INDUSTRIE HOTELIERA NR.86 (MAI 2011)

= 298

INDUSTRIE HOTELIERA NR.86 (MAI 2011)

NIMENI NU VREA SĂ INVESTEASCĂ ÎN GĂURI NEGRE

Cu ani în urmă unii investitori au riscat şi au câştigat în hotelărie. Aveau în mână puţine cărţi bune şi cu toate astea nu s-au ridicat de la masă până nu au luat potul cel mare. Erau vremuri riscante şi aventuroase. Azi lucrurile s-au mai aşezat şi o dată cu ele şi regulile jocului s-au schimbat. În bine sau în rău? Nimeni nu ştie să răspundă. Deşi unii încearcă.

ANIVERSARE BRAND
Continental Hotels are… 20 de ani

Cel mai dinamic şi coerent lanţ hotelier românesc a marcat trecerea a două decenii de la constituirea sa. Continental Hotels a fost fondat în 1991 pe fundamentul unor hoteluri de stat existente în ţară care purtau acest nume. Artizanul acestui concept de perspectivă a fost Nicolae Fertig, pe atunci directorul general al societăţii care s-a privatizat. În cadrul unor tranzacţii determinate de dezvoltarea lanţului Continental Hotels a renunţat la o serie de unităţi din Bucureşti, Timişoara şi Cluj. În acelaşi timp în cadrul unui parteneriat hotelier strategic cu grupul internaţional Accor, investitorii români au atras brandul Ibis. Primul care a funcţionat sub această marcă a devenit în 2001, după un amplu program de modernizare, fostul hotel „Nord” din Zona Gării centrale din Bucureşti. Alte două s-au deschis în 2005, Ibis Parlament în Capitală, respectiv Ibis Constanţa. În 2009 fostul hotel Continental din Sibiu s-a redeschis ca Ibis.

Unde prognozau investitorii români că vor fi după 20 de ani? Mai precis sunt în staţia în care doreau să ajungă în 2011? Radu Enache, preşedinte şi CEO al lanţului Continental Hotels ne-a declarat că „desigur aşteptările au fost mai mari, dar un mediu de afaceri nematurizat a stopat sau a încetinit o serie de investiţii. Cu toate acestea sunt foarte mândru de ceea ce am realizat, noi echipa de la Continental împreună cu colaboratorii noştri care am servit în această perioadă 4 milioane de clienţi.

Acum operăm peste 1860 de camere, 13 restaurante, 19 cafenele, 54 de săli de conferinţe, 4 zone de Spa, toate in-house. Am dezvoltat şi promovat 9 branduri proprii şi-mi face plăcere să le reamintesc pe toate: în hotelărie Continental Forum (4 stele), Continental (3 stele), Grand Hotel Continental (5 stele), Hello Hotels (2 stele), în restauraţie Balkan Bistro, Mondo, Concerto, Tekaffe şi Victoria Club. Dacă mă întrebaţi care este cel mai profitabil voi spune fără ezitare Hello Hotels. Ne-am fi dorit ca azi să oferim o sută de hoteluri cu acest brand care a fost foarte bine primit de toate segmentele de turişti. Deoacamdată însă deţinem doar unu. Deţinem o echipă tânără cu o medie de vârstă de aproape 37 de ani, iar sloganul nostru „Mai mult decât profesie, pasiune!”, se regăseşte în întreaga ţară în cele 24 de unităţi hoteliere. Deocamdată nu vor mai avea loc investiţii spectaculoase, cu excepţia hotelului Continental de la Târgu Mureş, care se va transforma în Continental Forum. Condiţiile fiscale, climatul economic nefavorabil ne-au determinat să ne regândim strategia de investiţii. La urma urmei nimeni nu vine în România să-şi investească banii într-o gaură neagră. De ce am face-o tocmai noi?”


HOTELURI TEMATICE
De ce e ARSENAL PARK… unitate militară de vacanţă!

