi agenţiile care derulează acest program.
ÎNCĂ UN PROIECT PENTRU NATURĂ ŞI TRADIŢIE
“Natură, tradiţie, aventură – promovarea turismului în defileul Lăpuşului” este un nou program care îşi propune promovarea potenţialului turistic din această zonă a Maramureşului. El beneficiază de finanţare europeană şi e derulat de Consiliul Judeaţean Maramureş. Valoarea acestuia este de 1 milion de lei din care circa 686.000 de lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă. În prima fază a fost organizată o expoziţie în care au fost expuse peste 80 de fotografii ce surprind o parte dintre cele mai interesante atracţii din zonă.
SIGHIŞOARA VA SUSŢINE UN CENTRU DE INFORMARE TURISTICĂ
Proiectul este cofinanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin POR, iar contractul a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Municipiul Sighişoara în calitate de beneficiar. Valoarea proiectului se ridică la 1,8 milioane de lei. Prin implementarea acestuia, ce are termen final de derulare luna iunie 2013, se doreşte promovarea burgului medieval cu accent special pe valoarea istorică, arhitectonică şi culturală. Scopul este, fireşte, creşterea atractivităţii Sighişoarei – atât ca imagine cât şi ca număr de turişti interni şi internaţionali.
MUNCĂ, SĂNĂTATE ŞI TURISM
Ministerele Muncii, al Sănătăţii şi al al Turismului ar trebui să colaboreze mai strâns pentru promovarea turismului balnear. Domeniul are un potenţial foarte bun în termeni financiari – apreciază doctorul Gheorghe Moraru, un reputat medic specialist în recuperare medicală, medicină fizică şi balneologie, cu o experienţă de peste 35 de ani în domeniu. El a mai precizat că la nivel naţional ar trebui să fie derulată o campanie de promovare a acestor staţiuni şi a efectelor tratamentelor, iar pe plan internaţional, promovarea ar trebui să fie mult mai agresivă. Astfel turismul balnear ar aduce foarte mulţi bani Romaniei. El ar valorifica superior una dintre marile bogăţii naturale ale României.






