ASTA SE DISCUTĂ !
TUI ŞI ITS reclamă neseriozitatea MDRT
„Touroperatorii germani TUI şi ITS se retrag de pe piaţa românească”. Mamă, ce bombă! Anunţată cu surle şi trâmbiţe de ştiriştii obsedaţi de evenimente şoc ştirea e un balon de săpun de proastă calitate. Mai întâi pentru că cei doi operatori nu au revenit cu adevărat pe piaţa autohtonă. S-ar putea spune acest lucru dacă am avea măcar peste 50.000 de turişti străini aduşi anual în staţiunile ori oraşele turistice româneşti. Nu este cazul.
Din informaţiile pe care le deţinem, în realitate TUI şi ITS au anunţat că vor scoate ofertele româneşti din Cataloagele pe care le pregătesc pentru sezonul 2013. Motivul? Nu au ceva cu staţiunile româneşti, ci pentru că Ministerul… şi al Turismului, nu şi-a respectat angajamentele şi obligaţiile contractuale semnate de Elena Udrea. E vorba de un „mizilic”, o plată restantă în valoare de 287.500 de euro. Suma acoperă diverse prestaţii ale germanilor, printre altele, publicarea unor reclame de promovare a turismului românesc în Cataloagele ofertate pentru acest an. Scurt şi la obiect.
Ciprian Popescu, reprezentantul TUI Incoming România spune că există o serie de tensiuni în viaţa economică românească care au condus la deteriorarea imaginii noastre în străinătate. El explică situaţia astfel: “E adevărat că touroperatorii germani şi-au exprimat nemulţumirea faţă de neseriozitatea Ministerului. E vorba de un şir de promisiuni făcute în ultimii ani. În toamna anului trecut s-au promis investiţii în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro pentru următorii doi ani. Nu s-a făcut încă nimic. Asta nu marchează însă o retragere de pe piaţa românească aşa cum a anunţat o agenţie de ştiri autohtonă. Trebuie să mai precizeze că prin TUI şi ITS, au sosit pe litoralul românesc în această vară ceva mai mult de 2.000 de turişti străini, iar pe toate destinaţiile circa 20.000. Deci nu e vorba de 2.000 în întreaga Românie, cifră manipulată jurnalistic. Observ că frunza Carpaţilor a fost mult mai atragătoare decât plaja Mării Negre. TUI nu se retrage din România, dimpotrivă, îşi extinde prezenţa prin asocierea cu grupul Eurolines din care acum şi Danubius face parte; Dertour, parte din grupul REWE, rămâne în continuare prezent şi pe incoming. La fel şi FTI. Acestea sunt certitudini, care pot căpăta mai mult sau mai puţină substanţă, funcţie de strategia adoptată de MDRT privind promovarea externă, la care se lucrează acum”.
În toată această poveste, cu dus şi întors, cel căzut la mijloc este secretarul de stat pentru turism, Cristian Bărhălescu. Recent instalat el a încercat să scoată din foc castanele aruncate de Elena Udrea. El s-a deplasat la Berlin pentru a atenua tensiunile dar mai ales să dea asigurări că angajamentele contractuale MDTR vor fi respectate. Un comunicat al Ministerului încerca să pună batista pe ţambal, dar se pare că turoperatorii germani care vând destinaţii româneşti de turism nu prea agreează acest instrument. „Discuţiile s-au axat, în mod special, pe analiza situaţiei din anii precedenţi cu privire la turiştii germani care au vizitat România. Până la finalul acestui an se va elabora o analiză ce vizează atât numărul vizitatorilor germani cât şi gradul de satisfacţie a acestora. Analiza va sta la baza unor decizii viitoare pentru eficientizarea colaborării cu turoperatorii străini” – se spune în comunicat. Un alt subiect important a fost negocierea modalităţilor de promovare a destinaţiilor turistice din România de către turoperatorii germani în 2013. „Turoperatorii germani nu se vor retrage anul viitor de pe piaţa românească. Am discutat acolo strategiile de marketing şi comunicare pe care le pregătim la nivel de piaţă, dar şi la nivel de agenţi de turism din Germania”, declara Cristian Bărhălescu. În ceea ce priveşte plăţile restante MDRT preciza că „în acest moment se fac demersurile necesare pentru achitarea unor plăţi restante”
Poate se înţelege în sfârşit un lucru la nivel de minister. Germanii nu sunt operatorii români care aşteaptă cu anii, pentru a le face „marea onoare” de a le plăti prestaţiile angajate. Ai comandat, plăteşti! Restul e o chestiune de nuanţe! La închiderea ediţiei aflăm că plata respectivă a fost efectuată, cu scuzele de rigoare. Aşa că balonul de săpun s-a spart definitiv.
MARIAN CONSTANTINESCU
VISA EUROPE a lansat un nou program
Împreună cu băncile membre din România, Visa Europe a anunţat lansarea unui nou produs care oferă reduceri la cumpărăturile efectuate de călătorii care utilizează cardul în vacanţele din afara ţării. Ofertele incluse în program sunt disponibile pentru persoane fizice dar şi juridice, care detin carduri Visa. Ele beneficiază de oferte şi discount-uri exclusive de până la 20% la hoteluri, restaurante, magazine, la produse City Break, bilete de avion sau la închirierea unei maşini în capitale europene precum Londra, Viena etc. Principalele ţări turistice incluse în program sunt Marea Britanie, Austria, Spania şi Germania. Reducerile sunt valabile pentru cele 80.000 de oferte de cazare la hoteluri, în peste 3.000 de destinaţii, pentru bilete de avion pe orice rută dar şi pentru combinaţiile avion-hotel-transfer-asigurare. În Europa, sunt peste 445 milioane carduri Visa de debit, credit şi business. Mai mult, posesorii de carduri pot avea reduceri la cumpărături on-line la numeroase brand-uri internaţionale achitând cu cardul. “Am selectat cele mai populare destinaţii turistice din Europa de Vest ţinând cont că aproape un sfert din totalul cheltuielilor efectuate cu cardurile Visa la comercianţi în 2011, în afara ţării, au fost în majoritatea lor efectuate în Europa. Suntem preocupaţi să dezvoltăm în continuare noi parteneriate de acest tip” – a declarat Cătălin Creţu, General Manager pentru România al Visa Europe.
PERFECT TOUR şi-a deschis filială la Los Angeles
După cum anunţa anul trecut Sorin Văduvoiu, unul dintre liderii operatorului Perfect Tour, agenţia şi-a proiectat deschiderea unor birouri în afara României. Ele nu sunt numai oficii comerciale ci au drept scop şi promovare ţării noastre în străinătate. Primele două sunt deja active la Chişinău şi Kiev. Recent un al treilea a fost deschis în Statele Unite, la Los Angeles. La rândul său Corina Păcuraru, directorul general al Perfect Tour Group, a anunţat că investiţiile făcute pe plan intern şi pe plan extern sunt direcţionate către creşterea organică, dar şi către retehnologizare. Se încearcă automatizarea a cât mai multor procese pentru a oferi angajaţilor un spaţiu mai mare pentru a dezvolta componenta creativă din zona de travel.