TRAVELLER MAGAZIN Revista industriei ospitalitatii din Romania coperta revista aboneaza-te acum! la revista Traveller Magazin Revista turism Traveller Magazin destinatii externe  
   
 
Sunteti aici: Home - Travel

TRAVEL NR.131
citeste aici cateva articole din ultimul numar + fotografii


InfoTravelRomania.ro caută soluții

Peisajul anost al turismului de evenimente a fost ”colorat” în luna decembrie a anului trecut și la finele lui ianuarie 2015 de două manifestări organizate de către grupul de media online InfotravelRomânia. Președintele acestuia Petre Dordea, a patronat primele ediții ale Seminarului de Turism Montan respectiv al Forumului Național al Ghizilor de Turism, găzduite de hotelul Belvedere din Predeal.
Cele mai dezbătute teme de la Seminarul Montan, au fost scăderea tarifelor prin aplicarea taxei de 9% la pachetele turistice ce includ masă și cazare; efectul benefic al intrării în circuitul intern al voucherelor de vacanță din ianuarie 2015; importanța campaniilor de vânzări tip early booking în accelerarea vânzărilor de vacanțe. Cel mai tensionant aspect l-a reprezentat relațiile agențiilor de turism cu hotelurile. Participanții au acuzat, în cele mai multe cazuri fără argumente, lipsa de loialitate a hotelierilor și proprietarilor de pensiuni și vice-versa, în ceea ce privește tarifele de vânzare. În acest context s-a văzut că încă nu s-a înțeles rolul sistemelor globale de vânzări în industria hotelieră. Un prim efect - zecile de anunțuri de vânzare a vilelor și hoteluri din zona montană. Lipsa de realism se plătește.


La Forumul Național al Ghizilor de Turism, problematica s-a concentrat, cum era de așteptat pe raporturile dintre agențiile de turism și ghizii practicanți. De ce ghizii români sunt plătiți sub nivelul pieței europene? De ce nu este sancționată activitatea unor ghizi străini care nu au dreptul să practice independent ghidăria pe teritoriul României? Cine are competențe să ateste și licențieze ghizii de turism? Cât pierde statul român prin neglijarea acestor aspecte? Sunt întrebări la care s-au oferit câteva răspunsuri. Altele sunt așteptate la edițiile următoare.

”Am dorit să ne implicăm pe aceste segmente importante pentru dezvoltarea turismului românesc. Constatăm o lipsă de interes și o inerție a mediului de afaceri din turism, care dorește să obțină avantaje dar nu se implică și nu oferă soluții pentru a ajunge la ele. Vom continua și cu alte evenimente. Mulțumim sponsorilor care ne-au susținut dar mai ales participanților care s-au dovedit foarte activi și interesați de lumea în care își asigură pâinea. Urmează pe 26 martie a II-a ediție a Incoming Romania Travel Forum, organizată în parteneriat cu Inovation Romania și Clubul Presei de Turism - FIJET Romania” - ne-a declarat în exclusivitate Petre Dordea.

VASILE COSTRUȘ


PARALELA ALIN BURCEA a împlinit 25 de ani

O aniversare sau o stație? Depinde cum privim lucrurile. Paralela 45, una dintre primele agenții de turism private din România a împlinit un sfert de secol de activitate, coordonată ca și la înființare din sediul său de pe Bulevardul Elisabeta din București. Fără îndoială imaginea de marcă a tour-operatorului este Alin Burcea, cum tot atât de adevărat este că Alin Burcea, nu poate fi scos din rama tabloului Paralela 45. N-ar mai avea șarm și nici unicitate în show-ul afacerilor. Burcea va reaminti mereu că în momentul zero, omul cu care a fondat Paralela 45 Turism a fost și rămâne în amintire Adrian Grigorescu. Este unul dintre creatorii ANAT, dar a fost la începuturi și președintele organizației (1991-1993). Fix peste zece ani ajungea secretar de stat la Turism în echipa de aur a lui Dan Matei Agathon, iar prin 2007 susținea, în premieră, lucrarea de doctorat ”Turismul de afaceri în România”. În oglindă compania crește organic odată cu el, pentru că una s-a tras după cealaltă. În 1996 Paralela 45 lansa primul charter spre Antalya.

Azi lumea de travel pe care o vinde a ajuns să fie mult mai mare și diversă. Kenya, Statele Unite, India, Austrialia Noua Zeelandă, Insule exotice, croaziere etc. Dar peste toate acestea se află o pălărie frumoasă care se numește Grecia, și unul dintre cei durabili prieteni ai lui - Akis Spiratos, cândva ghid, de ani buni proprietar al agenției grecești de turism Captain Nemo. În total Paralela 45 are în portofoliu peste 100 de pachete și circuite. Comercializarea lor a generat în 2014 o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, sumă care se speră că va urca în acest an la 45. Alin Burcea a mizat pe familie și echipă alcătuit azi din 200 de angajați. Ea face diferența în lumea de travel românească, conform sloganului principal al companiei.

Despre Alin Burcea și acest eveniment s-a vorbit elegant la conferința de presă aniversară (Monica Anghel, Mircea Geoană, Ondina Dobridan, GM-ul Paralelei, Dragoș Anastasiu, scriitorul și editorul Marian Constantinescu) etc. De petrecut, s-a petrecut ca pe vremurile bune, la hotelul Rozmarin din Predeal, într-un carnaval tematic încins de show-ul fără vârstă al lui Adrian Enache și DJ Vasile.

M. CONSTANTINESCU

Ungaria destinatia vacanta
Doriţi să citiţi toată revista? Abonati-va aici
 
.Like Facebook: InfoTravelItalia| InfoTravelRomania | InfoTravelGrecia | InfoTravelBulgaria | InfoTravelTurcia | InfoTravelUngaria | InfoTravelMalta | InfoTravelSpania | InfoTravelAustria
InfoTravelRomania InfoTravelGrecia InfoTravelBulgaria InfoTravelUngaria totul despre Italia
© 2013 All Right Reserved. Revista "TRAVELLER MAGAZIN " is a registered trademark