Un pod de promovare – evenimente noiembrie 2011

= 329

Un pod de promovare

Asociaţia profesioniştilor de Turism din România a lansat şi promovat în această lună proiectul „Traseu turistic în zonele istorice, naturale de recreere şi agrement din Maramureş şi Bucovina”. El este finanţat prin Programul operaţional Regional 2007-2013. După cum a precizat Cristian Petrescu, preşedintele APTR „proiectul are ca scop creşterea circulaţiei turistice, precum şi a gradului de cunoaştere a unei părţi din istoria României, îmbinată armonios cu potenţialul turistic natural, prin promovarea traseului „Satu Mare – Baia Mare – Sighetu Marmaţiei – Vişeul de Sus – Borşa – Iacobeni – Câmpulung Moldovenesc – Suceava – Rădăuţi”.

El se cuprinde un traseu de circa 450 de kilometri. La rândul său Marin Ciocârlan, prim-vicepreşedinte APTR, a prezentat ghidul turistic şi pliantul aferent  conceptului de promovare, spotul video şi pagina web realizată în cadrul proiectului (www.prinmaramuresbucovina.info). Ghidul se adresează în principal românilor din România şi Diaspora. El conţine numeroase atracţii prea puţin cunoscute.

Câteva exemple: În Maramureş sunteţi invitaţi în cetatea Medieşul Aurit, în pădurea de Frasin de la Urziceni sau în catedrala Sfânta Treime din Baia Mare, iar în Bucovina pe lângă clasicele mănăstiri şi tradiţii, vă puteţi odihni ochii la Rezervaţia Bila-Lala, Lacul Lala Mică din zona Iacobenilor, ori la Rezervaţia 12 Apostoli, ori la cea de la Cheia Moara Dracului.

Potenţialul celor două zone turistice care reprezintă şi o provocare inedită pentru travel agenţii români, a fost îmbogăţit de intervenţiile lui Sorin Fodoreanu şi Nicolae Bud, doi fini cunoscători ai locurilor.

C. MARIAN


“Europe is younger in Bucharest”

Aceasta este fraza care rezumă poziţionarea turistică a Bucureştiului propusă de consultantul contractat de MDRT pentru realizarea Planului de marketing turistic pentru municipiul Bucureşti 2011-2015. Documentul elaborat de către firma Détente Consultants prezintă o analiză a situaţiei actuale a turismului din Capitală în interdependenţă cu tendinţele de evoluţie a turismului urban în alte ţări europene. Conform acestuia dezvoltarea turistică a Bucureştiului trebuie centrată pe turismul de business şi pe turismul de tip city-break (care înglobează şi alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul de evenimente).

Specialiştii susţin că promovarea Capitalei trebuie abordată şi din perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraş în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şi sportive. Sloganul care concentrează  poziţionarea, propusă de consultant este “Europe is younger in Bucharest”.

Principalele categorii de public stabilite pentru Bucureşti sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori şi publicuri tematice (consumatorii de turism medical sau de întreţinere, de exemplu). Aceste categorii se încadrează în tiparul turistului-explorator, dispus să experimenteze şi să descopere destinaţii noi. Analiza Detente Consultants a avut la bază cercetări cu privire la potenţialul Bucureştiului, studii realizate la nivel european, date disponibile pentru România, precum Studiul de brand realizat în 2010 sau Planul de maketing turistic al României pentru perioada 2011-2015.

MARA ANTON


CONSTANŢA: S-a deschis Centrul European de Gastronomie

Ceea ce am anunţat în urmă cu câteva luni a prins viaţă. În această toamnă la Constanţa s-a inaugurat, în cadrul unui proiect finanţat de Uniunea Europeană, prima bază de practică în gastronomie.
Centrul European de Gastronomie şi Turism este amenajat la standarde occidentale fiind prevăzut cu un laborator de gastronomie cu 6 secţiuni de bucătărie, un amfiteatru pentru demonstraţii gastronomice, laboratoare de tehnica servirii şi audio-media, o sală pentru cursuri teoretice etc. Evenimentul este parte dintr-un proiect strategic cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. El este dezvoltat în cadrul unui parteneriat transnaţional de Fundaţia „Ing. Nejloveanu Niculae – Maestru în arta culinară”, Centrul European de Profesii Culinare – Paris etc.

“Obiectivul nostru principal este de a revitaliza tradiţia existentă în urmă cu câteva decenii, în care practica era principala creatoare de competenţe iar şcoala nu scotea pe bandă elevi şi studenţi buni la teorie, ci meseriaşi şi profesionişti pregătiţi să abordeze viitoare cariere. Scopul nostru este să îmbunătăţim competenţele celor care vor să facă performanţă în hotelărie şi restauraţie. Pentru început este un centru regional dar sunt convins că în scurt timp vom atrage aici tineri din întreaga lume. Avem ce să le arătăm şi transmite” – ne-a declarat Niculae Nejloveanu.