Proprietarii grupului de firme Bega din Timişoara fraţii Marius si Emil Cristescu doresc să dezvolte şi mai mult oferta primului complex de cazare, profilat pe turismul de aventură, amplasat la Orăştie (judeţul Hunedoara). Ei au anunţat că vor achiziţiona în acest an pentru Arsenal Park două avioane vechi (probabil Boeing-uri cu dimensiuni medii de circa 150 de locuri) în care intenţionează să amenajeze un hotel inedit şi o discotecă. “Am vizitat un astfel de hotel în Olanda, amenajat într-un avion cu elice. Dar o discotecă nu am văzut nicăieri. Tocmai de aceea cred că o astfel de investiţie se va bucura de succes” – declară Marius Cristescu. El mai spune că până acum în acest complex de vacanţă de 4 stele, care a fost inaugurat în urmă cu doi ani, au fost investite 10 milioane de euro. Aici sunt oferite 150 de locuri în apartamente şi vile. Arsenal Park este amplasat în perimetrul unei fabrici de armament, pe o suprafaţă de 88 de hectare şi include un muzeu militar în aer liber, terenuri de joacă, o tabără de antrenament şi bază de expediţii turistice culturale şi istorice. Turiştii care aleg acest complex turistic pot dormi, printre altele pe afetul unui tun, în TAB sau chiar în subteran, în tunelurile preluate de la armată ce au fost transformate în luxoase camere de hotel. “Avem ambiţia să transformăm Arsenal Park în cel mai mare muzeu militar în aer liber din Europa, ce va avea în final peste 500 de piese. Va fi ceva extraordinar pentru contemporani dar şi pentru generaţiile care ne vor urma” – anunţă Radu Cristescu. Aceasta ar fi prima etapă de dezvoltare care va absorbi în final 20 de milioane de euro. În a doua fază de dezvoltare se preconizează să fie amenajate un helioport, pentru 9 elicoptere, un teren de golf pe o suprafaţă de 30 de hectare, bazine de înot etc.

Petre Racoviţă, directorul general al Arsenal Park, denumită şi unitate militară de vacanţă, ne precizează că “în ultima perioadă noi am achiziţionat deja 50 de piese de muzeu – mitraliere, tunuri antitanc, aeriene, tanc de 55, maşini de luptă MLI 55, MLI 76, lansatoare de rachete etc. În acest moment deţinem peste 120 de piese. Toate sunt recondiţionate şi pot fi vizitate unde e cazul şi în interior. În spaţiile de la restaurant şi de la comandament, prezentăm colecţii de fotografii şi documente ce ne reamintesc de imaginea şi contribuţia armatei române. Care a fost una semnificativă.

Pentru întreţinerea acestor piese vom crea o echipă specializată. Pot să vă spun că avem mai multe programe de dezvoltare depuse pentru finanţare şi aşteptăm ca ele să fie avizate. Vă voi aminti doar de cele ce prevăd construirea aici a unui stadion de fotbal, a unui centru Spa, a unei săli polivalente, a unui centru ce echitaţie şi a unei reţele de piste pentru ciclism ce va avea o lungime de 16 kilometri”. Racoviţă a mai subliniat că în cei 2 ani de activitate Arsenal Park a artras peste 10.000 de vizitatori, dintre care 20-25% au fost străini. Principala clientelă este formată din segmentul corporate, care organizează aici numeroase întâlniri, reuniuni, team-building-uri, lupte de gherilă urbană, instrucţie militar, lupte de airsoft etc. Programele sunt extrem de complexe de la cele de aventură, până la tururile culturale şi istorice efectuate la cetăţile dacice din Munţii Orăştiei, cu mijloace de transport de…epocă, servicii de ghidaj, dar si servicii de catering, adică un prânz de campanie la… gamelă, o experienţă de neuitat.
Fraţii Cristescu mai deţin, prin intermediul grupului de firme Bega, hotelurile Timişoara şi Nord din Timişoara (cu 140, respectiv 36 de camere) şi hotelul Timişoara din Sânnicolau Mare (cu 40 de camere).


TENDINŢE
Tarifele în scădere, satisfacţii în creştere

Un raport recent al Comisiei Europene de Turism (ETC), ce se referă la scăderea tarifelor hoteliere de anul trecut la nivel european (26 de pieţe), consemnează că România a ocupat locul al 2-lea, cu o scădere medie de 9,8%. Prima poziţie a fost deţinută de Slovacia, care a cunoscut un regres de 13,4%, în timp ce Cehia, locul 3, a înregistrat o diminuare cu 9,5%. Experţii arată că scăderea tarifelor a antrenat o creştere a gradului de ocupare al hotelurilor pe majoritatea pieţelor. În România, gradul de ocupare a crescut cu peste 8%.

Într-un alt top, România s-a clasat pe locul 6, cu o nota 7,50. Sistemul online Hotel.info (un serviciu de rezervări hoteliere ce acoperă peste 210.000 de unităţi la nivel mondial) a analizat cele mai inportante criterii pentru turişti, cel mai semnificativ fiind raportul preţ-servicii. Oaspeţii au apreciat raportul bun preţ-servicii în special în ţările din sud-estul Europei. Bulgaria s-a situat pe prima poziţie cu 7,61 de puncte, foarte aproape de Polonia şi Cehia. Portugalia şi Spania s-au situat pe poziţiile 7, respectiv 8.

ANGELA SIMION & ALEX BARBU

 

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Industrie hoteliera, Numarul 86 și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*