EVENIMENTE NR.86 (MAI 2011)

= 306

EVENIMENTE NR.86 (MAI 2011)
PÂINE pentru… MOZAIC

Una dintre cele mai importante atracţii turistice, mozaicul roman din oraşul Constanţa are toate şansele să-şi recapete strălucirea de odinioară. Şi asta nu datorită unui program de restaurare iniţiat de stat ori de instituţiile locale ci a unui parteneriat privat. El a fost iniţiat de către firma Groove Hour din Constanţa în urma semnalelor de alarma trase de mass media şi de către importanţi reprezentanţi ai culturii româneşti. Pentru restaurarea şi conservarea componentei artistice au fost realizate din fonduri proprii Studiile de impact, de fezabilitate şi expertiza tehnică a construcţiei de protecţie. Proiectul de restaurare şi conservare a mozaicului roman deţine avizul favorabil de la Ministerul Culturii şi Cultelor.

Conform estimărilor preliminare costurile primei etape a lucrărilor depăşesc 300.000 de euro, preţul final al acestui program urmând să se ridice la peste 1 milion de euro. Restaurarea va dura circa 4 ani. “Pentru finanţarea proiectului a fost încheiat un parteneriat cu compania de panificaţie Dobrogea SA din Constanţa, care va lansa “Pâinea Antică Romană”, un produs original, din făină speltă (grâu nemodificat genetic de circa 8.000 de ani), realizat după o veche reţetă romană. Din comercializarea produsului 10% va fi direcţionat spre finanţarea restaurării şi conservării mozaicului roman. În vederea sensibilizării consumatorilor pentru a sprijini acest demers Groove Hour a realizat un spot video ce va fi difuzat pe diverse canale media, ca produs de promovare noncomercial” – ne-a precizat Dragoş Paiu, directorul de marketing al Groove Hour. Revista noastră este unul dintre partenerii media ce susţin acest demers privat, de restaurare a unui monument cu valoare naţională şi internaţională.

Mozaicul roman a fost descoperit în perioada 1958-1960. Edificiul a fost construit în secolele 3-4, iar mozaicul se situează printre primele realizări romane de acest gen din lume, atât din punct de vedere al dimensiunii (peste 100 de metri lungime şi 20 de metri lăţime), al tehnicii execuţiei cât şi al valorii artistice.
Traveller Magazin e partener media a acestei iniţiative.

C. MARIAN

……………………………………………………………………………………….
Vrei o vacanţă pe bicicletă ?

Atunci află că deşi încă este un proces lent, din ce în ce mai mulţi tineri şi nu numai ei caută un magazin specializat. Numai anul trecut au apărut zeci de noi locuri de comercializare a acestor mijloace de… transport şi au fost vândute peste 500.000 de biciclete. Conform lui Mircea Olaru (foto), directorul agenţiei de turism Enjoy Transylvania, una dintre puţinele specializate în România în domeniul „cycling holiday”, înregistrăm „un trend pozitiv pe acest segment. În acest an se vor organiza peste 45 de evenimente pentru cicliştii amatori sau profesionişti, majoritatea cu sute de participanţi. Spre deosebire de piaţa din străinătate, românilor le lipsesc încă serviciile de ciclism recreaţional. Mai exact, dacă nu am bicicleta mea, dacă nu fac faţă drumurilor accidentate din cadrul concursurilor, dar vreau să fac o plimbare departe de zarva oraşului şi vreau să mă relaxez, la cine apelez? În ţări precum Franţa sau Anglia, răspunsul e simplu şi la îndemână. La o agenţie de turism specializată în acest domeniu.

Olaru, care este şi ghid de turism, mai spune că de la o asemenea companie de travel poţi primi consultanţă în alegerea traseului, bicicletă şi asistenţă din partea unui ghid specializat pe toată durata vacanţei. Agenţia se ocupă de toată logistica: transportul cu maşina până la locul de unde începe traseul pe bicicletă, tranferul bagajelor la locul de cazare, organizarea evenimentelor în cadrul pensiunilor agroturistice, asistenţă tehnică permanentă. Amatorii de programe de vacanţă pe biciclete pot afla mai multe informaţii pe www.enjoytransylvania.ro.