Udrea fortifică formula… Marinescu

Pilotul de Formula 2 Mihai Marinescu va continua să promoveze turismul românesc în cadrul unor competiţii internaţionale. Marinescu este partenerul MDRT în campaniile de promovare a României turistice încă din 2009. În anul 2011, pilotul român poartă pe echipament insemnele brandului naţional de turism pe care le are afişate şi pe monopostul cu care concurează. În urma victoriei înregistrată în circuitul de la Monza (Italia), Marinescu a urcat în clasamentul general de Formula 2 pe locul 5.
Brandul turistic al României a mai fost promovat recent în cadrul Finalei GP2 Series de la Abu Dhabi, desfăşurată între 10 şi 13 noiembrie. Evoluţia spectaculoasă a lui Marinescu, a făcut ca acesta să se regăsească în prim-planul camerelor de luat vederi în peste 10 % din timpul total al transmisiunilor live. Participarea la “Finala GP2 Series” a fost urmărită de aproximativ 200.000 de spectatori în tribune. Evenimentul transmis în aproximativ 179 de ţări, a cunoscut o audienţă de aproximativ 150 de milioane de telespectatori.

Elena Udrea a declarat că  această colaborare va continua şi în 2012. „L-am ales pe Mihai ca promotor al turismului nostru prin competiţia F2 deoarece, din analiza indicatorilor de audienţă din sport, a rezultat că, la nivel mondial, competiţiile automobilistice sunt pe locul doi în topul audienţei.
În plus, ţările în care se desfăşoară etapele de campionat sunt pieţe importante pentru turismul românesc: Austria, Germania, Marea Britanie, Franţa, Spania, Ungaria.”, a declarat ministrul român. „Este o onoare pentru mine să reprezint sportul românesc la acest nivel. Mă bucur că am adus în ţară un trofeu dar nu vreau să mă opresc aici, ci doresc să reprezint România şi în F1”- a adăugat Marinescu.
ION BADEA


S-a închis sezonul la… rafting

Daca nu ştiţi v-o spunem noi. Sezonul de rafting în judeţul Suceava s-a închis cu competiţia “Tradiţii şi adrenalină pe Bistriţa”. Evenimentul a atras aproximativ 50 de practicanţi de sporturi nautice – de la cei înnebuniţi după ambarcaţiuni clasice până la localnicii care s-au dat cu… pluta. A fost primul concurs în care s-a dorit împletirea “aventurii cu istoria, Bistriţa aurie, fiind folosită încă de pe vremea lui Ştefan cel mare pentru transportul buştenilor. Am dorit să închidem sezonul într-un context inedit, într-o zonă turistică recunoscută pe plan internaţional” – ne-a spus   Ana Maria Biela, reprezentantul organizatorilor.

Startul s-a dat din comuna Satu Mare, iar participanţii şi-au testat abilităţile pe o distanţa de 11 kilometri folosind patru categorii de ambarcaţiuni: caiac white water, caiac de tură, canoe şi raft. Concurenţii s-au întrecut la două probe: “Duşi pe val”, respectiv “Slalom”. Toată lumea prezentă a avut de câştigat. Spectatorii au urmărit şi o demostraţie de plutărit iar localnicii le-au arătat cum se construia o ambarcaţiune de acest gen, folosită de-a lungul a sute de ani pentru transportul lemnului. Evenimentul a fost organizat de către asociaţia “Bărci şi Bagaje” şi a fost încurajat de către Consiliul Judeţean Suceava.


– SUNTEM ŞI NOI PE LOCUL 1 ÎN TOP. Conform  Eurostat (Oficiul European de Statistică) cei mai mulţi membrii ai Uniunii Europene care şi-au petrecut vacanţa şi concediile în ţara lor de origine sunt cei din… România (94%). Suntem urmaţi de Spania (92%), Bulgaria şi Grecia (ambele cu 91%). O altă observaţie este că în toate statele UE ponderea vacanţelor scurte a crescut în detrimentul concediilor lungi, excepţie făcând de la acest raport, Grecia.

– TURIŞTII DIN EMIRATELE ARABE UNITE ar putea fi interesaţi de potenţialul şi diversitatea atracţiilor din România. Cel puţin aşa a reieşit din dialogul purtat de ministrul Elena Udrea cu ambasadorul Emiratelor Arabe Unite la Bucureşti, Yacub Yousif Alhosani. Cei doi oficiali au ajuns la concluzia că pentru a deveni realitate acest aspect trebuie corelat cu simplificarea procedurii de acordare a vizelor pentru cei interesaţi să vină în România. Ministrul român al turismului a subliniat şi ideea atragerii unor investitori din regiunea Golfului,  dispuşi să se implice în dezvoltarea acestei industrii. În acest scop ambasadorul Alhosani i-a înmânat Elenei Udrea invitaţia adresată de către E.S. Şeic Lubna Bint Khalid Al Qasimi, ministrul Comerţului Exterior din EAU, de a participa la cea de-a doua ediţie a Întâlnirii Anuale pentru Investiţii, în luna mai a anului viitor în Dubai.

