Calin Ilie, primul roman care primeste distinctia hotelierul anului

TENDINTE NR.93-94 (DECEMBRIE 2011-IANUARIE 2012)
CHTB – 5 pentru România
Cele 5 personalităţi care au completat galeria premiaţilor galelor Conferinţei Hospitality Trends Bucharest au fost recompensate cu aplauzele cuvenite la recenta ediţie, IV-a a evenimentului.

@ CĂLIN ILE, PRIMUL ROMÂN CARE PRIMEŞTE DISTINCŢIA HOTELIERUL ANULUI. Organizatorii Galei, găzduită de hotelul Radisson BLU, au decernat următoarele distincţii:Hotelierul anului (Călin Ile, directorul hotelului Ibis-Gara de Nord), Deschiderea anului (hotelul Ramada din Piteşti, reprezentat de Virgil Dumitru), Excelenţă în ospitalitate şi educaţie (prof. Gabriela Ţigu, ASE), Pentru întreaga carieră (Dumitru Burtea, membru de onoare WACS, preşedinte al Eurotoque România), repectiv Cel mai bun proiect hotelier al anului (complexul Palas Iaşi, reprezentat de Ioana Muşat).

În ceea ce priveşte distincţia de Hotelierul Anului este pentru prima dată când ea revine unui manager român, nu expat. Premiul confirmă creşterea în carieră a directorului Călin Ile unul dintre puţinii lideri români care au beneficiat de o bursă internaţională de pregătire acordată în urmă cu ani de zile de către FIHR. Ile este implicat în activitatea mai multor organizaţii profesionale. El ocupă poziţia de vice-preşedinte al Federaţiei Industriei Hoteliere din România din luna mai 2011, şi este un promotor activ al turismului  autohton. El a reprezentat FIHR în Consiliul consultativ privind stabilirea brandului de ţară al României şi la Consiliul consultativ privind strategia de promovare a turismului în Municipiul Bucureşti.

@ O CONFERINŢĂ LA NIVEL… AMERICAN. Manifestarea a fost organizată de Trend Hospitality Consulting & Management în parteneriat cu INTEHL – Institute of Innovation and Entrepreneurship of Ecole hôtelière de Lausanne, sub patronajul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Ea a fost  dedicată industriei ospitalităţii din Europa de Sud Est cu accent pe România. Tema evenimentului a fost “The World is Changing, Are We ?”. Agenda dezbaterilor a cuprins subiecte importante de marketing turistic, distribuţie, branduri, investiţii, educaţie şi formare profesională. În fiecare an conferinţa, a cărui organizare a ajuns la un nivel profesionist, echivalent cu cele ce se desfăşoară în Occident ori în Statele Unite,  a atras lideri de calibru din domeniile dezvoltării şi finanţării industriei mondiale a ospitalităţii. Lanţuri ca Marriott, Hilton, Rezidor Intercontinental etc, au fost reprezentate la nivel de top.

Printre speacheri s-au numărat personalităţi şi experţi consacraţi precum Takuya Aoyama – Vice President Acquisitions & Development /Hyatt International (Europe Africa Middle East) LLC, Konstanze Auernheimer – Director of Marketing & Analysis /STR Global, Saurabh Chawla – Director of Asset Management Services/ HVS London, John Litzenberger – Vice President/Marriott Internaţional, Adela Cristea – Development Director Hilton Worldwide, Lukas Hochedlinger – Manager Business Development Austria & CEE /Christie & Co, Frederic Le Fichoux – Associate Partner, Head of Hospitality CEE /Cushman & Wakefield, Christian Michel – Vice President Development Central & Eastern Europe/Wyndham Hotel Group International, Peter Vermeer – Vice President Development/Intercontinental, Jeffrey F. Scott, managing consultant/PKF hotelexperts, Joel Goldman – Director/Small Luxury Hotels of the World, Lucian Marinescu – Senior Associate/Trend Hospitality etc.