……………………………………………………………………………………….

CONSTANŢA: La întâlnire cu argonauţii

Consiliul Local al comunei Istria a lansat proiectul „Pe urmele argonauţilor – promovarea traseului turistic Constanţa, Istria, Cheile Dobrogei”. Proiectul are menirea de a pune în valoare biodiversitatea şi patrimoniul cultural-istoric al zonei Istria-Cheile Dobrogei, în cadrul traseului tematic “Pe urmele argonauţilor”, printr-o campanie de promovare unitară. Traseul tematic se adresează turiştilor-excursionişti, interesaţi să trăiască o experienţă culturală inedită, tendinţă manifestată din ce în ce mai mult la nivel global şi naţional. Prin acesta se urmăreşte crearea unei identităţi culturale a zonei Istria – Cheile Dobrogei, creşterea competitivităţii ofertei turistice locale prin implementarea unui sistem eficient de promovare şi exploatare a ecoturismului şi turismului cultural, respectiv atragerea unui număr cât mai mare de turişti printr-o informare turistică constantă şi concentrată. În acest scop vor fi tipărite circa 2,4 milioane de pliante, 6.000 de broşuri turistice -, vor fi produse filme de promovare şi animaţie 3D a Cetăţii Histria dar şi 22 de panouri amplasate în punctele de interes turistic de pe traseul “Pe urmele argonauţilor”. Acestea vor pune accent pe valorificarea şi promovarea resurselor turistice naturale şi antropice din zona Istria – Cheile Dobrogei. Proiectul are o durată de implementare de 24 de luni şi un buget total de peste 858.000 de lei. El este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013.

MARA ANTON

……………………………………………………………………………………….
DEVA: Au ajuns Dacii în Himalaya ?
Cetatea din Deva va deveni un spaţiu muzeal şi de evenimente. Primăria oraşului Deva derulează un proiect de reabilitare a Cetătii din Deva. Primarul Mircia Muntean, a declarat că lucrările se vor desfăşura în două etape. Prima, care presupune consolidarea Cetăţii istorice, este susţinută financiar de la bugetul local cu suma de 9 milioane de lei, iar a doua etapă va beneficia de investiţii susţinute prin fonduri europene, în valoare de 5 milioane de euro. Muntean a mai precizat că lucrările de repunere în valoare a monumentului istoric, considerate de către constructor (compania Castrum Tim), deosebit de dificile şi complexe, reprezintă o premieră în România. La nivel mondial asemenea lucrări de conservare, consolidare şi repunere în valoare a unui monument istoric, au mai fost realizate în Grecia şi SUA. După finalizarea proiectului în Cetatea Devei, care domină oraşul vor funcţiona o librărie de carte veche, un magazin cu bijuterii adecvate şi suveniruri tradiţionale, un mic muzeu şi o cafenea. Curtea interioară va fi destinată organizării de spectacole şi evenimente, în acest scop fiind prevăzută cu o scenă acoperită.

Tot în acest an autorităţile oraşului estimează că vor da în funcţiune Aqualand-ul, ce va reprezenta cel mai mare complex de agrement şi de înot din România. Investiţia este estimată la aproximativ 8,2 milioane de euro. Aqualand-ul se întinde pe o suprafaţă de 4.200 de metri pătraţi, va dispune de 600 metri pătraţi de luciu de apă, are cinci bazine de înot, jacuzii, tobogane, sală de forţă, saună, săli de masaj şi de relaxare şi de un restaurant cu o suprafaţă de 367 de metri pătraţi. Capacitatea complexului este de 500 de persoane. Aqualand-ul din Deva va fi dotat cu saune finlandeze, cu aromoterapie, meloterapie, cer înstelat şi salină de Himalaya cu cărămidă de sare din Pakistan. Pardoseala din jurul bazinelor de înot va fi încălzită pe o suprafaţă de 1.500 metri pătraţi pentru a crea efectul de plajă. De asemenea vor fi amenajate două bazine, unul pentru aventuri acvatice prevăzut cu perdea de apă caldă şi unul cu valuri. Complexul poate fi comparat la capitolul dotări cu Aquapolis-ul de la Szeged (Ungaria).
ALEX BARBU
……………………………………………………………………………………….

