TURISMUL MEDICAL -o şansă pentru incoming
Un studiu al Insight Market Research Solutions, estimează că valoarea pieţei de turism medical din România se ridică la 250 de milioane de dolari şi are un potenţial de dublare până în 2014. Astfel, în mai puţin de 4 ani, 500.000 de turişti sunt aşteptaţi în România în scop medical. Specialiştii declară că succesul turismului medical din România se bazează pe doi factori principali: pe de o parte, renumele medicilor de origine română în cele mai mari spitale din lume iar pe de altă parte, atractivitatea pachetelor oferite. Conform unor estimări făcute de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), un turist străin plăteşte cu 40% mai puţin pe un pachet medical (intevenţii medicale, cazare şi transport) în România.
Segmentul cel mai vânat este cel al serviciilor stomatologice. Astfel, tot mai multe cabinete, în parteneriat cu agenţii de turism, au elaborat pachete specializate. Răzvan Adrian Nacea, directorul general al agenţiei Seytour, reprezentant al ANAT, arată că “străinii care vin la noi în scop medical plătesc între câteva sute şi 7-8.000 de euro, în funcţie de complexitatea şi durata tratamentului, dar şi de preferinţele de cazare şi de locurile pe care doresc să le viziteze. Sejururile medicale sunt o nişă care poate contribui la relansarea turismului românesc, în contextul în care acum 60.000 de străini cheltuiesc 250 milioane de dolari pentru a se trata în România”.
La fel de optimist se arată Dr. Bogdan Vlădilă, medic specialist Stomatologie Generală care a creat compania Dentist Holiday. Competenţele sale au fost acumulate în clinici din Franţa, Suedia, Marea Britanie, Japonia, SUA etc. În comunitatea stomatologică internaţională meritele sale sunt recunoscute, ocupând azi funcţia de Secretar general al European Uniun of Dentist. „Excelenţa actului medical Dentist Holiday este atestată de numeroasele dispozitive medicale patentate la nivel european. Am adoptat o filosofie inovatoare în medicina dentară: depunem toate eforturile pentru întreţinerea danturii native precum şi pentru menţinerea implanturilor pe o perioadă cât mai îndelungata. Acest nou curent strânge tot mai mulţi adepţi la nivel internaţional, atât din partea medicilor cât şi din partea pacienţilor.” Cât priveşte flexibilitatea de care se bucură pacienţii, Dentist Holiday, care deţine o experienţă de peste 12 ani în acest domeniu, „colaboreaza cu numerose cabinete din ţară şi din străinătate, în principalele oraşe din zonele turistice ale României”- a mai precizat Bogdan Vlădilă.
În numărul trecut consemnam dezvoltarea parteneriatului cu transportatorul român Blue Air care va oferi pachetul de transport. Gheorghe Răcaru, director de strategie al grupului din care face parte şi Blue Air a subliniat că „flexibilitatea noilor clienţi în domeniul turismului medical este asigurată şi de larga paletă de conexiuni oferite de către compania noastră. Suntem încrezători că turismul medical are un viitor în România şi poate marca şi un pas înainte pentru sistemul medical din România.”
Aceste opinii au fost exprimate în timpul unei conferinţe unde alături de specialiştii români, au participat Byron Almeida, director Tekscan Boston, Greg Kamyszek, vicepreşedinte executiv la Bioresearch Milwaukee, Jean Louis Roche, director Robodent (Nisa) şi Werner Habersack, preşedintele European Union of Dentists (Munchen).
M. CONSTANTINESCU
Invitation Romania pentru… TUI France
În acest an numărul francezilor care vor vizita ţara noastră ar putea cunoaşte o creştere de peste 12% în comparaţie cu anul trecut. Estimările îi aparţin lui Gheorghe Fodoreanu, preşedintele touroperatorului specializat pe incoming „Invitation Romania”, Ele se bazează pe interesul arătat atât de consumatori cât şi de touroperatorii naţionali şi internaţionali la Salonul Mondial de Turism de la Paris. Cu această ocazie, „Invitation Romania” a lansat noua broşură de promovare „Roumanie”. „A fost un succes românesc, nu doar al firmei noastre. Din păcate, în ultimii 15 ani au dispărut broşurile generaliste dedicate pieţei turistice autohtone. Vom continua să promovăm această broşură la diverse evenimente profesionale. Invitation Romania este reprezentant al TUI France pentru circuite culturale. De altfel suntem prezenţi cu două pagini în catalogul TUI dedicat circuitelor culturale pentru Europa Centrală şi de Est plus Rusia”, a subliniat Fodoreanu.
Conform acestuia unul dintre evenimentele atractive pentru francezi în 2011 este Festivalul George Enescu. Numai Invitation Romania va aduce, cu această ocazie, peste 600 de turişti străini. Meciul de fotbal România – Franţa va coincide cu perioada festivalului. Ce mai preferă turiştii francezi? Circuitele culturale, fiind foarte interesaţi de obiectivele aflate în patrimoniul UNESCO. În top figurează: Bucovina, Transilvania şi Maramureş, Traseul „La Voye Royale” (după romanul omonim al lui Andre Malraux) – care implică un circuit Bucureşti – Bucureşti, Litoralul Mării Negre (ca destinaţie de întreţinere şi tratament). Ca o noutate, travel-agentul român a lansat pe piaţa franceză produsul de circuit Oltenia, care include printre altele, oraşul Târgu Jiu (cu creaţiile lui Brâncuşi – Coloana Infinitului, Poarta Sărutului, Masa Tăcerii), Defileul Cazane (considerat de mulţi specialişti cel mai spectaculos din Europa), Sarmisegetuza, Transfăgărăşanul etc.
……………………………………………………………………………………….
FLY.ro vrea să ajungă în TOP 3
În lumea turismului electronic apar în fiecare lună noi jucători precupaţi să-şi diversifice oferta pentru călătorii care dorm cu laptopul sub pernă. Cea mai recentă intrare aparţine agenţiei Eximtur care a lansat site-ul online pentru călătorii FLY.ro. Fondată în 1993 la Cluj Napoca, Eximtur este una dintre cele mai bine poziţionate companii de travel. Noul produs asigură posibilitatea rezervării online a biletelor de avion pe zboruri de linie şi low-cost dar şi asistenţa sau consultanţa de specialitate, prin echipa de agenţi de ticketing profesionişti, disponibili non stop.
FLY.ro satisface exigenţele celor mai diverse categorii de clienţi. „Creşterea semnificativă a vânzărilor de bilete de avion online, înregistrată în ultimii doi ani, a determinat necesitatea dezvoltării unui brand online care să aducă noutăţi diferite faţă de site-uri similare. Bazându-ne pe experienţa anterioară, pe parteneriatele cu liniile aeriene şi pe un brand cu nume simplu, memorabil, sperăm că, în scurt timp, FLY.ro se va impune în topul primelor trei site-uri de ticketing din România” – declara Lucia Morariu, liderul Eximtur în cadrul unei conferinţe de presă.
FLY.ro, a fost lansat sub sloganul „Orice zbor poate fi câştigator”. În plus pe www.fly.ro a fost iniţiată o campanie promoţională cu o durată de 3 luni. Toate persoanele care folosesc acest portal pentru rezervarea biletelor de avion online îşi pot adjudeca săptămânal una dintre cele 13 vacanţe de câte de 7 zile pentru două persoane. La alegere – în Turcia, Grecia sau Bulgaria.
MARA ANTON