@ DE UNDE BATE VÂNTUL ÎN TENDINŢE ! Fără îndoială că Tinu Sebeşanu, liderul Trend Hospitality, avea dreptate când afirma că actuala criză mondială a adus în faţa industriei ospitalităţii provocări nebănuite. În faţa lor profesioniştii şi tehnologiile au trebuit să ofere răspunsuri. Ele au fost aşteptate de consumatori care au rămas fideli ori s-au reorientat spre concepte de cazare inovative şi flexibile. Nu numai la capitolul preţuri şi tarife. Acesta e doar vârful aisbergului. Jeffrey Scott a conferenţiat despre adevărata natură a businessului turistic în timp ce Konstanze Auernheimer a prezentat 10 tendinţe ale ospitalităţii.  S-a vorbit despre provocările turismului virtual dar şi despre ale celui online aspecte care au atras opinii pro şi contra.

Aceasta a prezentat evaluări asupra unor tendinţe conform cărora gradul mai mare de ocupare nu se regăseşte obligatoriu şi în încasări (grad mare, preţ mic, încasări modeste). O tendinţă aparte se înregistrează în Europa unde s-au dezvoltat foarte multe hoteluri neafiliate. Multe dintre acestea, datorită flexibilităţii marketingului au înregistrat câştiguri în ciuda crizei economice. Ca tendinţe în 2012 industria hotelieră din oraşe ca Londra, Dublin, Frankfurt, Milano, Praga, Hong Kong ori Viena vor înregistra creşteri în timp ce Oslo, Zurich, Budapesta dar şi Dubai se vor confrunta cu scăderi catastrofale – sunt de părere experţii internaţionali.  Conform opiniei lui Lukas Hochedlinger investitorii în turism rămân prudenţi faţă de poziţionarea în Estul Europei în timp ce apetitul pentru contracte se manifestă mai vizibil la cele de francisă. Bechy Fisher – Global Client Relations Manager/Bare International a vorbit, da, despre adrenalină şi turism, despre modul în care trebuie să se poziţioneze hotelierul faţă de oaspeţi. El trebuie să-i întreţină gradul de satisfacţie şi să-i conserve loialitatea.

@ SĂ REÎNVĂŢĂM ARTA DE A ZÂMBI ! Este o minciună periculoasă că tehnologia poate înlocui sistemul de relaţii. În ultimii ani s-a văzut că absolutizarea acesteia a adus daune mari unor hoteluri cu pretenţii. Acum ele s-au întors la reîncălzirea relaţiilor personale, a celor de parteneriat care privesc cu foarte multă atenţie poziţionarea consumatorului faţă de un tarif, faţă de un serviciu plătit ori gratuit. Fără această abordare nu există perspectivă şi cei care vor pierde competiţia zâmbetului o vor face pe termen lung – afirma Bechy. Cei care vor reuşi să te convingă să revi în acelaşi loc pentru o viitoare vacanţă vor câştiga la… ruleta hotelieră. Dar jetoanele cîştigătoare vor fi tinerii, care reprezintă aerul proaspăt adus în viaţa interioară a brandurilor. Pe ei trebuie să-i învăţăm să se reîntoarcă la zâmbet. Trebuie să-i învăţăm asta. Dar arta de a zâmbi este o materie de învăţat – sublinia vice preşedintele Peter Vermeer de la Intercontinental.
Dar Conferinţa Hospitality Trends Bucharest a reunit nu numai instituţii importante din industria ospitalităţii ci şi reprezentanţi ai sistemului bancar corporatist, arhitecti şi designeri specializaţi pe acest segment.

MARIAN CONSTANTINESCU

About Traveller Magazin

REVISTA TRAVELLER MAGAZIN MARIAN CONSTANTINESCU – Redactor Şef Marian Constantinescu s-a născut pe 24 aprilie 1953, în Bucureşti. Absolvent al Liceului “Aurel Vlaicu” (1972). Licenţiat în ziaristică. A lucrat la Agerpres, Tineretul Liber, Curierul Naţional, Ziua, ocupând poziţii de la redactor, şef departament, redactor şef până la director de promovare. A publicat poezie, proză, comentarii literare, în revistele: România Literară, Luceafărul, Contemporanul, Convorbiri Literare, Cronica, Vatra, Săptămâna, Flacăra, Suplimentul literar artistic al Scânteii Tineretului etc.
This entry was posted in Numarul 93-94, Tendinte and tagged , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*