CONGRES INTERNAŢIONAL DE TURISM RURAL

Între 4 şi 5 mai la Alba Iulia s-a desfăşurat Congresul Internaţional de Turism Rural. El a avut tema ”Turismul rural – un instrument pentru construirea identităţii şi o şansă pentru standardele de calitate”. Printre participanţi s-au numărat experţi din Spania, Grecia, Ungaria, Polonia, Franţa, Belgia, Italia etc. Acest eveniment premieră a fost organizat de MDTR şi ANTREC în parteneriat EUROGITES. România a mai găzduit la Bran, în 2004, Conferinţa Internaţională de Turism Rural cu tema: „Rural Tourism and Eco Tourism – potential and perspectives”, amplu mediatizată, inclusiv de revista noastră. Despre ce s-a discutat la Alba Iulia puteţi afla de la respectivele instituţii. Că aşa ştiu ele să promoveze în media un asemenea eveniment. Unde nu-i cap, ce pretenţii să ai!

……………………………………………………………………………………….
CETATEA RÂŞNOV INTRĂ PE … FIBRĂ OPTICĂ
Unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din judeţul Braşov, după Biserica Neagră şi Castelul Bran, cetatea Râşnovului vă va întâmpina cu un concept mult mai primitor. Adrian Veştea, primarul oraşului, a anunţat demararea unei noi etape de renovare şi reabilitare a Cetăţii Râşnov. Într-o primă fază va fi modernizată instalaţia de iluminat şi se va monta un sistem de fibră optică pentru transmiterea în direct a evenimentelor culturale mari, ce se vor desfaşura în cetate. Tot aici se va înfiinţa un muzeu care va avea o expoziţie permanentă amenajată pe o suprafaţă de 200 de metri pătraţi, cu exponate din ţară şi din străinătate. Pentru aceste lucrări a fost alocată de la bugetul local suma echivalentă a 1,2 milioane de euro.

……………………………………………………………………………………….
LEGEA TURISMULUI A FOST APROBATĂ
După ani de zile de consultări sterile şi fără prea mari perspective în sfârşit s-a produs minunea: Guvernul a adoptat Legea turismului. După cum se precizează într-un comunicat al MDTR „legea va asigura stabilitatea cadrului instituţional cu rol şi atribuţii principale în elaborarea strategiilor şi programelor în domeniul turismului, precum şi fluenţa în derularea măsurilor, programelor şi proiectelor de dezvoltare pe termen mediu şi lung în turism”. În plus, „pentru o mai bună gestionare a domeniului, legea prevede înfiinţarea unui Sistem naţional de colectare şi interpretare a datelor şi informaţiilor din domeniul turismului”. Activitatea de promovare turistică a României se va desfăşura „prin intermediul unei instituţii publice, cu personalitate juridică, aflată în coordonarea MDRT, care urmează a fi înfiinţată prin Hotărâre de Guvern”. Care instituţie se tot înfiinţează de vreo 4 ani.
……………………………………………………………………………………….

TRENULEŢ TURISTIC LA COVASNA

Din taxa de staţiune plătită de turişti anul trecut (aproape 650.000 de lei), primăria oraşului Covasna a cumpărat la o licitaţie un trenuleţ turistic. După cum a declarat primarul Lorincz Zsigmond valoarea tranzacţiei a fost de 400.000 de lei.Trenuleţul va începe să funcţioneze de la sfârşitul lunii mai. El va străbate mai multe rute atât în interiorul staţiunii cât şi la obiective din afara acesteia. Primarul a subliniat că aceasta este o o altă investiţie făcută pentru revitalizarea unor programe atractive pentru turiştii de orice vârstă veniţi la tratament sau pentru a-şi petrece vacanţa. Staţiunea Covasna a înregistrat în 2010 un regres al numărului de turişti de peste 25%, în comparaţie cu 2009. El a fost influenţat puternic de faptul că în lunile iulie-august nu s-au mai eliberat bilete de tratament subvenţionate de stat pentru staţiunile balneare.

Despre Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Numarul 86 și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*