– O ANIVERSARE INEDITĂ. Societatea Română de Radiodifuziune şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti au organizat, în parteneriat evenimentul  aniversar „Radio România – 83 de ani”. Astfel pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pasagerii care au tranzitat aeroportul au  asistat la o serie de surprize printre care: transmisia live a emisiunii „Matinal”, din incinta Terminalului Plecări Internaţionale a AIHCB, recitaluri de jazz ale Big Band-ului Radiodifuziunii, Orchestrei Populare Radio şi Corului Radio de Copii.

– O ŞCOALĂ CU 200 DE ABSOLVENŢI. În primii doi ani de funcţionare Şcoala de Turism organizată de către agenţia Eximtur a oferit pentru 200 de tineri ocazia de a se pregăti şi progresa în carieră pentru meserii ca: Agent de turism-ghid, ghid naţional de turism-touroperator, tehnician în hotelarie şi manager în activitatea de turism. Durata cursurilor variază între 5 şi 30 de săptămâni, cu predare în regim de weekend. “Şcoala de Turism Eximtur  este un proiect de suflet prin care încercăm să împărtăşim câte ceva din experienţa dobândită de noi. Nevoia de a lucra cu personal calificat a fost motorul principal al Şcolii. Ce am adus noi în plus? Legătura între partea teoretică şi practică, studii de caz, prezentare softuri specifice de rezervări, practica realizată în agenţii şi hoteluri, argumente care atrag  din ce în ce mai mulţi cursanţi” – ne-a precizat Lucia Morariu, directorul  general al companiei Eximtur.

– 80 DE ARTIŞTI VĂ INVITĂ LA UN SALON SPECIAL. Până pe 23 ianuarie 2012, Muzeul Naţional Cotroceni vă invită în Spaţiile Cantacuzine la cea de-a XII-a ediţie a Salonului Naţional de Artă Decorativă, manifestare intrată în tradiţia instituţiei. Actuala manifestare reuneşte peste 80 de artişti plastici, care expun în tehnici mixte, lucrări de tapiserie, imprimeuri textile, porţelan, sticlă, metal. Printre expozanţi se numără Cela Neamţu,  Daniela Frumuşanu, Daniela Făiniş, Gherghina Costea, Cristina Bolborea, Mihai Ţopescu, Gheorghe Gogescu, Nicolae Zîmbroianu, dar şi reprezentanţi ai tinerei generaţii ca Roxana Elena Pitz, Nicoleta Buzea, Adela Bonaţ, Teodora Chiroşcă, Mihaela Diaconu etc. Traveller Magazin este unul dintre partenerii media ai manifestării.

– CĂ TOT VINE IARNA. E bine să ne gândim şi la o cămară, aprovizionată pe măsură. Mai multe sugestii au fost strânse într-un eveniment organizat de către hotelul Aro Palace împreună cu Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din judeţul Braşov. El s-a numit chiar „Cămara de iarnă’’. Vizitatorii au fost invitaţi să deguste şi să admire expoziţia de murături dar şi să petreacă pe terasa de pe Cetate cu vin fiert, pastramă la gratar şi muzică bună. Nu au  lipsit nici comercianţii de artizanat, miere, turtă dulce, migdale trase în zahăr, brânzeturi, zacuscă, gemuri ca la bunica, decoraţiuni etc.

 – UNDE VA PRINDE VIAŢĂ JULES VERNE?  Un proiect mai vechi capătă contur. În Pasul Vâlcan va fi construită încă o telegondolă, noi instalaţii de teleschi, cabane şi un… castel. Şi nu este vorba de orice castel. De aceea autorităţile locale sunt interesate să atragă investitori capabili să se implice în construirea  Castelului din Carpaţi aşa cum este el descris în romanul celebrului Jules Verne. Noua telegondolă care va face legătura cu staţiunea Straja ar urma să aibă o staţie chiar în acel loc. Angela Stoica, viceprimarul municipiului Vulcan, a arătat că în prima etapă a proiectului, unde investiţia a fost de aproximativ 33 de milioane de lei, a fost construită telegondola între cotele 770-1310 metri din Pasul Vâlcan, s-a amenajat partia de schi, o parcare, drumul de acces la staţiile superioară şi inferioară ale telegondolei. Valoarea finală a proiectului se ridică la 28 milioane de euro.

– POATE N-O SĂ CREDEŢI DAR… Castelul Huniazilor, sau Castelul Corvinilor cum mai este cunoscut, se află într-un top foarte select. Construcţia reprezentativă pentru perioada Evului Mediu şi unul dintre cele mai importante edificii cu arhitectură gotică din România, a fost inclusă de lonelyplanet.com în topul celor mai frumoase castele din Europa. După cum se ştie el a fost construit pe la jumătatea secolului al XV-lea de principele Iancu de Hunedoara şi a fost extins de fiul său, regele Matei Corvin (Mathyas Corvin), rămaşi în istorie pentru apărarea Transilvaniei în faţa expansiunii Imperiului Otoman. Alături de Castelul Huniazilor sunt incluse în top  Prazsky Hrad din Praga, Schloss Neuschwanstein din Bavaria, Castelul de Pubolv din Catalonia, Chateau de Peyrepertuse din Languedoc-Roussillon, Franţa etc.

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Numarul 92. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*