Corespondență din WASHINGTON, MAPAMOND nr.160-161

De la Zagat la Red Rocks

Pentru noi, jurnaliștii și editorii de turism, fiecare ediție a International Pow Wow (IPW) organizată de către US Travel Association (USTA) și autoritățile gazdă, reprezintă un veritabil maraton de comunicare, conferințe de presă, tururi de documentare, susținut de organizațiile și oficialitățile din turism.

Așa s-a întâmplat și în această vară la Washington, unde o zi din patru a fost dedicată unui târg profesional Mediamarket Place -, care aduce față în față sute de reprezentanți din branșa comunicării și a celor conexe turismului.

Cum stau lucrurile la nivelul SUA? Roger Dow, Președinte și CEO al US Travel Association a continuat cu ideile pe care le-a dezvoltat în ultimii ani. Turismul internațional este foarte important pentru State. ”Anul trecut călătorii sosiți din toate colțurile lumii au cheltuit 246 de miliarde de dolari pe pachete complexe de servicii (transport, cazare, tratamente medicale, activități de loisir, turism în parcuri naturale și de distracții etc). Dacă scoatem din această schemă Canada și Mexicul avem venituri de 207 miliarde de dolari (circa 84%) furnizate de turiștii din întreaga lume. În medie cheltuielile per turist s-au ridicat în 2015 la 4.337 de dolari per sejur. La rândul lor americanii au cheltuit în afara granițelor SUA 159 de miliarde de dolari astfel că profitul turismului american a fost anul trecut de 87 de miliarde de dolari, cel mai mare comparativ cu celelalte sectoare ale economiei americane” – a anunțat Dow.

ELLIOTT L. FERGUSON – ”Reprezentăm un oraș fabulos !”

Regia conferințelor de presă aduce întotdeauna în prim plan orașul gazdă al IPW. A fost rândul Washington-ului. Elliott L. Ferguson Președintele și CEO Destination DC, a etalat o parte din atuurile turistice ale metropolei. Un transport comun care acoperă la superlativ o suprafață de 68 de mile pătrate. Un oraș ce oferă vizitatorilor mixturi inedite. Creative, culturale, un shopping de calitate, minunate nopți albe petrecute în faimoasele sale restaurante cotate cu stele Michelin ori Zagat. ”Reprezentăm orașul care oferă cele mai multe intrări libere la muzee. Smithsonian, de exemplu, pune la dispoziție acces gratuit în toate cele 16 muzee de la Washington. Printre ele National Air Space Museum, National Museum of African American History & Culture și, evident, National Zoo, unde cea mai căutată viețuitoare este puiul de panda…Bei Bei. În materie de turism gastronomic anul trecut s-a înregistrat o premieră: a apărut primul Ghid Michelin dedicat restaurantelor din oraș. În același timp ni s-au decernat și titlulurile de ”Restaurant City of the Year” de către Bon Apetit, respectiv ”Hottest Food City” de către Zagat.com – evidenția președintele Fergusson. Firește, din punct de vedere turistic politica și istoria au conturat un tablou cu atracții monumentale ce alcătuiesc primul set de obiective de vizitat. Memorialele dedicate președinților americani Abraham Lincoln sau George Washington, faimosul obelisc, monumente dedicate eroilor țării, artera National Mall, deschisă publicului non-stop etc. Culoarea locală, farmecul special al orașului îl veți găsi la Capitol Hill. Domnul Fergusson ne invită la o incursiune imaginară: ”Iubesc Capitol Hill, cu parcurile sale verzi, cu Eastern Market, legendarul 9:30 Club ori faimosul Howard Theatre, colecțiile de artă modernă de la Dupont Circle ori spectacolele de la Arena Stage”. Lor și se alătură autobuzele turistice, minicroazierele pe râul Potomac, dar și parfumul dulce amărui lăsat peste serile orașului de 15.000 de cireși și vișini, plantați de-a lungul arterelor. Aceștia au inspirat ”Cherry blossom Festival”, dedicat anual miracolului primăverii. Toate aceste simboluri sunt suporturi ale mesajelor lansate prin ”My DC Cool” cea mai recentă campanie de promovare turistică. Fergusson a făcut și un gest elegant care ne-a impresionat profesional. A mulțumit printr-un mail tuturor jurnaliștilor de turism prezenți, pentru contribuția lor la promovarea turismului american. Așa se face în lumea bună.

FRED DIXON – ”Welkoming the World”

Cu ce noutăți a venit New York-ul ? ”Orașul a avut în 2016 un număr record de turiști internaționali – 12,7 milioane. Datorită proiectelor noastre aflate în desfășurare vom genera o creștere a capacității de cazare de la 113.000 camere la 137.000 în 2019. Legendara diversitate a orașului, spiritul său deschis și primitor sunt întărite prin campania aflată în derulare ”Welcoming the World” – a anunțat Fred Dixon, președinte și CEO al NYC & Company. El a prezentat jurnaliștilor de turism câteva proiecte ce vor susține această dinamică. ”Seaport District” va fi dezvoltat pe cheiul 17, printr-o regenerare urbană a unui spațiu industrial, până în 2018. În State Island, vor apărea în 2018 The New York Wheel și Empire Outlet of Destination St. George. În viitorii doi ani vor mai fi finalizate The Hudson Yards Project cu ”The Kessel”, o construcție futuristă cu 15 etaje, respectiv Observation Deck, ce va deține cel mai înalt punct de observare în spațiu deschis din New York.

JULIA GRAHAM – ”Philadelphia e locul iubirii frățești!”

La rândul său Julia Coker Graham, președinte și CEO al Philadelphia Convention & Visitors Bureau a anunțat că Philadelphia, un oraș încărcat de istorie și delicat ca o ilustrată poștală, este primul oraș american ce a intrat pe listele UNESCO. ”Orașul iubirii frățești, își întâmpină vizitatorii cu un nou muzeu, cel al Revoluției Americane, precum și cu substanțiale îmbunătățiri aduse infrastructurii aeriene și urbane. Avem ceva de oferit fiecărui turist care ne vizitează” – a subliniat Graham.

CAROLINE BETETA – ”Covorul roșu se află la picioarele turiștilor !”

California a fost prezentă la fiecare show de presă de la IPW-ul ultimilor ani. Caroline Beteta, o veche cunoștință a noastră, este azi președinte și CEO al Visit California. Turismul se află în continuă creștere în ”Statul de aur” al Americii. Anul trecut a primit peste 17 milioane de turiști. Au început deja pregătirile pentru IPW-ul din 2019. Ca o idee campaniile de promovare care construiesc acest eveniment, coordonate sub sloganul ”All Drreams Welcome”, au un buget total de aproximativ 70 de milioane de dolari. ”Prin toate platformele noastre de comunicare propagăm același mesaj către turiștii internaționali. Vă așteptăm cu covorul roșu la picioare” – a anunțat președintele Beteta.

RICHARD SCHARF – ”Vă așteptăm în 2018 în Colorado !”

Până atunci ne vom întâlni la Denver. Anul viitor acest oraș și Colorado va găzdui IPW. Va fi spectacol turistic – a anunțat Richard Scharf, președinte și CEO Visit Denver, Convention & Visitors Bureau. ”IPW este cel mai important târg de turism din Americi. Este o mare onoare pentru Denver să găzduiască cel mai important eveniment al industriei noastre turistice. Este și o ocazie minunată de a ne promova mai puternic pe plan internațional. Denver nu este numai o destinație culturală, cu faimosul său Red Rocks Park & Amphiteatre, gazdă a unor concerte memorabile. Denver deține o celebră stațiune de schi – Aspen, Denver este considerat unul dintre cele mai bune locuri în care să trăiești, după standardele americanilor, fiind conectat zilnic de zboruri directe către 23 de aeroporturi internaționale. Turiștii au la dispoziție 10.000 de camere de hotel iar industria locală e susținută de peste 55.000 de angajați devotați. Orașul a consemnat 16,4 milioane de înnoptări, și a absorbit din bugetele vizitatorilor un total de 5 miliarde de dolari. Vă așteptăm împreună cu mascota noastră, ursul albastru, să promovați acest eveniment și să contribuiți la prosperitatea comunității turistice”. Așa a sunat invitația președintelui Visit Denver.

DOINA & MARIAN CONSTANTINESCU

Muțumiri pentru sprijinul logistic acordat US Travel Association și Destination DC

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Mapamond, Numarul 160-161 and tagged . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*